vriendinnen die zielig doen

hoi, ik ga maar direct beginnen met uitleggen.

Ik erger me echt heel erg aan mijn vriendinnen die om de 5 minuten een status op fb zetten waar dingen in staan zoals ‘why are you doing this to me’ en zo. En dan beginnen ze op msn tegen mij te praten en vragen ze van ja hoe gaat het ? als ik dan zeg ja goed, en met jou ? Is het antwoord elke dag ‘hoh nee…’ en dan moet ik luisteren naar alle zogezegt moeilijke dingen die ze meemaken. En dat zijn dan dingen zoals dat hun vriendjes al 2 uurtjes niet antwoorden op sms ofzo, soms eens iets erger maar meestal echt heel stomme dingen. En dan moet ik maar lief blijven en zeggen van hoh nee, dat meen je niet ? & wow, ik ben er voor je enzo…

Doen jullie vriendinnen dit ook ? En hoe kan ik eens zeggen dat ze er echt mee moeten stoppen want dat het helemaal nergens op slaat ?

nee mijn vriendinnen doen dit niet, ik vind ze wel zielig maar dan op een andere manier.

Misschien gewoon geen aandacht aangeven?

Nou of je bent een vriendin en luistert ernaar, of je bent een vriendin en zegt ‘kop op joh, zo erg is het niet.’
Niet zo nep doen.

Gewoon negeren. En als ze aan jou vragen hoe het gaat, dan gewoon zeggen ja gaat goed. En dan snel over een ander onderwerp beginnen, zonder te vragen hoe het met haar gaat.

Ik heb nu geen vriendinnen die zo doen, ooit wel gehad… Nouja eigenlijk was het een vriend. ik heb het gewoon tegen hem gezegd. We zijn nog even goed bevriend maar op msn praten we veel minder.

gewoon zeggen dus!

Ik heb een vriendin die klaagt over alles. Ze is gewoon tegen gezelligheid. Ze gaat naar Lowlands en zit nu al te klagen dat ze niet bij bepaalde mensen wilt zitten en dat vriendinnen stom gaan doen en dat iedereen teveel drinkt e.d. Echt fcking vervelend. Ik heb haar hierop aangesproken en toen was ze ontzettend beledigd en zei dat dat niet zo was. Dus ja, ik zou het niet weten, ik zou er gewoon niet op reageren.

Ik ben gewoon bang dat ze anders boos gaan worden op me. Maar ze overdrijven toch echt wel… als ze soms eens zo’n depri dage hebben begrijp ik het wel, maar echt elke dag.

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Je bent geen slechte vriendin als je luistert en er op reageert terwijl het je niet boeit.

^ Nee, je hebt wel gelijk. Maar ik vind ook, die vriendinnen stoppen niet met zeuren als zij er telkens heel geïnteresseerd op ingaat. En ik denk dat niemand er blij van wordt als zij continu als praatpaal gebruikt wordt. Maar het is wel een lastige situatie inderdaad.

Nee daar heb jij dan weer gelijk in, als je er steeds geïnteresseerd op ingaat snappen hun het ook niet.

Ik zou ook eigenlijk niet weten wat je zou moeten doen. Ja eerlijk zeggen, hoewel het bij mij niet goed uitpakte (want ze zeurt nog steeds xD)

Dit zegt voor mij ook alles.

up voor jou

Hier ben ik het mee eens.

ik heb daarnet best ongeïnteresseerd gezegd van ahja, laat het gewoon maar. En dan begon ze verder te zeuren over iets anders en zei ik nog dingen en is ze uiteindelijk gestopt. Maar ik ben zeker dat ik morgen of vanavond weer een sms krijg waar zoiets instaat -.-

+1

Ah dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen. ‘’ Mag ook wel iets positiever vandaag ‘’ o.i.d xD

Ik heb een hele lieve vriendin, die ik dit jaar op vakantie ontmoet heb…

zij was helemaal weg van een jongen daar, maar die jongen vond haar niet leuk.
Nu vraagt ze de hele tijd of ik nog wat voor haar kan doen, maar dat gaat echt niet. Die jongen vind haar gewoon niet leuk :s

maar wat moet ik nu doen? we hebben al gezegt dat hij haar dus niet leuk vind, maar ze blijft steeds proberen…:face_with_raised_eyebrow:

@Ts Misschien een hele rare vraag hoor, maar als jij eens met iets zit, zijn je vriendinnen er dan ook voor jou ? Of beginnen ze dan over wat jij net verteld hebt ?.

Een paar luisteren naar me en helpen wel, een paar zetten dan achter elk antwoord dat ze geven xd of een lachende emoticon ofzo

Zolang ze maar proberen helpen en naar je luisteren. Het zou oneerlijk zijn als jij wel de hele tijd naar hun luisterde , en als jij dan met iets zat dat hun niet naar jou luisterde.

-