Vriendin

Aan de ene kant kan mijn beste vriendin de liefste zijn die er maar bestaat. Maar soms kan ze ook een echte flapuit zijn, vooral als ze boos, chagrijnig, een ochtendhumeur of gewoon hyper is! Als ze merkt dat ik het niet leuk vind, wat ze snel merkt verzint ze er gelukkig altijd een verhaal bij waarbij ze zegt dat het niet waar was of zegt ze dat het een grapje was, maar dit kan behoorlijk irritant zijn als ze bijvoorbeeld (onbewust) een geheim vertelt over mij en ook al zegt ze dan dat het een grapje was of zo word er toch weer geroddeld. Ze kan zich soms ook wel onbewust heel hard dingen herhalen, zoals dat ik iets heel privés vertelde op een rustig plekje gaat ze het toch weer onbewust keihard herhalen. Waardoor ik bang ben dat er net iemand te dicht bij staat die het dan weer hoort, en dan begint al het roddelgedoe weer. Ik weet gewoon dat dit een slechte eigenschap van haar is . Ik wil haar niet laten stikken, want verder is ze gewoon lief. Maar ik weet dus niet hoe ik hier goed mee om kan gaan.
Ik heb er welleens met haar over gepraat, maar ze zegt dat het onbewust gaat enzo en dat ze er aan gaat werken… Maarja, als je een flapuit bent kan je daar moeilijk iets aan doen. Ze zegt ook vaak verkeerde dingen op het verkeerde moment.

Iemand tips?

minder geheimen vertellen ?

Vertel gewoon geen geheimen meer, probleem opgelost.

Uhu, geen geheimen meer aan haar vertellen.
Je hebt heus toch ook wel andere vriendinnen waarbij je het kan toe vertrouwen?

Ik zou gewoon niet meer je geheimen aan haar vertellen… Ik weet dat het soms ook best moelijk kan zijn. Maar ik doe dat ook niet… aan niemand omdat ik daar ooit iets heel irritants mee heb gehad. En mijn al mijn vriendinnen heb ik gewoon een goede relatie…

Geen geheimen meer vertellen

proberen echt goed tot haar door te dringen, en anders stoppen met geheimen vertellen. en ik zou van te voren iets zeggen als: ik ga je nu een geheim vertellen, wat niet iedereen hoeft het te weten dus herhaal het niet. en dan een beetje lachen zodat het niet boos overkomt… dan kan ze moeilijk onbewust iets keihard herhalen.

Vertel minder geheimen aan haar

Zoals de meesten dus zeggen , vertel minder/geen geheimen aan haar.