Vriendin

hi,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar er kwam niet echt iets
soortgelijks uit… als het toch bestaat sorry.
maarja nu mijn probleem:

Mijn beste vriendin is soms heel erg lief als we met zn tweeën zijn, maar als
er meer bij zijn gaat ze een beetje stoer doen zeg maar en als
ze dan iets zegt en ik snap niet wat ze bedoeld zegt ze: Jemig, doe niet zo dom.
En gaat ze me helemaal afkraken. Ze kraakt me dus best wel vaak af.

Laatst ging ik naar de kapper om mijn haar veel korter te laten knippen,
ze ging mee. En toen zei ik: Wat nou als het heel lelijk wordt?
en toen zei ze: Nou lelijker dan hiervoor kan niet.
en toen dacht ik echt: Oké, zeg dat dan meteen.

Ook vind ze soms dat haar kleren helemaal mooi zijn en roddelt ze over
andere vriendinnen met mij, maar doet daarna heel aardig tegen ze.
Dat zal ze dus ook wel over mij doen…

Ze heeft het best wel moeilijk thuis en ik weet dat als er niemand meer
met haar wil zijn enzo dat ze helemaal dicht klapt… (ik ben de enige die bij hun geslapen heeft)

tips?

eens proberen voorzichtig te zeggen dat ze misschien wel wat aardiger tegen je kan zijn?

Je moet gewoon goed met d’r praten, want ze doet echt helemaal niet aardig!
óf ze wil door veel mensen aardig gevonden worden, omdat ze het moeilijk heeft?, en ze denkt dat ze dat bereikt door te gaan roddelen enzo. óf ze is alleen maar met d’r eigen status bezig, maar dat dank ik niet echt ;d
Maar als andere vriendinnen dat ook hebben, dat ze het zo ervaren zegmaar, kan je misschien met ze er over praten, dus niet roddelen, maar gewoon kijken hoe jullie het misschien met z’n allen tegen haar kunnen zeggen? Wel aardig brengen hè, haha.
Succes, x

Jammer dan dat ze het moeilijk heeft thuis, dat is geen excuus om zo stom te gaan doen tegen haar beste vriendin!
Als ze nog een keer zoiets doms zegt of gaat roddelen: pik het niet, word desnoods boos. Of als je dat niet durft in het bijzijn van die anderen, zeg het later als je met haar alleen bent!

Het moeilijk hebben thuis is echt geen excuus. Als je het aandurft zou ik haar confronteren.

[quote author=famebridge link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653]#msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653] date=1287329653]#msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653]#msg

Als ik zoiets zeg, dan wordt ze helemaal boos en zegt ze; Jezus doe niet zo arrogant. of zoiets zegt ze dan en dan roddelt ze tegen iedereen dat ik weer arrogant ben enzo…

[quote author=famebridge link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653]#msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653] date=1287329653]#msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg[quote author=Jumpstart link=topic=168730.msg6271565#msg6271565 date=1287329653]#msg

Ze wórdt door iedereen aardig gevonden, ze doet ook tegen iedereen aardig.
Maar mij kraakt ze gewoon af, begrijp me niet verkeerd ze kan ook heel lief zijn…

up :flushed:

zo iemand kun je niet je vriendin noemen.

Maar als ik haar er mee confronteer ben ik bang dat ze iedereen tegen
me op gaat zetten…

Dan moet je zorgen dat je het zegt op een manier dat ze niet boos wordt. Stel je een beetje kwetsbaar op.

WOOOOW, ik heb ook zo’n ‘vriendin’.
Alleen ik ga juist minder met haar om. xd

Doet me denken dat jij ene L. bent en dat meisje Q.
Maargoed ja, dat is kut, je moet gewoon er wat van zeggen.

Hmm je moet er sowieso voor zorgen dat zij zicht niet beledigt voelt als je het er met haar over gaat hebben. Gewoon jezelf de schuld geven ofzo, zeggen dat je het misschien helemaal verkeerd begrijpt, maar dat je het wel erg vervelend vindt. Waarschijnlijk begint ze van van ‘ja sorry zo bedoel ik het niet enzo,’ en misschien past ze zichzelf wel aan. Je zegt zelf dat ze heel lief voor je is, dus dumpen die hap lijkt me geen goede optie! Succes ermee, laat even weten hoe het gaat ofzo ! :slightly_smiling_face:

Haha, nee ik ben geen L en zij geen Q :wink:
Ik ga er morgen wat van zeggen (: