Vriendin

Pfoee, ik had dus echt geen idee waar ik dit moest plaatsen dus ja doe ik het maar even bij Lifestyle.

Nou heb ik dus een probleem, ik heb dus een beste vriendin, die ik al echt sinds mn peuterjaren ken. Maar het probleem is dus; ze vertelt me echt NOOIT wat. Ik vertel haar bijvoorbeeld altijd alles, als ik iemand leuk vind, of als ik ruzie heb, of als ik iets met iemand heb etc etc. Maar zij vertelt me dus echt nooit iets, het is niet omdat ze me niet vertrouwd, want andere privé zaken vertelt ze me wel. Ik heb al een keer met haar gepraat over dit onderwerp, maar de enige reactie die ik krijg van haar is; pffff wat denk jij wel niet? En dan gaat ze snel weer over op een ander onderwerp.
Ben er vandaag dus achter gekomen dat ze iets met iemand waar ik bevriend mee ben heeft, want ik zag die twee flirten in de gang en ik hoorde het ook van anderen. Maar nu is ze opeens boos op me en denkt ze dat ik haar gewoon dwing om dingen aan me te vertellen, en dat ik haar een soortvan ‘stalk’ ?

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

vraag haar onder twee ogen wat er is .
en als ze dan weer zo raar reageert;
kun je miss nadenken over een andere vriendin die WEL 100% voor je gaat .

Zelf ook niets meer vertellen, zodat ze ziet hoe vervelend het is? Of een serieus gesprek met haar voeren, zodat ze niet kan ‘verdergaan waar ze mee bezig was.’

misschien heeft je vriendin geen nood om alles te vertellen aan mensen?
misschien is ze gewoon heel erg gesloten…
ik denk dat je haar het beste kan duidelijk maken dat ze met alles bij jou terecht kan en dat je haar niet wil dwingen maar dat je het wel leuk zou vinden moest ze jou eens wat vertellen (:

Nee natuurlijk snap ik haar wel hoor, dat ze het niet wil vertellen als ze er geen zin in heeft. Maar als ik haar dan bijvoorbeeld vraag van; hee ik hoorde dat je iets met hem had? Is dat zo? :slightly_smiling_face:, gewoon uit nieuwschierigheid, dan reageert ze meteen heel erg boos en dan wil ze me er gewoon niks over vertellen snap je? Het voelt gewoon alsof ik dan buiten word gesloten, terwijl ze wel opeens dingen die gebeurd waren vertelde aan iemand die ze maar nieuw heeft ontmoet :astonished:.

misschien is ze je zat ?
niet lullig bedoeld ofzo :blush:
maar zo klinkt het wel een beetje .

dat is inderdaad wel heel vervelend ;s
nou misschien kan je haar gewoon vertellen dat je je buitengesloten voelt?

Dat zou eigenlijk best wel kunnen ja, maar van mijn eerste post klinkt het volgensmij alsof ik heel opdringerig ben ofzo, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo :slightly_smiling_face:. Maar zou best kunnen dat ze me zat is ja