Vriendin?

Hmm…

Ik heb dinsdag het vriendje van een vriendin geholpen, omdat hij niet wist wat hij precies voor haar moest kopen. Omdat ik weet wat ze leuk vind, heb ik hem dat uitgelegd.
Toen vroeg ik aan hem, of hij toevallig nog een bedrijf wist waar ze mensen nodig hebben.
Hij zei dat hij dacht dat ze bij hem nog wel iemand konden gebruiken en dat zou hij voor me gaan vragen. Gisteren zei hij dat ze nog één iemand konden gebruiken en dat ik dus van de week even langs zou moeten gaan.
Nu is vandaag die ‘vriendin’ van me langsgegaan en ze is waarschijnlijk aangenomen.
Nu ben ik dus kwaad, omdat ze wist dat ik daar wilde sollliciteren en zij dit voor m’n neus wegkaapt.
Ik ben al aan het zoeken vanaf september vorig jaar en ik moet gewoon écht iets doen.

Maar, is het raar dat ik boos ben? Of zouden jullie hetzelfde reageren?

Als ik het zo lees vind ik jouw boosheid volkomen terecht.

wat een kutstreek!
ik zou maar is ff laten weten wat je ervan vind!
en dat moet je ook gewoon doen,
want dat is gewoon lullig wat ze nu doet.

Ze zegt dat ze niet snapt waar ik boos om ben, omdat er ook iemand anders ons voor kon zijn. Ik heb haar nu al 10x gezegd, dat ze blijkbaar niet weet wat vriendschap betekend en dat je sommige dingen gewoon niet kunt maken.
Ze vind dat ik zeur en moeilijk doe, maar ik ben zo pissig dat ik heb gezegd; ik hoop dat je aangenomen word, want geen baantje én geen vriendin meer is wel heel sneu.

Terecht dat je boos bent. Is er ook een reden voor waarom ze dat gedaan heeft? Misschien is ze bang dat je tussen haar en haar vriendje in kwam te staan ofzo. Je weet het maar nooit met meiden :stuck_out_tongue:.

Ze zei dat zij ook allang opzoek is naar een baantje en dat ze dus eerst daar wil werken tot ze iets anders heeft omdat ze verder niks weet. Maar ondertussen komt ze wel met suggesties waar ik het kan proberen.

Oh erg logische verklaring dus - not -. Had ze netzo goed zelf bij de suggesties die ze jou geeft het kunnen proberen. Echt een rotstreek dus. En terecht dat je haar niet meer als vriendin wil :slightly_smiling_face:

Nu begint ze ook nog eens dat ik teveel bij mijn vriend zit. Terwijl zij haar vriendje 24/7 ziet. Maar ze zegt dat dat minder erg is, omdat hun veel dichter bij elkaar wonen als wij. Omg, waarom bemoeit ze zich met zulke dingen?

Terecht, lekkere vriendin ben je dan zeg…

Haha, omg. Gewoon negeren joh, en zoek een ander leuk baantje!

Go on with your life : )
Je kan moeilijk nu nog gaan zeggen dat ze haar ontslag moet indienen.
Laat jullie vriendschap hierdoor niet verpesten. Je kan hiervoor wel even kwaad zijn maar dit is geen reden om haar plots te gaan negeren. Spreek haar aan over de dingen die je niet leuk vindt dat ze doet maar beschuldig haar niet meteen, want ik zie dat jullie op het punt staan om erge ruzie te hebben… Praat eens goed met haar, zou ik zeggen, dat kan opluchten.

Ga gewoon opzoek naar een ander baantje (’:

tja dat is flauw van haar ik had er ook nogsteeds naar haar gaan solicitere

Als ze wist dat jij dat baantje wilde, is het lullig ja. Zo niet, blijft het klote maar kan je je vriendin er niet de schuld van geven. En dat ze vind dat je teveel met haar vriendje omgaat… Ik zou gewoon een keertje rustig met haar praten en haar vertellen dat je echt geen ‘bijbedoelingen’ hebt. Breng dat baantje dan ook gelijk even ter sprake. Misschien kan ze je wel helpen een baan voor je te vinden.

Ze wist inderdaad dat ik dat baantje wilde, want haar vriendje heeft dat haar verteld. Ze kwam namelijk online en zei; ik heb gehoord dat je daar gesollilciteerd hebt, ik ook! :grin: Maar haar vriendje gaat daar toch weg, dus volgens mij is dat niet echt een reden ofzo.

bij mij was bijna hetzelfde gebeurd!.
ik had bij 2 supermarkten gesolliciteerd, zij ook meteen.
alleen was zij bij 1 meteen afgewezen (ik heb er niks van gehoord)
en bij de ander ben ik aangenomen. was ze boos; “hoezo jij wel en ik niet?”
karma bitch. :slightly_smiling_face:

maarja hopen dat je toch boven haar word gekozen!