Vriendin zit in de put.

Mijn beste vriendin heeft pas te horen gekregen, dat ze een spierziekte heeft, en daardoor geen kinderen kan krijgen.
Ook heeft haar vriendje het net uit gemaakt, en ze ziet het nu gewoon even niet meer zitten.
Ik wil haar graag helpen en steunen, maar ik weet nooit wat ik moet zeggen. Ik ben gewoon bang om haar te kwetsen, en bang dat ik verkeerde dingen zeg.
Ik heb 1 avond gewoon in mijn eentje liggen huilen, omdat ik het gewoon zó zielig vind, en omdat ik zó veel om haar geef, ik weet gewoon even niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips?

Dat is inderdaad niet zo fijn om te horen.
Ik zou als ik jou was je vriendin zo veel mogelijk proberen te steunen

Meer kan ik niet bedenken
Ik heb egt medelijden

ik denk dat je gewoon veel bij haar moet zijn, en haar steunen.
en mischien gewoon wat leuke dingen doen, vriendje voor haar zoeken. (hoe moeilijk dat mischien ook is)
wat erg dat ze geen kinderen meer kan krijgen !

Praat met dr, zeg dat je er voor dr bent, en dat als ze wil praten je voor haar klaar staat. Zeg ook dat je het moeilijk vind, omdat je dr gewoon weer vrolijk wilt zien, maar dat je bang bent dat je iets verkeerds zegt en dat je dr kwets of wat dan ook. koop iets lief voor dr, kaartje of klein knuffeltje

echt erg voor je vriendin! maar ik zou gewoon proberen er voor haar te zijn en er veel met haar over praten ik weet het eigelijk ook niet zo goed… moeilijke situatie

Ik vind je nu al een goede vriendin. Als je daar ‘druk’ om maakt.
Wees eerlijk tegen dr, dat je t lastig vind etc en wees lief voor dr, maar niet té.

Het is niet de beste timing, maar vraag of ze een avond naar je toe komt en blijft slapen. Laat haar zien dat ze hoe dan ook echt een geweldige meid is. Het is inderdaad een grote klap als je zoiets te horen krijgt en begrijp ook zeker dat ze het er moeilijk mee heeft .

ga leuke dingen met haar doen, en ik weet niet hoe je vriendin is, maar zeg gewoon tegen haar dat je er heel veel moeite mee hebt dat ze zo in de put zit, in ieder geval iets sentimenteel wat een huilmoment veroorzaakt waardoor ze alle verdriet eruit huilt en daarna niet meer verdrietig is.

je lijkt me trouwens een hele aardige vriendin.

ik heb ook een vriendin die in de put zit.
it’s crap.
t enige wat je kan doen is eigenlijk gewoon er voor haar zijn.
praat er met haar over(als ze daar behoefte aan heeft tenminste)
en laat haar vooral weten dat ze er absoluut niet alleen voor staat, dat jij er dus voor haar bent. probeer misschien wat vaker leuke dingen gaan doen.
ga bijvoorbeeld eeeh, stel gewoon een keer spontaan voor om bijvoorbeeld te gaan zwemmen ofso? of naar walibi bijvoorbeeld?? zodat ze er dan misschien even niet aan denkt en gewoon lol heeft.

xx sterkte met je vriendin, en ook met jou, want voor jou is het natuurlijk ook niet leuk!

Mijn beste vriendin heeft ook niet zo’n fijn leven, ook door ziekte etc, dus ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ook ik heb aan haar veel slapeloze nachten overgehouden… Maar goed, wat ik doe is haar door vanalles laten weten dat ik er altijd voor haar ben. Vraag of ze komt logeren en verwen haar dan met veel chocola, slechte films etc., en dwing haar vooral niet om er over te praten, misschien heeft ze daar wel geen zin in. Be a good friend! Al ben je dat zo te zien al, omdat je zo veel om haar geeft. Heel veel sterkte ermee!