Vriendin

Ik heb een vriendin die ik al eigenlijk mijn hele leven ken. We appen ook wel eens. De laatste tijd is er ping op de iPhone. Het probleem is een beetje dat ze bijna de hele tijd tegen me praat. Het begint gewoon vervelend te worden. Over alles moet ze pingen. Het is gewoon irritant. Want ik heb ook andere dingen te doen op een dag. Hoe kan ik op een tactvolle manier zeggen dat ze daarmee moet stoppen?

HOI IK HEB HET DRUK.

Je kan het misschien als een grapje brengen?

Haar flink de waarheid zeggen dat storend is,dat ze ook wel een nuttig dingen kan vertellen.

Nou, gewoon niet reageren? Het gaat er niet om hoe vaak ze jou een berichtje stuurt, het gaat er om hoe vaak jij je aandacht aan die berichtjes geeft.

Nou als je het lullig vind om er wat van te zeggen en om niks te zeggen moet je dus meelullen eh.

Ze bedoelt denk ik dat dat de enige keuzes zijn die je hebt.

Of je legt het haar gewoon uit, of je negeert haar als je geen zin hebt, of je speelt het mee.

^Jap dat bedoel ik.

._.
Ik vind het vervelend dat je hier zo omheen blijft draaien.

Ze begrijpt het vast wel, je hebt ook andere dingen te doen dan constant op haar te reageren. Gewoon zeggen!

Daarmee maakte ik duidelijk dat het niet zo moeilijk is.
Het zijn maar letters.

Jezus, als je hier al zo’n groot probleem van weet te maken…

Zeg gewoon: Jezus Larissa, kan je nou even je mond dicht houden? Ik probeer mijn tijdschrift te lezen.

Een echte vriendin begrijpt dat.