Heey ,
Ik heb dus een hele goede vriendin , ze zit bij me in de klas . We hebben dus een heel leuk groepje met allemaal meiden . Alleen het gaat nu dus om een van die vriendinnen .
Ze is echt super lief , té lief . We hebben ook nog nooit ruzie met haar gehad ofzo .
Alleen er dus een ding . Heel vaak als we wat afspreken om te logeren , winkelen of wat leuks te doen . Zegt ze op het aller laaste moment af .
Paar weken geleden zouden we naar de bios gaan en die avond daarna naar een feest gaan . Ze was de dagen ervoor ziek geweest . Maar dan vragen we half uur voor de afgesproken tijd van : je weet wel dat je * huppelpup * laat hier moet zijn he , tot zo . En dan stuurt ze terug : sorry ik mag niet meer komen van me ouders , echt super stom . Wij van okee Nou kan gebeuren hebben we allemaal wel eens. Maar zo gaat het vet vaak door . Je rekent erop , je hebt er gwn zin in dat ze komt wat ze is echt super gezellig en dan zegt ze elke keer af . Laast ook zouden we samen pizza gaan eten met iedereen . Hebben we half 7 afgesproken , vragen we of ze al weg is om 6 uur . Zegt ze : jaa sorry ik kan dus niet , want me opa en oma komen eten. oke akward … weet je wel . Zelf zal ik helemaal gek worden als me ouders dat zouden doen . Je hebt alles al afgesproken , ik zal gewoon weg gaan van huis ! Maar oke … kan gebeuren . Gisteren zouden we gaan logeren want vandaag was het koningen dag . We hadden het er al een maand over . Dus het stondt super lang vast en we zeiden : deze keer kom je echt he !! jaa jaa zei ze . Ze had het beloofd . We wisten dat ze iets later zal komen want ze moest haar broer ophalen van het vliegveld . We hadden 19.15 afgesproken . Wij vanaf half 8 proberen te bellen waar blijf je nou . Wij moesten allemaal op haar wachten want we zouden samen naar een vriendin fietsen . om 8 uurReageerde ze eindeluk op een sms’je van een van ons . Sorry ik ben wat later ik ben foto’s van me broer aan het kijken van de vakanie . Serieus ?? dachten wij . Kom je nu mee , wij zaten maar te wachten . Wij waren dus alvast weggegaan , ze fiets maar alleen dachten we . Krijgen we om 9 uur een sms"je . jaa sorry ik kom niet heb mijn teen gestoten toen ik weg wou gaan dus ik mag niet meer komen . Toen werden wij er een beetje zat van en vroegen we aan de broer van een mijn vriendinnen of hij ons naar haar toe wou rijden . Dus wij daar helemaal naartoe. hebben we een half uur met haar aan de deur staan praten . Waarom ze niet meemag . Ze zei : omdat ik het te laat zei . HALLO!!? je wist het al een week en stondt op het punt om weg tegaan . wij zeggen vraag dan aan je ouders waarom het precies niet mag . Je kan zo hop in de auto stappen en met ons meekomen . Maar er kwam niet echt een goede redenen uit . En we gaven het na drie kwartier maar op . Want we werden er een beetje gek van . Ze lachten er maar overheen en dat soort dingen . Ik zag dat ze bijna moest huilen en dat ze loog ofzo . Maar wij dachten : ligt het aan ons ofzo ?? Maar dat was niet zo zei ze . Uiteindelijk mocht ze ook niet mee naar amsterdam met koninginnendag .
Ik maak me een beetje zorgen om haar . Ze komt niet voorzichzelf op tegen over haar moeder . Ze vraagt het een keer en dan is het nee en ze legt zich erbij neer . oké bij veel ouder is nee nee . Maar je kan toch samen naar een oplossing zoeken zodat je wel mee mag leuke dingen doen .
Ik weet niet of dit herkenbaar is bij een van jullie . Ik wil haar graag helpen . Maar ik heb echt het gevoel dat ze iets ons niet durft te vertellen van haar thuis situatie
Ik heb gevraagt of ze deze week wilt shoppen ben benieuwd of ze niet afzegt en of ze wilt