Vriendin..

Hoi,

Een vriendin van mij die ik al best lang ken, gaat de laatste tijd heel veel om met een ander meisje uit de klas. Nu is die vriendin van mij niet m’n allerbeste vriendin, maar toch vind ik het vervelend. Dat meisje vind namelijk alles wat mijn beste vriendin en ik zeggen, stom en raar. En als dan even later die vriendin dat zegt, is het opeens helemaal geweldig. En dat meisje probeert die vriendin dus een beetje af te pakken, en het raarste is nog dat mijn vriendin daarin meegaat, terwijl ze best sterk in der schoenen staat. Die vriendin doet ook steeds raarder en afstandelijker tegen mij. Nou laat ik dat koud, ik geef daar niks om, jammer dan. Maar als die vriendin mij dan een keer nodig heeft omdat dat meisje er niet is, ben ik opeens weer degene die op de eerste plaats wordt gezet, maar alleen als ze me nodig heeft he, anders ben ik afval. En ik heb geen zin om dan weer heel aardig tegen der doen want dat vind ik onlogisch. Maar toch doe ik dat vaak wel, hoe zal ik met dit omgaan?

Misschien moet je proberen dat haar duidelijk te maken, dat je niet alleen aardig gevonden wil worden als dat andere meisje geen tijd voor haar heeft. Leg haar uit wat je hier uitlegt, waarschijnlijk snapt ze dat best!
En anders is het geen (goede) vriendin, zou ik zeggen.

Ik had precies hetzelfde. Ik heb haar laten kiezen; óf ze doet altijd normaal tegen je, ook als dat meisje er is. Óf ze laat je helemaal met rust. (:

Laat haar dit lezen

en wat koos ze?