vriendin..?

de eerste les dag is vandaag voorbij, en het gaat nu al fout. ik twijfel of
mijn (sinds begin zomervakantie) ‘beste’ vriendin wel echt zo’n vriendin is.
ze is altijd vreselijk ongeïntresseert in de lessen doet echt belachelijk tegen leraren enzo (ook tegen ouders. bijv mijne ! ), niet dat het wat uit maakt maar echt plaatsvervangen de schaamte?
ze doet ook super bitchy. als je een foutje maakt meteen dombo. of ze zegt
“haha domme kuthoer” dat slaat echt nergens op. en ik vind het echt niet leuk ik heb geen zin om elke x uitgescholden te worden omdat zij daar “zin in heeft”
ik weet dat ze het allemaal uit onzekerheid doet (ze is heel erg gepest op de basisschool). want ze heeft me wel sommige geheimen die ze echt voorzichzelf houd aan mij vertelt. en ik andersom ook aan haar. maar als ik nu ruzie met haar krijg weetik niet met wie ik moet omgaan ik voel me echt een loner. net alsof ik geen vrienden heb maar in de klas zijn ze oké maar heb verder geen klik ofzo met iemand behalve met haar (buiten de klas om heb ik wel gewoon vrienden hoor :stuck_out_tongue: ). vandaag hadden we een discussie of we ons wel of niet moesten gaaan melden omdat we te laat waren, ik wilde wel gaan want heb geen zin om troep te gaan prikken omdat ik neit ben gekomen maar zij meteen " dombo,kuthoer,loser, dan moet ik vroeg me bed uit omdat jij je zo nodig wel moest melde. jij doet echt dorky ! " nou dan denk ik echt hoezo doe je zo tegen me? zo behandel je een “vriendin” toch niet? ik vind het echt belachelijk. maar ik weet echt niet wat ik hier mee moet. & nu moet doen : (
ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar ik wilde het in iederr geval van me af schrijven

dat tegen haar zeggen? ik weet dat het makkelijker klinkt dan het is… maar succes.

Als dat je vrindien is… wel een beetje raar. Maar zijn er dan echt geen andere meisjes in je klas die je wel aardig lijken?

je had ook kunnen zeggen dat jij je dan alleen zou melden. je laat haar nu echt over je heen lopen. als ik jou was zou ik zo snel mogelijk beginnen met haar gedrag te ‘temmen’ zodat ze weet dat ze dit soort dingen maar bij andere moet flikken. ik bedoel, als ze een échte vriendin van je is begrijpt ze dat wel en anders zou ze dat opseminst nog proberen.