"vriendin"

Heej, ik heb een beetje een probleem.

Ik heb een vriendin, waar ik helemaal niet mee kan opschieten. Dit klinkt heel raar, maar ze roddelt zo ontzettend over iedereen, maar vooral over mij. En als ik niet met haar mee wil roddelen gaat ze gewoon zegmaar allemaal dingen over mij zeggen, gewoon tegen mij! Als we op de fiets zitten. Dat ik nerd ben, hoe lelijk mn exen waren, dat ik ook niet beter kan krijgen. Dat ik zielig ben en een kakker en de hele mikmak. Ze gaat hier echt veel te ver in, zegt dingen waarvan ik echt denk, JA HALLO!?

Je zou zeggen: gewoon de vriendschap verbreken. Het probleem is dat ze heeeel veel van me weet, en als ik de vriendschap verbreek zal ze dat vertellen, zon persoon is ze wel. Dus ik dacht, gewoon de vriendschap laten verwateren. Maar als ik al een week niets van me laat horen, wordt ze meteen boos en krijgen we ruzie.

Niemand gaat echt meer met haar om, omdat ze zulke gemene dingen zegt. Dus ze klampt zich ontzettend aan mij vast. Maar ik heb er geen zin in om steeds zulke lelijke dingen te zeggen over anderen en ook niet om aan te horen van haar en anderen wat ze van mij denkt.

Hoe los ik dit subtiel op? Zonder dat zij die dingen over mij verteld?

als niemand met haar wil omgaan dan kan ze lulle wat ze wilt maar tegen wie dan ?

Jij weet toch ook veel dingen over haar ?
En als jij dan ook weg gaat is ze alleen en als niemand haar tof vind kan je ook zeggen dat het niet waar is … En anders zeg je
Of je bent liever of ik ga weg en dan kan je nog rodellen maar niemand gelooft je en ik weet ook veel over jou
Zij is even bang als jij :confused: Veel succes

ik had ook een vriendin en ik had hetzelfde probleem.
iedereen zei dat de vriendschap moest verbeken. maar dat wou
ik niet omdat ze alles van me wist enzo. Maar op een gegeve moment
werd het teveel en heb ik tog de vriendschap verbroken. En ik heb der
overal genegeerd. En ze vertelde iedereen mijn geheimen. Dus ik dacht
wat zij kan kan ik ook. Dus ik vertelde ook haar geheimen. En toen is ze gestopt. Ik heb nu een nieuwe vriendin en zei is super aardig. En van die andere vriendin hoor ik niks meer. Dus ik zeg dumpen die vriendin van je :wink:

ik had eerst ook een vriendin die súper onaardig tegen mij deed, en eerst roddelde ze zelfs over me toen ik voor haar fietse.
elke keer gaf ik haar een nieuwe kans, maar na een tijd was ik het echt zat. blijkbaar mocht de hele klas haar niet echt maar dat wist ik toen niet.

ze is er uiteindelijk zelf achter gekomen.
maar ik denk dat je tegen haar moet zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze zo over jouw exen etc. praat, had ik ook gedaan. en oke, het werkt niet meteen, maar na een tijd krijgt ze echt wel door dat ze moet ophouden.

onaardig terug doen helpt niet altijd denk ik, bij mij hielp het niet.
en als je onaardig terug doet, mag dadelijk niemand je nog haha, dan haal je jezelf alleen maar naar beneden.
het zou kunnen helpen, maar zeker niet altijd.

zij roddelt zo veel dat waarschijnlijk niet veel mensen haar meer geloven, tada, je redding.

en ik weet niet wat ze precies over je weet?

lieverd…
ben je nou echt bang voor zo’n meid?
Of je spreekt gwn nooit meer met haar af en als ze wil afspreken zeg je dat je het drukt hebt. En je kan toch ook even zeggen dat je gek van haar word?

xx

Heej, bedankt voor de reacties :grinning::D:D

en Billebong: nee, ik ben niet bang voor haar, bang voor wat de rest zal denken. Ze weet namelijk heel veel over een hele moeilijk (achtjaar durende) vriendschap die ik achter de rug heb. IK was verhuisd, gepest, en had maar een vriendin, nog in mijn oude woonplaats. Maar zij trok me in dingen mee die ik niet wilde doen. Dus ik heb zegmaar veel “geëxpirimenteerd” voordat ik erachter kwam wie ik was, En die vriendin die zo roddelt weet daar allemaal over.

Ik zou goed met haar gaan praten hierover, misschien voelt ze zich zelf juist heel onzeker en is ze misschien wel zo jaloers op jou dat ze juist de grond in probeert te trappen.
iig laat d’r goed over d’r dingen nadenken en realiseren dat als dit zo doorgaat dat ze jou gewoon kwijt is, want hier ga je zelf ook aan onderdoor uiteindelijk.

Je moet gewoon zeggen dat je er echt genoeg van hebt, dat je haar nooit meer wil zien, dat je haar gsm-nr en alles wat je van haar hebt wegdoet,…
En ook zeker zeggen dat als zij alles doorverteld van jou dat jij dat ook kan bij haar :slightly_smiling_face: