Hoi,
is er sinds kort een nieuw meisje bij ons in de klas, we zijn al snel vriendinnen geworden en dat is hartstikke leuk… Ze is echt heel aardig enz.
Maar ik ben bang dat ik door haar dingen ga doen die eigenlijk tegen mijn principes ingaan. Vandaag vroeg ze me of ik een keer wilde blowen, ik zei nee. Ik wil niet overkomen als een of ander saai kind, maar dadelijk laat ik me overhalen om te blowen of te drinken. Hebben jullie tips?
als jij het echt niet wilt en zij is een echte vriendin, zal zij jou keuze (moeten) respecteren.
Lekkere vriendin zal dat dan voor jou zijn.
Gewoon bij je standpunt blijven. Ik denk dat mensen je ook leuker/aardiger vinden als je een eigen standpunt hebt en niet mee doet met wat de rest doet.
Altijd doen waar jij het fijnst bij voelt. nooit dingen doen die je eigenlijk niet wilt. ik weet dat het makkelijk klinkt, en het zal ook wel lastig zijn, maar je krijgt er echt spijt van als je dingen gaat doen, die je eigenlijk niet wilt doen!
gewoon het niet doen, staat jullie vriendschap niet in de weg als zij er over ophoud en jij het gewoon niet doet.
je word vaak wel gerespecteerd als je gewoon jezelf bent en je grenzen aangeeft, en niet een saaie meeloper bent.
Ik ben liever trouw aan mezelf dan aan een vriendin die me vraagt om te blowen.
Doen wat zelf wil niet wat anderen van je verwachten.
Dumpen die handel…
^Dat vind ik overdreven. Zolang ze haar niet dwingt is daar toch geen reden toe?
Je bent niet saai als je niet gaat blowen. Als zij dat wel vindt, dan respecteert ze jouw keuzes niet en is ze geen goede vriendin. Ik zou haar gewoon uitleggen dat je het niet wil.
Gewoon aan haar aangeven dat jij er geen behoefte aan hebt om dat te doen. Zolang jullie ook gewoon leuke dingen kunnen doen met elkaar hoef jij toch niet perse met haar mee te blowen? Zolang zij het accepteert denk ik niet dat dit een probleem moet gaan vormen.
Sorry was in een rare bui. Dat hoeft inderdaad niet ;p