Vriendin zwanger

Ik kreeg net een berichtje op whatsapp, waar ik echt een beetje van schrok.

Sinds vorig jaar juni ga ik regelmatig om met een meisje van net 23. Ze heeft een vriend van 30. Leuk stel op zich, maar kreeg nu net een berichtje dat ze al 6 weken zwanger is… Dit weet ze nog maar net.

Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, dus ik heb maar gezegd dat ik het leuk voor haar vind.

1. Ik vind haar te jong.
  2. Ik zit niet echt te wachten op een vriendin met een kind.

Ergens ben ik natuurlijk wel blij voor haar en misschien denk ik wel egoistisch, maar ik vind haar gewoon nog niet volwassen genoeg. Ik hoop dat er mensen zijn die me een beetje begrijpen en me niet gelijk als de egoïstische vriendin gaan zien Ik ben trouwens 20, is natuurlijk geen excuus. Maar misschien is dat ook een reden dat ik zo denk?

Dus ze is 23? Om eerlijk te zijn vind ik dat niet heel jong. Maar weet je ook wat zij zelf ervan vindt?

Ik vind eigenlijk dat je wel redelijk egoïstisch bent. Zij is 23, haar vriend is 30, ik verwacht dat ze wel wat geld hebben/samenwonen? Dat jij het niet wilt, wilt nog niet zeggen dat zij hetzelfde moet denken.

Het is niet dat ze 16 is, dan zou ik je nog snappen, maar 23 is wel de leeftijd waarop sommige mensen een kind willen hebben en dat ook niet abnormaal is.

Het is haar keuze ondanks dat je haar te jong vind.
Persoonlijk vind ik niets mis met 23 jaar.

Ze kon het nog weg laten halen, maar heeft dat niet gedaan. Zij en haar vriend willen er samen voor gaan.
Ik vind haar gewoon niet volwassen genoeg voor een kind

Niemand is hetzelfde, de ene is er op die leeftijd wel aan toe en de ander nog lang niet. Jij hebt daar niks over te zeggen, het is ook niet absurd jong en genoeg mensen hebben op die leeftijd hun zaakjes op orde.
Je mag best je mening geven aan haar, dan weet zij ook meteen wat ze aan jou heeft. (Wat niet echt veel is als ik dit zo lees)

Is een mooie leeftijd, al helemaal met een wat oudere vriend.
Hoezo zit jij niet te wachten op een vriendin met kind? Dat vind ik echt lullig

Jij hebt helaas er niks over te zeggen wanneer je vriendinnen met kinderen beginnen, ook al zit je er niet op te wachten of ben jij nog niet klaar voor kinderen. 23 vind ik een mooie leeftijd om kinderen te krijgen, en zolang dat meisje en haar vriend er blij mee zijn.
En jij zegt dat ze niet volwassen genoeg is… Dat kan allemaal nog veranderen in 9 maanden tijd. (voor zover ze dan nog niet volwassen is; beetje subjectief)

Jij komt anders ook niet heel erg volwassen over met dit topic. Ze is 23, ze is geen klein kind meer. Een kind kan mensen ook volwassener maken. Zoals eerder is gezegd, je komt wel egoïstisch over.

Dus ZIJ vinden het goed maar jij niet? Dan vind ik je wel egoïstisch ja, en ik denk ook stiekem jaloers, sorry, maar je komt echt over alsof je haar die geluk niet ‘gunt’.

Je hebt het recht niet om te zeggen dat je haar te onvolwassen vind voor een kind. Vind ik heel onbeschoft als je dat zou zeggen, naast dat ik jou niet als vriendin zou hoeven als je al zegt dat je niet zit te wachten op een vriendin met een kind.
Tuurlijk mag je tegen haar zeggen dat je het gewoon nog wat jong vind en dat er zelf niet voor zou kiezen, maar ze zit echt niet te wachten op iemand die haar niet steunt en respecteert.

Ze wonen niet samenen ik denk ook niet dat ze het kunnen veroorloven als je het mij vraagt. Zij en haar vriend staan onder bewindvoering. Haar vriend woont begeleid, is wel redelijk zelfstandig. Zij woont op haarzelf en heeft thuis 1 keer in de week een uur begeleiding.

Dat ze het volgens mij niet kunnen veroorloven haal ik uit dingen die ze zei: staat onder bewindvoering, moet constant op haar geld letten en het is dat ze huursubsidie krijgt, anders had ze haar huis niet eens kunnen betalen. Laatst zei ze nog dat ze misschien alleen in mei een paar dagen op vakantie gaat omdat ze niet weet of ze een volgende vakantie kan betalen

Dit dacht ik ook gelijk.

Geld voor een vakantie is heel wat anders dan geld voor een kind. Ik vind je wel lef hebt om zo over je vriendin te praten.

Ik vind een vakantie niet kunnen/willen betalen wel een luxeprobleem eigenlijk. Maar goed, ik snap je nu wel wat beter, niet samenwonen, niet veel geld enz. Maar uiteindelijk is het nog steeds haar keuze. Ze is zwanger geworden, en ze wilt het niet laten weghalen. Punt. Enige wat jij kunt doen is haar steunen. Trouwens, nu leg je nog niet uit waarom ze niet volwassen is. Omdat ze niet genoeg geld heeft? Dat zijn 2 dingen die los van elkaar staan.

‘Ik zit niet te wachten op een vriendin met een kind’
Hele goede ‘vriendin’ ben jij.

Dus niet

Ik hoop dat die vriendin hier het forum rondsnuffelt en leest hoe achterbaks je bent.

“Ik zit niet te wachten op een vriendin met een kind”

Ben je fucking serieus?

En als ze dat komt doen dan kan ze nog altijd nee zeggen.
Ik ben het eens met de rest hier, wie ben jij dat je denkt te kunnen bepalen of iemand wel of niet goed voor een kind kan zorgen. Ze is 23 geen meisje van 12.