Vriendinnen-advies?

Oke ik heb een beetje een probleem. Vorig jaar ben ik met een vriendin naar Lowlands geweest en het was heel leuk, dus we wilden dit jaar weer gaan. Alleen zijn we sinds augustus een beetje uit elkaar gegroeid. We praten minder vaak, maar het idee om samen te gaan was er nog steeds wel, we wilden alleen met een grotere groep nu. Vanochtend heb ik dus een kaartje gekocht voor mijn en mijn zusje (zij gaat ook) en stuurde ik mijn vriendin een berichtje in de trant van ‘met wie gaan we nog meer?’ en toen zei zei: ‘Kan je niet met X mee’. Ik heb maar weinig vrienden en X is mijn andere vriendin. Zij (X) gaat alleen al met een hele groep andere mensen die ik allemaal niet ken, en het zou heel raar zijn om mezelf uit te nodigen. Buiten dat vind ik het ook raar dat mijn andere vriendin mij gewoon heeft geditched. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen en voel me om eerlijk te zijn best gekwetst. Moet ik dan maar met mijn zusje gaan? Dat wil ik eigenlijk niet want zij heeft haar eigen groepje. Heeft iemand iets van advies?

Ik snap je probleem en snap ook dat je je gekwetst voelt. Als ik jou wat zou ik ‘X’ een appje sturen om te vragen of je met hun mee mag en anders kan je altijd nog met je zusje mee toch?

En wat moet ik dan doen aan die andere vriendin?

Praten, eerlijk zijn. Wie weet komt het dan wel goed.

Of

Met rust laten, ze geeft aan geen behoefte te hebben en je zegt zelf ook al dat jullie niet echt close meer zijn. Wie weet is het wel beter zo.