Vriendin wordt afpakt :'(

Heeeeeej;

Kvoel me heel slecht
Iki en mijn beste vriendin zittne bij elkaar op school en
zijn beste vriendinnen
maar sinds er een ander meisje in haar klas zit
en ALTIJD bij haar loopt zie ik haar bijna nooit meer
alleen savonds als we soms alleen zijn
en ze heeft het echt niet door
ik heb het al zoveel keer gezegd
maar ze vind dat ik overdrijf
ik ben echt bang want strx is het jaar gedaan en spreekt ze heel tijd af met dat ander miesje
in de speeltijd komt ze niet meer
omdat ze bij het andere meisje zit
ze zit teksten te schrijven voor haar
koopt cadeautjes
en souveniertjes
en ik moet altijd lang sparen voor iets
zij is rijk en heeft mooie kleren
zij is alles
ze zegt zelfs in mijn gezicht dat ze MIJN vriendin zal afpakken

ik word er slecht van :frowning_face:
als ik dan wil praten begint ze over iets anders
en daardoor krijgen we altijd meer en meer ruzie
dus ik ben bang dat ze m ezal laten vallen :frowning_face:

help me :frowning_face:

“in de speeltijd komt ze niet meer”
hoe oud ben je?

Ik vind het verhaal namelijk een beetje basisschool achtig,
maar geeft niet ,
Vriendinnen komen en gaan dat is normaal, als jij er met je vriendin over hebt gepraat dan kan je verder niks doen, en misschien maak je het idd erger dan het is, misschien moet je ook een vriendin zoeken extra je moet niet afhankelijk zijn van een persoon en je kan ook neit van haar verwachten dat ze al haar tijd aan jou geeft,

het beste is nog een keer met der te praten, en echte vriendschap is niet te koop. dus als dat echt een goede vriendin is van je dan geeft ze niet omdat jij misschien arm(er) bent en minder mooie kleren hebt, jij bent wie je bent en vrienden accepteren je hiervoor.
het komt allemaal goed

Je moet idd niet tegen der zeggen dat dat andere meisje dingen heeft gezegd dit zal bij haar overkomen als stoken

succes meid!
x

als het een échte vriendin is, kan niemand haar van je afpakken:).

Dat hoeft niet basisschoolachtig te zijn. En zo wel, wat dan nog.
Mijn beste vriendin heeft me laten stikken voor een jongen.
Op de begrafenis van m’n oma, zei ze dat ze liever met hem ging basketballen, terwijl ze wist hoeveel het voor me betekent.

1. “in de speeltijd komt ze niet meer”
  2. ik zei toch ook niet dta het wat uit maakte maar als ze ouder was en dit gebeurde had ik ander advies gegeven

je moet misschien eerst lezen voordat je zon harde reactie geeft gelijk

titel gewijzigd.

als het een echte vriendin is is ze idd niet af te pakken. en anders als het wel gebeurd moet je maar eens goed nadenken over de vriendschap hoe jij die zag en hoe zei die zag…

Dat is genaaaid zeg!

Sorry dat ik het zeg maar je typt irritant met die enters.
Anyway, die vriendin is jou niet waard als ze je laat zitten, jij kan ook nieuwe vrienden maken right?

Ik zou het heel verstikkend vinden als iemand de hele tijd tegen me zou zeuren dat ik te veel met iemand anders om ga, mensen willen grenzen verleggen :wink:
maar kan je niet ook wat meer met die nieuwe vriendin omgaan? Kunnen jullie een nieuw vriendengroepje van drie beginnen ofzo XD

speeltijd XD

Als ze echt je beste vriendin is laat ze je niet vallen voor die andere meid.
En dat die andere meid rijk is en wat dan ook maak echt niks uit.
Als je vriendin daar intrapt, is ze geen échte vriendin.

Dan zoek je toch andere leuke vriendinnen? :stuck_out_tongue:

I get the issue.
ik heb een soort van het zelfde meegemaakt. maar dan met 2 vriendinnen die helemaal into *naam* was. ik heb het ze duidend keer gezegd en uiteindelijk was het voor een duidelijk. ik was er altijd voor haar, en *naam* niet. dus ze wist gewoon dat ik beter was (ghehehe.) maar die andere, die heeft me dik laten vallen. ze wil nu weer bevriend met me zijn, en ik heb het goed gemaakt, maar wel gezegt dat ik geen vrienden meer wil worden.
-waar het op neer komt is, als ze je échte vriendin is, dan beseft ze vanzelf dat die andere geen reet waard is. of dat jij geen reet waard bent, maar dan is het geen echte vriendin. uiteindelijk vind je je échte vrienden en dan ben je dit probleempje zo vergeten.

wow.

ik was even over iets heen gelezen,
ze heeft tegen je gezegd dat ze je vriendin gaat afpakken? wat een freak. Zoek nieuwe vriendinnen, maar laat je oude vriendin ook kiezen tussen jou of haar. kiest ze voor haar dan is het geen echte vriendin.

Heey,
ik hoop niet dat je haar verliest door zo’n, tja hoe noem je haar …

Ik heb ook zoiets
Mijn vriendin, we zitten in de eerste dus dit jaar bij elkaar in de klas, die heeft bij een ander meisje op de basisschool gezeten en daar is ze goeie vriendinnen mee. ( ik zit nu in de 1e) Zij zit op atheneum en mijn vriendin en ik op gymn.

We lopen altijd samen in de pauze enzo. Maar dan komt dat meisje, die vriendin van mijn vriendin en ze gaat dan helemaal uitsloven enzo als ik erbij zit. daar stoor ik me echt aan. Dat doet ze omdat ik erbij zit. Dan gaat ze haar helemaal meesleuren overal naartoe enzo… dan word ik helemaal buitengesloten. Dan wil ik een gesprek met mijn vriendin beginnen maar ze hoort me helemaal niet want ze is veel te druk met dat andere mens… En dan in de les enzo gaat ze weer de hele tijd met mij om en dan hebben we dikke lol. Gelukkig heb ik ook nog een andere vriendin waar ik bij kan zitten. Maar ik mag dat meisje echt niet!!
( ik hoop dat jullie het een beetje snappen :slightly_smiling_face:)

Iemand tips ofzo?

xx

wow dat is lullig :astonished:
maarja mijn advies is beetje hetzelfde als iedereen al heeft gezegd, als ze een echt goede vriendin is kan niemand haar afpakken en je kan tog altijd nog met je andere vriendinnen omgaan?

Jy hebt dan wel heel makkelijk praten :frowning_face:

Zo’n harde reactie vond ik het niet maarja. En ze is 14, dus gewoon middelbare school neem ik aan, maar ze komt uit belgië, dus misschien dat dat een hoop verklaard.

Ik heb eigenlijk zoiets gehad maar dan was ik de vriendin die ‘afgepakt’ werd.
En ik ging medeweg omdat mijn vriendin mij constant zat te vertellen dat ik veel met hun omging of ik hun aardig vond. Ik had echt het gevoel dat ze instaat was mij te achtervolgen.
Ik denk (kunnen andere heel anders denken) dat als die vriendin dat andere meisje nou echt aardiger vind? Klinkt wel hard maar dan moet je dat aannemen en inzien dat zei jou niet als beste vriendin heeft.
Maare ja… Dis mijn mening.
Iniedergeval ik hoop voor je dat alles goed komt!

Inderdaad, in België zeggen wij nog steeds “speeltijd”, en ik ben ondertussen bijna 17 jaar. xD
Voor ons is dat een gewoon woord.