Vriendin zegt geen sorry

Aub niet te concreet in je antwoord duidelijk maken wat er is gebeurd, want ik wil dit zo weer verwijderen

-Genoeg advies :slightly_smiling_face:-

Ik weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is, en zij hadden niets moeten doen terwijl jij er ook bij lag. Maar om het nou zo op te blazen dat jij het haar alleen maar kunt ‘vergeven’ wanneer ze het nooit meer doet en jij het echt niet af kunt sluiten en ‘closure’ nodig hebt vind ik wel wat ver gaan.

Ik vind het echt násty om zoiets te doen waar mensen bij zijn, laat staan terwijl er iemand in het zelfde bed ligt, gat-ver-damme.

Kijk dat ze nog steeds iets willen doen samen is hun keuze, maar het is inderdaad een beetje raar dat ze dat doen met jou er letterlijk naast. En misschien ook wel een beetje vies, niet dat het op zich zelf vies is maar naast je beste vriendin doen bah. Ik zou er ook moeite mee hebben zonder er over gepraat te hebben hoor.

Zelf zou ik niet via w’app bespreken maar gewoon in t echt als je alleen met haar bent over beginnen en zeggen dat je het zacht gezegt niet zo prettig vond.

Ik vind het ook niet netjes. Maar anders kun jij misschien zelf tegen je vriendin zeggen dat je het heel vervelend vond. Dan zal zij vast sorry zegen, hopelijk.

Ja mijn woordkeuze is misschien een beetje zwaar maar ik kon geen ander woord bedenken. Het is meer dat het nu lijkt alsof t haar niks doet en daar walg ik gewoon van, en ik kan echt niet normaal naar haar kijken totdat ze gewoon sorry zegt.

Dat snap ik echt wel. Ik zou ook absoluut gepikeerd zijn. Het enige dat ik ermee probeerde te zeggen is dat je hopelijk niet door zoiets zolang boos op haar moet blijven. Geef haar een kans om sorry te zeggen als jij erover begint en anders weet je genoeg lijkt mij.

@estranged nee ben ik ook zeker niet, daarvoor zijn we al te lang vriendinnen :stuck_out_tongue:

Sorry hoor, maar ik vind het heel gek dat mensen vinden dat je het opblaast! Persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen en vind een welgemeende verontschuldiging wel op z’n plaats.

Dit ja. En haar sorry kan zich dan ook anders uiten (ik denk dat ze zich nu waarschijnlijk inderdaad te veel schaamt, maar als jij het gesprek opent, dwing je haar het onder ogen te zien en ermee te dealen, en dan biedt ze waarschijnlijk haar excuus aan, wat dan geforceerd over kan komen, maar als het haar echt een beetje spijt vindt ze vast ook een andere manier om sorry te zeggen (idk, misschien bakt ze een taart voor je :’) ik bedoel niets groots, maar meer dat je in haar gedrag ook een soort schuldgevoel aan kan voelen wat het dan beter voor je maakt).

TL;DR: dat wat Estranged zei.

ah bah! lijkt me echt verschrikkelijk om jou te zijn ugh.
je vriendin móét gewoon haar excuses aanbieden, en als ze dat niet doet zou ik maar even er rustig met haar over beginnen. dan gaat ze haar excuses echt wel aanbieden hoor.

Ik denk dat zij ook heel goed weet dat wat ze gedaan heeft niet kan en dat daar een excuus bij past, maar het lijkt mij (als ik me verplaats in haar positie) heel lastig om er naderhand op terug te komen. Ik kan me voorstellen dat het voor haar makkerlijker lijkt om het te proberen te vergeten en weer normaal te doen. Als ik jou was zou ik inderdaad erover beginnen, niet té beschuldigend, maar wel laten weten dat je het niet leuk vond. Dan maak je ruimte voor haar om d’r excuses aan te bieden (:

Dankjulliewel voor de tips! Ik ga er dan wel even iets over zeggen (nog geen idee hoe). Ik verwijder nu t start topic want vind dit verder beetje persoonlijk :stuck_out_tongue:
Dank nogmaals!

Beginpost weg.
Slotje.