Vriendin zeurt alleen maar

Ik heb een vriendin waarmee ik altijd uitga, omdat het met haar meestal heel gezellig is.
Alleen de laatste tijd zeurt ze echt alleen maar aan 1 stuk door dat ze het zo vervelend vindt dat mannen haar altijd nastaren. Ik snap dat dit irritant is, maar ik negeeer het gewoon, want lekker boeiend, als je maar lol hebt. Maar zij klaagt echt alleen maar. Terwijl ze zelf altijd nogal sletterige kleding draagt. SUPERkort jurkje of rokje, hakken eronder en een doorschijnende panty. Sorry hoor maar dan vraag je er echt om.

Nouja nu hebben we dus ruzie erover gekregen en ik ewet echt niet hoe ik dit ga oplossen, aangezien ze volgens mij het alleen maar leuk vind dat ze zo wordt nagestaard en het alleen zegt om even lekker in te wrijven dat mannen haar leuk vinden

Hoe kan ik deze ruzie oplossen was mijn vraag :slightly_smiling_face:?

hoe belangrijk is ze voor je? als ze echt heel belangrijk voor je is, dan zou ik het proberen goed te maken en proberen haar irritante gedrag te negeren en als er een goed moment ervoor is, er iets van zeggen.
als ze wat minder belangrijk is, zou ik d’r gewoon lekker laten stikken en wachten tot ze terug bij jou komt.

Dit is redelijk herkenbaar omdat ik ook een vriendin had die alleen maar zeurde dat jongens haar stalkte etc etc, waar ze overigens zelf op in ging -.-
Probeer nog een keer met haar te praten en als dat niet lukt zoekt ze 't maar uit… sorry

Dat ken ik wel, ja.
Vriendin die telkens zeurt dat ik blij moet zijn dat niet elke jongen op mij springt en dat ze moeilijker vrienden maakt omdat elke jongen meteen meer wilt etc.
Goed, misschien heeft ze het iets subtieler gezegd, maar zo kwam het over.
Gewoon negeren

Ja idd, volgens mij bedoelt ze het alleen maar om nog even uit te leggen dat zij echt wel knap is. Ik wordt ook nagestaard, maar ik reageer er niet op. Zij gaat er helemaal over praten en het helemaal uitmelken totdat ik er ook genoeg van heb.

Misschien is het handig om haar dan als tip te geven om haar zo onopvallend mogelijk te kleden, dan zien mannen d’r over het hoofd. Wel moeilijk om aardig te brengen natuurlijk…
Best wel lastig, dit.

Ze maakt het zelf er naar,ik zou met haar erover hebben en eerlijk tegen haar zijn.
en het probleem samen oplossen,en de samen er uit komen.
of haar de tip van de dag geven,hoe jij er tegen aan kijkt
zo niet dan weet ik niet of dit langer stand houd

Dit

Je kunt haar feedback geven zonder haar persoonlijk aan te vallen.
Stel haar eens een situatie voor: stel jij bent een jongen en je gaat uit en je ziet een meisje in jouw(haar) kleren, wat denk je dan?

Dan zal ze vast een neutraal antwoord geven, daar kun je verder op ingaan. zo van: is dat echt wat je meent of zeg je dit omdat ik hetvraag. je kunt haar vragen wat ze zelf van haar kleding vind, en als ze dat normaal vind, kun je vragen wat zij van jouw kleding vind (neem aan dat jij minder schaars gekleed gaat) je moet een situatie beschrijven waarin jij VOELDE(gebruik vooral dit woord, dan kan ze je niks maken) dat je er een beetje om vroeg om gezien te worden. JIJ KREEG HET GEVOEL dat zij mannelijke aandacht wel leuk vind en zich daarom wat spannender kleed.
gebruik geen woorden als: jij bent een slet en jij zoekt aandacht, dat is persoonlijk. betrek het op jezelf.

Zeg: “Het is toch leuk als jongens je nastaren? En als je het vervelend vind dan doe je gewoon iets heel onaantrekkelijks aan.”

Je kan zeggen van je kan nu wel boos zijn maar ik ben tenminste eerlijk tegen je. En als je niet tegen eerlijkheid kan ben je bij mij verkeerd.