'Vriendinnen' doen irritant

-

Je doet die opleiding toch voor jezelf? dus boeiend of je vriendinnen in de klas hebt of niet…

Idd, maar het is altijd leuker als je er wél hebt.

Wanneer ze irritante opmerkingen maken, moet je er gewoon mee lachen, ookal kan je dat op dat moment niet. Zo is het bij mij overgegaan :’)

-

Zeg een keer, recht in hun gezicht wat je ervan vind. Dat ze je pijn doen met deze opmerkingen. Laat ze gewoon ‘schrikken’, want misschien hebben ze helemaal niet door dat jij er zo mee zit.

Heb ik ook. Ik noem ze ook geen vriendinnen eigenlijk ;p stiekem mensen die ik gebruik om te overleven en als school afgelopen is snel vergeten :stuck_out_tongue:

Laat iig zien dat ze niet met je moeten sollen…

-

Ik zou echt níét gewoon meelachen hopen dat het overwaait, tenminste dan voel je je wss nogal nep want in principe lach je jezelf uit :stuck_out_tongue:
Ik zou gewoon of direct na een lullige opmerking iets zeggen van:’ waarom maak je nou zo’n opmerking?’
Als je een open vraag stelt dan moeten ze wel antwoorden en uitleggen.
Of, als ze het wegwuiven met: ach het is maar een grapje hoor, dat je dan zegt van: nou ik vond het anders niet echt grappig, zou jij het leuk vinden als wij dat over jou zeiden?
of ik zou gewoon een van je vriendinnen apart nemen, de gene die je het beste kent bijvoorbeeld, en haar dan rustig vragen waarom ze zo doen.
—> als je haar alleen neemt dan heeft ze niet meer de ‘bescherming’ van je andere vriendinnen en zal ze ook niet snel weglopen oid.

:slightly_smiling_face:

Misschien kun je in de les eens alleen gaan zitten.
Laat hun gewoon merken dat je het niet leuk vindt.

Wat kinderachtig van hun zeg.

Ik ga ook naar de hogeschool en damn, wat kinderachtig! Je bent ondertussen al 18+… Ik moest ook ooit iemand niet ( maar die was gwn erg onbeleefd) en heb die persoon toen gewoon genegeerd tot hij de boodschap begreep maar iemand pesten en belachelijk maken doe je gewoon niet op die leeftijd.

Maar als ik er zo over nadenk, zou het kunnen dat jij hun opmerkingen verkeerd opvat? Ik ben ook zo iemand die eigenlijk beledigt voor de lol maar ik kan begrijpen dat iemand die dat niet doorheeft, het verkeerd opvat. Nou ja, willen ze jou dan echt wegpesten? Gaan ze dingen doen zonder jou of negeren ze je af en toe? Ik zou , zoals Covet zegt, het meisje waar je de grootste klik mee hebt even apart nemen en vragen hoe 't zit.

Maar wat voor opmerkingen maken ze dan, eigenlijk?