Vriendin

Ik ga samen met mn vriendinnen op vakantie dit jaar. Vorig jaar zouden we ook gaan, maar had een vriendin het geld er niet voor, dus hebben we gezegd: we stellen het een jaar uit.
Nu wilden we dus de vakantie boeken, maar ze gaf aan dat ze er geen geld voor heeft. Dus ik heb haar aangeboden om geld van mij te lenen, maar dat wilde ze niet…

We hebben met zn allen nu toch besloten om de vakantie wel door te laten gaan. Maar zij gaat niet mee.

Vorig jaar is ze samen met mijn ouders en mij mee geweest op vakantie (ze gaat anders nooit op vakantie en dit was dus ook haar 1e vakantie ooit) en heb ik de kosten ook al voor haar betaald, maar voor het 2e jaar een hele vakantie betalen vind ik een beetje te gek. Want ik heb toen echt alles moeten betalen…

Ik vind het alleen zo kut voor haar… En voel me er aan de ene kant ook nie zo goed om, maar aan de andere kant ze geeft het geld wel aan andere dingen uit en ze wist dat we dit jaar wel gingen zeg maar…

Ze wist dat er vakantie werd gepland en kon de jaar de tijd hebben om ervoor te sparen als ze het zo belangrijk vond.

Als ze er echt problemen mee heeft, (kan goed zijn dat ze het niet breed heeft) dan snap ik het maar als ze aan andere dingen wel uit geeft… Tjah :confused:

Misschien heeft vakantie voor haar gewoon geen prioriteit of heeft ze er zelfs helemaal geen geld voor over en durft ze dat eigenlijk niet toe te geven?

Eens met de reacties hierboven.
Jullie hebben genoeg gedaan, ze had een jaar de tijd om te sparen.

Misschien had ze het geld wel, alleen was ze gewoon bang. Om bijvoorbeeld naar een ander land te gaan, om in een vreemd bed te liggen, etc.

Wij hebben een vriendin die het ook niet kan betalen, en hebben we gezegd van als jij een deel betaald, betalen wij het andere deel met zn allen