Vriendin wordt ''gestalkt'' via sms.

Sorry voor de rampzalige titel. ;p

Hello. :’)
Een paar dagen geleden heb ik gehoord dat een vriendin van me wordt ‘‘gestalkt’’ via de sms. Een meisje die ooit bij haar op de basisschool heeft gezeten doet dit, en ze heeft nu al meerdere (gemene) berichten verzonden.
Even ter informatie: die vriendin is niet de dunste, en ze heeft nu eigenlijk nogal een ‘gevecht’ met haar gewicht. Ze zaten ooit bij elkaar in de klas, en dat meisje heeft mijn vriendin al eerder geslagen. Mijn vriendin is ook Italiaans, heeft verder geen contact meer met haar en is ook gewoon iemand die je niks kwaad doet.
Ik noem dat meisje even Anna en mijn vriendin Emma.

Emma heeft mij een weekje geleden wat berichten laten lezen die Anna haar die week had gestuurd. Emma had namelijk getweet ‘‘Effe douchen’’ en zo had Anna gereageerd:
@je tweet, wrm douche jij eigenlijk? Want aan je vette haren en je stank te zien doe je dat nooit. En speel jij met gehaktballen en worstjes onder de douche ofzo? Dit is een normale vraag, geen fittie ofzo! Xxx Anna.

Nja, dat vind ik al gewoon niet kunnen. Sowieso moest Anna haar nummer achterhaald hebben, want Emma heeft nog nooit met haar gesmst zegt ze en ze heeft haar nummer ook niet aan Anna gegeven ivm dat ze haar eerder geslagen heeft.

Op Hyves kreeg ze ook even later een krabbel van Anna:
Gelukkig nieuwjaar bolle! HAHA

Op oudjaarsavond kreeg Emma weer een sms:
Bad new year fatass!

Ik vind dit echt ontzettend sneu voor Emma, aangezien ze haar ook op Twitter ‘‘hoer’’ noemen, in haar straat hebben lopen rond schreeuwen dat ze een Italiaanse hoer is en dat soort dingen. Emma zelf is hierdoor ook nogal van slag, en ik heb geen idee hoe ik haar nu kan helpen.

Dus mijn vraag aan jullie was: hoe kan ik Emma helpen?
Ik heb haar al gezegd, dat als Anna ook gaat dreigen we gelijk naar de politie stappen. Ik ken die Anna en het is echt een rot kind, ze slaat mensen, ze drinkt (ze is 13/14) en ze doet enorm klote dingen bij mensen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben. :slightly_smiling_face:

praat met anna haar ouders en laat smsjes lezen die ze stuurt naar emma?

Bah, wat een rotsituatie zeg. Ik heb het idee dat jullie zelf niets meer kunnen doen, dus ik zou zeggen: Vraag hulp aan jou/haar ouders. Persoonlijk zou ik geen vrienden gaan inschakelen aangezien dat verkeerd over kan komen. Maar jullie ouders zijn volwassenen en ik denk dat een gesprek tussen jou/haar ouders en Anna’s ouders al veel uit zou kunnen maken.
Ik heb zelf een hekel aan de uitdrukking, maar wat heeft Emma te verliezen?

Het probleem is dat praten met Anna’s ouders ook niet mogelijk is. :’)
Haar vader woont daar niet meer en haar moeder… daar valt níét mee te praten. Haar vader heeft het al eerder geprobeerd, maar toen werd Anna’s moeder ook helemaal pissig.

Up? (:

Wooow, oké ik met mijn stom verstand zou Anna kapot hebben geslagen, maar laten we dat even achterwege laten :’)

Als praten met haar ouders niet werkt, misschien de mentor, en dat zij/hij dan Anna’s ouders laat komen ofzo voor een gesprek?

^
Ze zitten ook niet meer bij elkaar op school…

Ga naar de politie en klaag haar aan voor smaad :’)

Kan dat? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat voor telefoon heeft ze?

^
Emma? Een iPhone. (:

Als je bewijs hebt, ja, maar ik denk dat ze dit nog niet erg serieus zullen nemen (: Maar als het wat erger is, kan je daarvoor wel naar de politie gaan.

nummer blokkeren, haar op hyves blokkeren en er vooral NIET op reageren!

dat is de beste oplossing, als je erop gaat reageren vinden ze het alleen maar mooi en lok je het uit.

Ik heb geprobeerd om te kijken of je met een Iphone nummers kan blokkeren, maar het enige wat ik kan vinden lukt als de iphone is gejailbreakt. Ik denk dat ze het verder gewoon moet negeren, dan gaat de lol er voor dat meisje vanzelf vanaf…

En wel gewoon blokkeren op twitter, hyves, facebook etc. Ze moet het gewoon niet serieus nemen, dat domme wijf heeft gewoon geen leven :’)

En als het heeel erg wordt kan je altijd haar nummer nog op het internet verspreiden. Maar dat is misschien wel erg gemeen haha

Bedankt voor het opzoeken! Emma negeert het wel, maar toch blijft ze die berichten sturen.

^ Je kan ook je provider contacteren om het nummer te blokkeren.

Ik weet ook niet welke provider ze heeft, maar dit doet t-mobile er bijvoorbeeld aan:
https://service.t-mobile…rs/detail/a_id/2146/p/198

Ookal weet ik niet of die tweede optie nou echt een goed idee is

Serieus? Bedankt! Ik zou het haar even zeggen dat ze dat moet doen. :’)

Dat kan volgens mij dus niet, providers kunnen niet willekeurig een nummer blokkeren…

je kan naar de politie gaan :slightly_smiling_face:

kan echt, echt belachelijk van dat kind die mensen mogen ze van mij echt afschieten -.-