Vriendin word aangerand

Oke, ik probeer het verhaal zo kort mogelijk te vertellen.
Wij (een groep vriendinnen) vonden al heel lang dat I, een vriendin veel te weinig at, in de pauzes at ze niks, maar we dachten dat zal wel weer over gaan. Maar nu is het bijna 4 maanden later en ze eet nog niet, we hadden het ook al tegen onze mentor gezegt, dat ze niet at en dat we er op moeten letten. (hadden we gister gedaan) Ook fietste ze al een hele tijd niet meer mee, en elke keer zei ze maar dat ze naar de stad moest, maar in 1 week moest ze ineens wel 5 keer naar de stad, ook dat vonden we dus al verdacht. En vandaag vond ik dat we toch maar eens even met haar moesten praten, en we mochten van onze mentor even in een apart lokaal gaan zitten. Ze vertelde dat ze al 3 jaar aangerand, bedreigd en geslagen word door een of andere man die haar op sta te wachten tussen de weg van school naar huis. Ze heeft ook allemaal van die strepen op haar gezicht, buik en pols lijkt wel of ze der eigen heeft gesneden. Ze was blij dat ze het eindelijk had verteld, maar ze durft het tegen niemand anders te vertellen. We dachten aan een vertrouwingspersoon, of mentor, maar dat wilt ze ook niet. Maar wat we wel zeker willen doen is de politie bellen, want dit kan dus zo echt niet langer. Maar ze wil niet dat we dit doen… Al vinden de meeste uit ons groepje van wel, en de andere helft vind dat we naar I moeten luisteren…

Wat vinden jullie, ik vind het nogal een ernstige zaak… En dit kan zo dus echt niet door gaan! Misschien is het een beetje rare vraag, maar ik wil het even van jullie weten…

Iemand moet het weten! Gebeurd het nog steeds, DAN moet je zeker iemand erover vertellen.
Steun je vriendin en naja voor de rest; tering :|!

wooow best wel heftig! Waarom wil ze niet naar de politie?, bang dat ie haar wat aandoet? Denk het juist niet. Ik zou togh naar de politie gaan…

Ik vind dat je toch nr de politie moet gaan. Ik heb dit ook meegemaakt met een vriendin van mij, en als we toen nr de politie waren gegaan was t veel beter afgelopen. De veiligheid van je vriendin gaat toch altijd voor ? Succes.

Je moet echt naar de politie of mentor gaan. Echt. Voor je vriendin.
En praat er met haar over.

Zeker naar de politie gaan! Wat ze kunnen doen, is de dader op heterdaad betrappen, zo kan die meteen gearresteerd worden en voorlopig opgesloten worden. Maak foto’s van I’s verwondingen en schrijf een soort dagboek met juiste beschrijvingen van haar verwondingen en wat hij heeft gestolen van haar. Dit is heel belangerijk bewijs! Anders kan hij onschuldig worden ondervonden en dan helpt dat natuurlijk niet. En je vriendin moet bereid zijn te getuigen, in geval van een rechtszaak. Probeer haar vooral te steunen en haal haar over om er met haar ouders over te praten. Succes! :sob::muscle:

Doe alsjeblieft wat je hart je zegt.
en dat is naar de politie gaan.
je bent een goeie vriendin van haar, anders verteld ze je dat niet,
dus als vriendinnen zijnde, kan je haar dit niet langer aandoen.
ga naar de politie!
en laat de politie haar achtervolgen als ze van schoool naar huis gaat.
zodat ze die kerel kunnen oppakken!
dit is een serieuze zaak meisje, geen twijfels krijgen.
bel gelijk de politie.

ik zou wel naar de politie gaan, want de veiligheid van je vriendin gaat idd voor. En haar altijd blijven steunen, ookal is ze boos op jullie omdat jullie het hebben verteld. Je moet haar ook vooral laten weten dat jullie er voor haar zijn, dat is nog het belangrijkste denk ik !

Idd, ik heb haar ook gezegt dat als er wat is, of wat kwijt moet ze het gewoon mag zeggen.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er misschien al wel morgen werk van maken, bel ik een paar andere meiden, of ze willen helpen. Zelf zit ik er nu ook best mee, schoot meteen vol… :expressionless:

upje

heftig! Sterkte! is ook voor jou natuurlijk een schok.
Ik zou toch maar naar de politie gaan denk ik…

Probeer hulp te zoeken, ga met je mentor of de politie praten

Heftig! Ik zou toch naar iemand gaan, een vertrouwenspersoon ofzo. Iemand die je vriendin kan helpen. Dit kan zo toch niet langer?! Maar sterkte in ieder geval!

ZO, hier schrik ik echt van!
Vertel het aan je ouders, hoe moeilijk dat ook lijkt!

Erg :open_mouth:
Zoals degenen hierboven zeggen…:

Het zal niet ophouden totdat jullie naar de politie te gaan.
Probeer je vriendin hier ook van te overtuigen,
zij is waarschijnlijk wel bang maar wil natuurlijk wel dat het ophoudt.

Dankjewel! Ik denk dat ik het idd toch maar ga doen, desnoods al morgen…

Ah, nu komt er ook nog s bij dat mijn opa naar t ziekehuis net is gegaan, en mijn vriendje het uit heeft gemaakt…

Sorry ik moest t even kwijt hier… :thinking: