vriendin?

Ik ben mijn beste vriendin kwijt, voor altijd …
Eerst pakte je mijn vriendje af, oké dat vergaf ik je met veel moeite, vervolgens liet je me telkens vallen en zei je onze afspraak een paar keer achter elkaar af voor een date met hem, dat vergaf ik je ook.
Dan zoende (laat ik hem even Thomas noemen) Thomas met een vriendin van hem, je was er kapot van en ik ben direct op mijn fiets gestapt en naar je toe gegaan.
Je had alles weet met hem uitgepraat en het was weer goed.
Daarna vertelde ik je dat ik Thomas nog best een beetje mis soms, en toen zei je dat ik ook alleen maar aan mezelf denk, ik was er zo kapot van, ik heb de hele avond gehuild, maar ook dat vergaf ik je.
Vervolgens liet je me weer vallen voor afspraakjes met hem.

Ik zei tegen je: “Heeii, misschien is het beter dat we gewoon geen vriendinnen meer zijn, het werkt niet echt denk ik, het ligt niet aan jou en ik ga je wel missen maar het is beter zo xx”
Daar reageerde je niet op, ik dacht oké misschien accepteer je het gewoon.
Maar dan hoor ik van mijn beste vriendinnen dat je zegt dat alles mijn schuld is, dat ik altijd ruzie loop te zoeken, dat ik een kutwijf ben, dat je me echt gaat negeren tijdens de hockey.
Ik was zo kwaad, hoe kon je nou zoiets zeggen na alles wat jij hebt gedaan.

Het klinkt heel stom misschien, maar dat was echt de druppel die de emmer liet overlopen.
Ik heb hoer naar je hoofd geroepen toen je langs liep en heb tegen mijn vriendinnen gezegt dat ik je graag wou slaan, maar heb dat nooit gedaan.
Misschien was dat niet echt slim van me, maar na alles wat jij hebt gedaan…
Nu zit je te stoken tussen Thomas en mij.
Ik weet het niet meer hoor…

Dit is de enige manier dat ik mijn verhaal een beetje goed kwijt kan, als jullie tips hebben wat ik kan doen, hoe ik dit gewoon normaal kan oplossen, of iets anders dan zijn die heel erg welkom. Geen haat reacties alsjeblieft.
xxxxx

Zo iemand noem je toch niet een vriendin? Volgens mij ben je veel gelukkiger zonder haar.

Zeg in haar gezicht wat je van haar vind (en niet teringhoer of iets dergelijks, maar bijv. dat ze veel aan zichzelf denkt ofzo ) en waarom; noem de voorbeelden, en ga haar zeker niet uitschelden dat is erg onvolwassen.

Ik denk dat je beste oplossing is dat je alles goed uitpraat met die vriendin. En je eigen fouten ook toe durven te geven en sorry zeggen. Maar dat geldt natuurlijk dan ook voor haar…

Slechte vriendin is dat voor je.

en dit dus. Maar laat haar wel even weten wat je dwars zat/zit zodat je daar vanaf bent. Dan kun je haar vanaf dan gewoon negeren en niet van die ‘vage’ achterbakse ruzies hebben om het zo maar te noemen :slightly_smiling_face:

Dit is de oplossing: Geen aandacht aan zo´n iemand besteden! Dat is diegene niet waard.

Als ze een echte vriendin is komt ze naar je toe en is ze er kapot van dat jullie geen vriendinnen meer zijn maar daar lijkt het niet op en praat het gewoon helemaal uit je hoeft geen vriendinnen meer te zijn maar praat het wel uit dat lucht echt op!

ik heb het gister geprobeerd uit te praten met d’r alleen zegt ze: ik ben klaar met je, dag.

Niet lullig bedoeld echt niet maar dan is het voor haar goed zo misschien kan je beter zoeken naar Echte vriendinnen :wink:

Ik vind jou ook niet echt als een geweldige vriendin klinken.

Volgens mij ben jij veel te lief voor haar :kissing:

Jij bent veel te lief voor haar geweest, en zij heeft daar echt misbruik van gemaakt!

Uitpraten, want dit lijkt echt nergens op. Feit dat je tegen anderen zei dat je ‘haar zou gaan slaan’ bewijst al dat jij misschien ook niet altijd even subtiel naar haar toe was. En ja, dan wordt het een vicieuze cirkel.

(En zeggen tegen een gebroken vriendin dat jij Thomas ook nog leuk vindt… ja, dat is gewoon met vuur spelen, vooral op zo’n moment)

Dus misschien was zij ook niet altijd even goed bezig, maar jij kunt er ook wat van (en dit is nog maar waar wij wat van weten). Spijt betuigen voor jouw acties lijkt me ook wel op z’n plaats.

Je bent echt te lief voor haar geweest, zou haar gewoon keihard laten vallen.

net goed voor haar.

Dat kan je doen maar dan lok je weer ruzie uit snap je :wink: ik zou gwn geen energie meer eraan besteden ze is het niet waard je kan er best behoorlijk moe van worden.
Liefs :couplekiss_man_woman: