Sorry voor de rampzalige titel. ;p
Hello. :’)
Een paar dagen geleden heb ik gehoord dat een vriendin van me wordt ‘‘gestalkt’’ via de sms. Een meisje die ooit bij haar op de basisschool heeft gezeten doet dit, en ze heeft nu al meerdere (gemene) berichten verzonden.
Even ter informatie: die vriendin is niet de dunste, en ze heeft nu eigenlijk nogal een ‘gevecht’ met haar gewicht. Ze zaten ooit bij elkaar in de klas, en dat meisje heeft mijn vriendin al eerder geslagen. Mijn vriendin is ook Italiaans, heeft verder geen contact meer met haar en is ook gewoon iemand die je niks kwaad doet.
Ik noem dat meisje even Anna en mijn vriendin Emma.
Emma heeft mij een weekje geleden wat berichten laten lezen die Anna haar die week had gestuurd. Emma had namelijk getweet ‘‘Effe douchen’’ en zo had Anna gereageerd:
@je tweet, wrm douche jij eigenlijk? Want aan je vette haren en je stank te zien doe je dat nooit. En speel jij met gehaktballen en worstjes onder de douche ofzo? Dit is een normale vraag, geen fittie ofzo! Xxx Anna.
Nja, dat vind ik al gewoon niet kunnen. Sowieso moest Anna haar nummer achterhaald hebben, want Emma heeft nog nooit met haar gesmst zegt ze en ze heeft haar nummer ook niet aan Anna gegeven ivm dat ze haar eerder geslagen heeft.
Op Hyves kreeg ze ook even later een krabbel van Anna:
Gelukkig nieuwjaar bolle! HAHA
Op oudjaarsavond kreeg Emma weer een sms:
Bad new year fatass!
Ik vind dit echt ontzettend sneu voor Emma, aangezien ze haar ook op Twitter ‘‘hoer’’ noemen, in haar straat hebben lopen rond schreeuwen dat ze een Italiaanse hoer is en dat soort dingen. Emma zelf is hierdoor ook nogal van slag, en ik heb geen idee hoe ik haar nu kan helpen.
Dus mijn vraag aan jullie was: hoe kan ik Emma helpen?
Ik heb haar al gezegd, dat als Anna ook gaat dreigen we gelijk naar de politie stappen. Ik ken die Anna en het is echt een rot kind, ze slaat mensen, ze drinkt (ze is 13/14) en ze doet enorm klote dingen bij mensen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben.