vriendin

hee,

Er zit een meisje in mijn klas die ik pas sinds dit jaar heb leren kennen. Na een week of vier bij elkaar in de klas te hebben gezeten werd ze al één van mijn beste vriendinnen. Geen bff’s, zij had al een beste vriendin (die overigens ook een goede vriendin van mij is). Een hele tijd was het leuk, tot we dezelfde jongen leuk vonden. We besloten hem te laten kiezen tussen ons, en degene die zou worden afgewezen zou haar best doen om er overheen te komen, en de ander zou er voor die persoon zijn. Zo gezegd zo gedaan… Hij koos mij. Uiteindelijk hebben we 2 maanden een relatie gehad. In die tijd heeft hij mij vaak genegeerd via whatsapp omdat hij met haar aan het appen was, en zij negeerde mij net zo hard omdat ze met hem aan het appen was. Op school waren we bijna nooit samen, maar als we samen waren verpestte ze het door in zijn zij te prikken of zijn haar door de war te brengen waardoor hij ‘wraak moest nemen’. Uiteindelijk ging het dus uit. Nadat het uit was gaf ze toe dat ze altijd was blijven hopen en proberen dat hij alsnog wat met haar zou krijgen. Hier was ik echt boos om, want hij was mijn eerste echte vriend en ik hield van hem. Maar ik kon niet boos blijven dus ik zei dat ik het rot vond maar dat ik haar vergaf. Het leek er eerst op dat ze wat zouden krijgen, maar hij vond haar uiteindelijk toch niet leuk genoeg. Ik heb haar toen opgevangen en ze is over hem heen gekomen.

Sinds een paar weken doet ze heel naar tegen me. Ze noemt me dik en dom, negeert me, ze doet sarcastisch tegen me en heeft kritiek op alles. Laatst zaten we in de kantine en een gezamenlijke vriendin van ons vroeg om in het weekend een filmavondje te houden, waarop die vriendin antwoordde: ‘Als Anke komt, kom ik niet’

Ik weet niet wat ik nou moet doen, want ik wil geen ruzie met haar omdat ze een hele goede vriendin van me is (was), maar ik voel me er heel rot door.
Moet ik haar ook negeren? Of gewoon doen alsof er niks aan de hand is?
(Ik wist niet bij welk forum dit topic hoorde, sorry als het fout is, en sorry voor het lange verhaal)

Liefs

O, wat een aardige vriendin! Ik zou haar aan de kant zetten, een echte vriendin doet niet zo. Wat een kutwijf.

Eerst probeert ze je relatie te verpesten, als dat niet lukt huilt ze bij je uit en daarna gaat ze zich zo gedragen… als ik jou was zou ik niks meer met d’r te maken willen hebben.

^ Lijkt er ook op dat je relatie deels kapot is gegaan door haar? Confronteer haar en als ze dramatisch gaat doen kan je haar net zo hard terug pakken want jij bent hartstikke eerlijk tegen haar geweest: je hebt de jongen zelf eerlijk laten kiezen en zelfs achteraf heb je haar vergeven. Als ze nog steeds zuur doet nadat je haar confronteert zou ik haar gewoon vergeten. Mag ze lekker zuur zijn in haar eentje.

Hier ben ik het dus zo mee eens… ik snap dat dus echt niet, je hoort zo vaak van die dingen hier dat meiden ‘‘vriendinnen’’ hebben die zo uit het niets zulk kutgedrag vertonen.

Wat je zou kunnen proberen, is om net zo direct te zijn als zij nu doet. Dus geen stille oorlog voeren achter elkaars rug om, maar haar gewoon rechtstreeks vragen op zo’n moment wat ze ermee bedoelt/dat je het niet snapt/of ze het even kan uitleggen. Of als er niet echt iets valt uit te leggen, vraag je haar waarom ze nou zoiets zegt. Vraag haar hoe zij zich zou voelen als jij dat bij haar zou doen. Dit kan heel ongemakkelijk zijn, maar vooral voor haar kant.

Houdt in je achterhoofd dat (wat ik uit dit verhaal kan opmaken) ze waarschijnlijk tegen je op ziet, of jaloers op je is, wat ook aan de ene kant wel logisch is over dat gedoe met die jongen

Wat een rotkind, zeg! Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.

Wat een leuk kind om mee om te gaan.

Nee serieus, ik zou haar inderdaad aan de kant zetten als ik jou was.

wat een rotkind zeg!
jij verdient een veel lievere vriendin, ik zou haar gewoon laten!

Ik zou met haar praten, buiten school om, misschien schuilt er wel meer achter.

jeeetje wat gemeen. Ik zou haar niet meer als vriendin willen als ze mij dik, dom en weet ik wat allemaal zou noemen. En me daarnaast ook zou buitensluiten.

ik zou als ik jou was even met haar praten, dat je vertelt dat het je dwars zit. misschien komt er iets naar boven waardoor je haar gedrag kan verklaren en als er niets is, dan zou ik haar maar gewoon vergeten… want zo’n vriendin wil je niet om je heen hebben

Ten eerste hadden jullie afgesproken elkaar op te vangen als de jongen niet koos voor diegene, en als zij niet wordt gekozen dan wordt ze gelijk boos en probeert ze je vriendje af te pakken.

Ik vind het sowieso een beetje raar dat jullie de jongen laten kiezen want je moet geen jongen boven je vriendschap laten gaan.
Maar ik zou je ‘vriendin’ gaan negeren en niet meer met haar omgaan, wat een kinderachtig mens.

Wat een vreselijk dom kind zeg, lekker laten die ‘vriendin.’ Je verdient beter.

Waarom trok je eigenlijk nog met haar op nadat je vriend je dumpte?
Jullie relatie ging duidelijk stuk door je vriendin haar geflirt.
Zeg tegen haar dat je niet meer met haar wil optrekken en concentreer je op andere vriendinnen.
En misschien kun je het nog eens proberen met je ex.

Wat een rotstreken zeg, bah!
Als ik jou was geweest had ik haar allang aan de kant gezet, maar ik ik breng er ook begrip voor op als jij dat niet wil.
Als je het goed wil maken zul je met haar moeten praten, maar denk er wel goed over na, want ze heeft zo te lezen al veel kapot gemaakt.

Je hebt een te goed hart lieverd.
Ik snap heel goed dat je haar niet kwijt wil maar ik
denk dat dat toch echt het beste is hoor. Kijk wat ze je allemaal
aan doet. Dat is geen echte vriendschap…

Eerlijk gezegd zou ik dan hebben besloten om geen van beiden iets met die jongen te beginnen. Je had kunnen weten dat dat niet goed zou gaan. Nu moet je dealen met de gevolgen. Ik zou het toch nog bij proberen te leggen, maar als het niet lukt, dumpen.