vriendin zwanger

heee
nou kijk, mijn vriendin had dus een vriendje. ze heeft zo ongeveer elke week een nieuwe maar met deze is ze dus naar bed geweest, nou vertelde ze vandaag op school dat ze zwanger is omdat ze geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt. ze is er gisteravond achter gekomen en heeft het toen dus tegen haar vriendje verteld. hij is boos geworden en heeft allemaal gezegt zoek het zelf maar uit enzo en nu heeft hij het uitgemaakt, maar hij heeft het vandaag tegen zijn mentor vertelt en die heeft het weer tegen onze mentor verteld. onze mentor heeft met haar gepraat en haar vader gebeld dat hij vamiddag naar school moest komen om het te vertellen. Ze heeft het nog niet eerder durven zeggen omdat haar vader heel streng is en haar moeder is overleden. Maar ze kwam dus helemaal huilend terug van het gesprek met de mentor bij nederlands, en nu weet onze nederlandse leraar het ook. maar nu heeft ze een afspraak gemaakt voor een overtijdbehandeling. Vanmorgen is ze alleen naar de dokter geweest en kwam dus ook veel te laat op school en heeft het me toen verteld. Maar ze is dus heel bang hoe haar vader reageerd. Mischien wou ze ook 3 maanden wachten om een abortus te doen omdat die overtijdbehandeling 300 euro kost en een abortus gratis is.
ik vind het heel zielig voor haar, maar ik vind dat het ook wel een beetje haar eigen schuld is omdat ze zowat elke week een nieuw vriendje heeft en daar zegmaar ook veel mee doet :blush: de rest van haar vriendinnen en meisjes uit mijn klas weten het nu ook. maar nu weet ik niet goed hoe ik haar kan helpen/steunen

je moet er gewoon voor haar zijn, en niet te hard oordelen wss wilt zij dit ook niet dus boze reacties etc zal der al helemaal niet helpen!

het is natuurlijk wel een soort van eigen schuld dikke bult, maar alsnog het is en blijft je vriendin dus moet je haar ter alle tijden helpen!

Zo stoer om onveilig sex te hebben…
en zo zielig om een abortus te plegen…

ze moet het kind houden vind ik…
moest ze maar niet aan haar behoeftes denken…

aan dit comment heb je niks maar dat is mijn mening

UP

dankje! ik ga der gewoon voor haar zijn en ik heb ook al tegen haar gezegt dat ze altijd naar mij mag komen want ze woont dichtbij.
maar ze is dus nu met haar vader aan het praten en ik weet nog niet hoe hij heeft gereageerd
maar hij is dus wel tegen abortus

dat vind ik best een dom comment, de baby houden. c’mon aangezien haar achtergrond is ze zo’n slutty geworden omdat haar moeder is overleden en zoekt aandacht bij veel jongens omdat haar vader zo streng is. een abortus zal haar wel haar hele leven bij zich dragen maar een baby is helemaal een ander verhaal.

btw; ik respecteer jou mening wel maar tis denk niet zo handig om dat te zeggen tegen een meisje die haar vriendin wil helpen. =p

[quote author=Miiirel link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235]#msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235] date=1244554235]#msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235]#msg

Ik ben het deels met je eens als je sowiests doet dan moet je ook de consequenties aanvaren. Maar in dit geval gaat het om een kind. Voor dat meisje zou het terecht zijn, dat vind ik ook. Maar voor het kind zal het waarschijnelijk geen leuke jeugd worden. Niet bij alle tienermoeders gaat het mis, dat weer ik zeker, maar in dit geval verwacht ik dat het ernstig mis gaat.

[quote author=Miiirel link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235]#msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235] date=1244554235]#msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg[quote author=Lisze link=topic=126005.msg3712183#msg3712183 date=1244554235]#msg

Dat ze zo slutty is en daarom geen enkel voorbehoedsmiddel gebruikt (!!!) doordat haar moeder is overleden vind ik een vreemde constantering. Mijn moeder is ook overleden, maar ik gebruik gewoon voorbehoedsmiddelen hoor. Mijn vader is best streng en zou mij het huis uit schoppen als (bij wijze van spreken dan, ik woon niet nog thuis) ik zwanger zou zijn op die manier, maar ik slet niet rond.

Het laatste waar ze nu op zit te wachten is slet genoemd te worden, dus hou dat voor je. Ze leert hier wel van.

Oow Meisje,

Ze zit natuurlijk in een heel moeilijke situatie,
Maar het is gebeurt toch,en ze hebben toch samen genoten van de s*x?
Dan moeten ze ook voor de consequenties opkomen,

Ik weet bijna zkkr als ze een abortus gepleegd,jzeer heel veel spijt asl van krijgen,

want het is haar kind,haar eigen vlees en bloed,en hoe moeilijk het ook zal worden om het kind op tevoeden,het is van haar,!

En niemand mag het van haar afpakken,

En het klinkt misschien erg wreed maar,als ze een abortus pleegt vermoord ze haar kind gewoon;het is in feite zo,ookal zouw ik het niet zo willen zeggen,

Denk er goed over na(L)

Veel Succes !
En ik hoop dat het goed komt !

Wat een ongelofelijk kutactie van die mentor om meteen die vader te bellen. Ik dacht dat zij ook zoiets hadden als zwijgplicht?
Gewoon tegen haar zeggen dat je er voor haar bent, leuke dingen met haar gaan doen(na overtijdbehandeling enz) zodat ze er niet meer aan denkt.

[i]Je moet er voor haar zijn! Het voor haar opnemen en haar gewoon steunen.

Noem haar alsjeblieft geen slet, daar heeft ze nu echt helemaal niks aan!
Wat een kutactie van dat vriendje&die mentor trouwens.[/i]

Ik snap dat je vriendin zich klote voelt. Wat ik niet snap is dat ze zelf naar bed gaat met iemand zonder voorbehoedsmiddelen. En vervolgens abortus wil plegen. Iedereen heeft wat te zeggen behalve het kindje (en nu niet zeggen het is amper een naaldpunt groot, vanaf het begin dat ei- en zaadcel bij elkaar komen is er sprake van een nieuw leven!!)
3 maanden wil ze wachten? Omdat het dan gratis is?
Een kindje (misschien is foetus een betere term, maar toch, ik ben er van overtuigd dat het van het eerste begin al een mensje is) van 11 weken voelt al pijn! Het is wetenschappelijk bewezen dat ze wel degelijk pijn voelen als ze worden weggezogen (want zo gebeurt het)

[b]Ik ben. Je kunt me nog niet zien, maar ik ben. Ik ben een mens, besta uit een vormeloze massa en ben op weg. Waar naar toe, weet ik niet. Ik ben in een lange donkere tunnel. De tunnel is smal en ik groei hard. Ik moet opschieten, wil ik niet door de omstandigheden in het nauw worden gedreven.

Ik ben één maand, zichtbaar groter en krijg wat vorm. Mooi ben ik niet, ik lijk op een prehistorisch monster in zakformaat. Binnenkort kan je daar niets meer van te zien. Of daarmee het monster in mij voorgoed is verdwenen durf ik niet te voorspellen. Per slot van rekening gaat er in de natuur niets verloren.

Drie maanden ben ik en vertoon de vormen van een mens. Op mijn staart kan niet meer getrapt worden. Maar ik heb nu wel tien tenen, waarop men kan gaan staan. Ik vind het hier nog steeds fijn. Honger en dorst ken ik niet, de temperatuur is behaaglijk en ik doe wat ik wil. Het liefst hang ik de astronaut uit
[/b]

http://images.google.nl/i…pqmPyAdruw2PuWWLx8PKB-Xwo=&h=375&w=500&sz=15&hl=nl&start=7&um=1&tbnid=bGCKtOkO81X9jM:&tbnh=98&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dfoetus%2B3%2Bmaanden%26hl%3Dnl%26lr%3D%26rlz%3D1G1GGLQ_NLNL320%26um%3D1

Drie maanden;)

Je vriendin was er wel voor in seks te hebben, maar de gevolgen wil ze liever niet zien…

lekker hoor ben jij. dan krijg je nog een kind dat later lekker doet wat hij/zij zelf wilt. nee ik zou het weg laten halen. als je het kind niet wil

maar ben er voor je vriendin. luister al haar verhalen aan. en leef met haar mee.
succes

abortus is moord.

ik noem haar geen slet, ik noem het gedrag sletterig ook al heb ik het niet zo goed geformuleerd in mijn zin hierboven maar dat bedoelde ik dus. dat is mijn meest logische antwoord op 't feit dat ze zo doet. that’s all.

Wel vind ik het extreem zielig van haar exvriendje.
Ook hij is medeverantwoordelijk!

Ik bedoel mijn bericht hier boven niet lullig. Maar er zijn zat oplossingen.

Je vriendin kan haar kindje bijv. afstaan. Ze kan nog naar school gaan tot de 6e maand enz.
Klinkt moeilijk, maar toch. Mijn nicht is verkracht en werd zwanger. Zij heeft het kindje afgestaan, omdat het te moeilijk voor haar was het kindje te verzorgen (het kind van de verkrachter)
maar omdat ze niet wou dat het kindje zou doodgaan door de fouten van de verkrachter…

Niet slim van haar, maar ik zou die abortus toch maar doen…
Sterkte of hoe je dat moet noemen…!

[b]JA EEN MOORD IS STRAFBAAR!

Wij hebben lekkere sex, maar het gevolg, ja dáág

Ik noem je vriendin geen slet, maar ik vind dat ze moet nadenken. Van abortus gaat ze zeker spijt krijgen![/b]

Ach, iedereen zou op een andere manier reageren. :wink: