Vriendin zwanger

Ik denk dat je het contact maar moet verbreken.
Jij hebt geen zin in een vriendin met baby en jouw vriendin heeft ook zeker geen zin in iemand die haar geluk en kindje niet accepteert.

Ik vind je ook wel overkomen alsof je je vooral zorgen maakt voor jezelf. En dan kan je wel zeggen dat je er problemen hebt omdat je vindt dat ze niet genoeg geld hebben/niet volwassen zijn, maar volgens mij is dat niet wat je tegen steekt. Het steekt je vooral tegen dat het anders gaat zijn tussen jullie vanaf dat ze een kleine heeft. En dat vind ik een hele gemene manier om te denken.

Kijk, ik zou me ook zorgen maken als een vriendin nu zwanger wordt, nog studeert, niet veel geld heeft. Maar ik zou haar steunen en helpen, en niet gaan denken ‘Hmm, een vriendin met een kind, daar zit ik niet op te wachten.’ Dus verstop je nu niet achter het excuus dat je je zorgen maakt voor hun.

Toen mijn zus 23 was, was haar kind al 2 jaar.
Dus ik vind het niet jong.
Voor mijzelf persoonlijk wel, omdat ik nu nog geen vriend heb. Zij hadden al 6jaar.
Hoe lang heeft je vriendin al een relatie?

Ik denk dat je te veel beren op de weg ziet. Ik zou gewoon afwachten hoe het loopt en haar gewoon steunen. Ik weet niet waar je bang voor bent, maar ze is 6 weken zwanger, het kindje is er nog niet eens dus nu al bedenken wat er allemaal kapot kan gaan aan jullie vriendschap is een beetje voorbarig. :slightly_smiling_face:

Mijn beste vriendin is 22 en heeft een kind van bijna 1 jaar.
Ze doet het geweldig en ik ben echt heel erg blij voor haar. Dus ik vind 23 echt niet te jong :'c en ze moeten het lekker zelf weten toch? Ik vind jou ook, als ik eerlijk ben, egoïstisch.

Dit ja, ik denk dat ik op mijn 23ste ook wel zwanger zal zijn zoals het er nu uitziet. Dat jij er nog niet mee bezig bent betekent niet dat ze te jong is

Lekkere vriendin ben jij dan met je ‘ik zit niet te wachten op een vriendin met een kind’. Net alsof het zo makkelijk is om vriendschappen te onderhouden als je een kindje hebt, omdat veel mensen zich zo opstellen als jij. Als zij graag het kindje wil houden, heeft ze meer aan een vriendin die haar gewoon steunt. Bovendien vind ik 23 jaar eigenlijk helemaal niet zó achterlijk jong, plus ze heeft een vriend die iets ouder is.

Erg jammer dit, she could use a friend.

De enige die hier onvolwassen is ben jij. ‘Ik zit niet te wachten op een kind’, sorry hoor maar jij hoeft het niet te dragen, te baren en op te voeden hoor.
Jij hoeft echt niet 9 maanden lang (en daarna) elke dag bij haar de vloer plat te lopen.

Je stelt je echt aan, als zij er voor wil gaan, wie ben jij dan om te zeggen dat het onverantwoord is en onvolwassen? Ik vind het juist een hele volwassene keuze, de enige die er slecht mee omgaat ben jij.

Toen ik de topictitel las, dacht ik dat iemand van 12 ofzo zwanger zou zijn :’)

Maar 23 is echt een prima leeftijd hoor. Ik vind dat je dat als vriendin gewoon moet accepteren en blij voor haar moet zijn. Jij hoeft het kind toch niet op te voeden? En als je niet zit te wachten op een vriendin met een kind, dan verbreek je de vriendschap.

Natuurlijk mag je best een mening hebben over het feit dat je vriendin zwanger is en je mag ook best je twijfels hebben of zij volwassen genoeg is om voor een kind te zorgen, maar je kunt er niet over oordelen. Het is haar verantwoordelijkheid en die van haar vriend. Het enige wat je kunt doen is blij zijn voor haar.

Ik vind het wel gek dat je zegt dat je niet zit te wachten op een vriendin met een kind. Ik maak hier op uit dat je bang bent om je vriendin te verliezen? Of schaam je je ervoor? Als je bang bent om je vriendin te verliezen dan zou ik met haar praten; haar vertellen dat je heel blij voor haar bent maar dat je bang bent dat jullie vriendschap niet hetzelfde zal zijn. Natuurlijk zal jullie vriendschap veranderen, maar dit kan ook in positieve zin zijn. Jullie kunnen ook meer naar elkaar toegroeien en nieuwe leuke dingen doen met elkaar, mits jij daar voor open staat natuurlijk.

Dit is niet jouw zaak, keuze of leven. En ook niet aan jou om te oordelen dus. Het beste wat je kunt doen is haar feliciteren, en helpen waar het nodig is. Als jij zegt goede vrienden te zijn en je weet dat ze de eindjes aan elkaar moeten knopen dan kun je toch helpen. Jezus ik vind je echt egoïstisch, sorry.

Dat jij niet zit te wachten op een vriendin met een kind zegt heel veel over jou. Mensen zijn geen robots die je kunt laten doen wat jij denkt dat het beste is. Dit is hun (waarschijnlijk goed overwogen) keuze en jij bent gewoon heel egoïstisch bezig nu.

Ik denk dat ze beter af is met een vriendin die haar dit wel gunt.

jaloezieeeeeeeeeeeeeeeeee

ik vind het eerder apart dat ze dat via whatsapp vertelt. persoonlijk zou ik even bellen, dan weet je door intonatie ook of ze er blij mee is of niet. ik vind 23 wel aan de jonge kant, maar niet extreem jong. en verder ken ik haar niet, dus ik kan niet beoordelen of ze het aankan. dus ik zou gewoon blij voor haar zijn.

23 is geen extreem jonge leeftijd om een kind te krijgen hoor. Bovendien is dit een keuze die ze zelf heeft gemaakt. Als je haar keuze niet kan respecteren kun je het beste helemaal niet meer met haar omgaan.