vriendin...

hoi, ik zit in de eerste en ik heb een hele leuke vriendin. maar ik weet nooit zo goed wat ik van haar kan verwachten… als we alleen zijn is ze super aardig en hebben we heel veel lol. maar vaak op school laat ze me ineens zitten en gaat ze heel veel om met haar andere vriendin. voor de rest heb ik nog veel meer leuke vriendinnen maar niet echt iemand die er altijd voor me is… op de basisschool had ik wel gewoon vriendinnen die er altijd voor mij waren. hebben jullie tips ofzo wat ik kan doen?

Praat met haar over hoe je je voelt, en vraag waarom ze dit doet.

Misschien is dit niet met opzet. Als je zelf helemaal niks zegt dan vind ik het ook niet heel raar , en zeg soms gewoon van ; kunnen wij nu even praten enzo want anders laat je het ook zelf allemaal toe en weten geen van de 2 hoe jij je voelt. Misschien kunnen jullie. met z’n drieën vriendinnen worden, hoe meer zielen hoe meer vreugde :’)

Ik snap dat dit heel vervelend is, maar je moet niet zo afhankelijk zijn van één persoon. Zij heeft meer vriendinnen waar ze mee om wil gaan, en je kunt haar niet helemaal voor jou alleen claimen. Ik heb zelf een vriendin waarmee ik vroeger altijd hetzelfde probleem had, ik voelde me opzij gezet voor één van haar andere vriendinnen, maar op gegeven moment heb ik gewoon geaccepteerd dat ik ook maar een van de zoveel vriendinnen ben en dat hoe graag ze me ook mag, ik niet afhankelijk van haar ben, of andersom.

Je kunt ook meer met de andere vriendinnen omgaan, je zegt zelf dat zij ook hartstikke leuk zijn. Je hoeft niet perse een beste vriendin te hebben, een groep vriendinnen waarmee je allemaal kunt omgaan is misschien nog wel leuker, als je even klaar bent met de een, is er altijd wel een ander. En als de een er even niet voor je is, dan is er altijd wel een ander. Zo wordt je veel onafhankelijker en zul je ook veel makkelijker nieuwe vrienden maken, plus je zult een leukere schooltijd hebben omdat je vriendin waarschijnlijk niet zal veranderen, dus je zult je dan teleurgesteld en ongewenst blijven voelen.

Edit: Klinkt een beetje hard als ik het zo teruglees, je kunt natuurlijk eerst nog met haar praten en haar vertellen hoe jij je erover voelt, misschien oordeel ik wel te snel en zal ze inderdaad veranderen.

Maarree, waarom staat dit bij beauty health & hair?

Hey
ik heb dit ook gehad en ik zou gewoon niet te veel denken aan het ‘aan de kant gezet worden’ idee, dat maakt het steeds erger namelijk (bij mij wel iig)
waarschijnlijk is dit meer een ‘gewone vriendin’. Als je onderhand een vast groepje krijgt dan is dit gevoel sowieso al minder en je moet er wat Belinda zegt indd ook meer aan wennen dat je niet je Allerliefste-preciesdezelfdehobbys-paarden-best-friend-forever hebt maar meer een groepje hebt.
Komt wel goed(:
succes!!!

Een goede vriendschap moet van 2 kanten komen. Ga met haar praten.