Vriendinnen die mij er niet bij betrekken

Heyhey,

Ik heb een leuk vriendinnen groepje met allemaal leuke meiden. Af en toe komt het zo uit dat we met z’n drieën iets gaan doen. Het is dan vaak zo dat de andere twee veel met elkaar optrekken, veel praten en mij niet in het gesprek mengen. Ik probeer me wel eens bij het gesprek in te mengen, al is dat soms erg lastig. Met uitgaan bijvoorbeeld is het moeilijk te verstaan.

Ze doen het vast niet bewust, maar het voelt voor mij niet fijn. Ik wordt daar snel onzeker van. Ik heb het al een keer aangegeven, maar misschien niet duidelijk genoeg.
Ik denk ook vaak van, ik stel mij vast aan. Ik moet niet onzeker worden maar gewoon vrolijk blijven. Dan straal ik ook een fijnere sfeer uit, maar dit blijft lastig voor mij om zo te denken.
Pas was het zo erg dat ik gewoon naar huis ben gegaan. Dit is natuurlijk niet de oplossing.

Ik moet dit binnenkort aangeven bij mijn vriendinnen, al vindt ik dit erg moeilijk. Ik denk eerder dat het aan mezelf ligt, dus het liefst zou ik eerst nog niet eens wat zeggen haha. Maar is ook niet handig.
Hebben jullie tips om me meer betrokken te voelen en minder onzeker te voelen?
Tips over hoe ik ze het beste kan vertellen zijn natuurlijk ook welkom.

Greetz

Vertel ze dat je het lastig vind te volgen waar ze over praten, vooral doordat ze het niet echt tegen jou hebben, en je het daardoor ook lastig vind om je in het gesprek te mengen. Zelf ook beginnen met praten, en proberen meer mee te praten. Denk niet dat je veel meer kunt doen…

Ja, ik had ook een paar vriendinnen die mij er niet bij betrokken, maar daarmee heb ik de relatie beëindigd.