Vriendin wilt een maand rust

Beste Girlscene lezers!

Ik weet dat jongens hier eigenlijk ‘verboden’ zijn maar na een tijdje rond zoeken op internet heb ik het gevoel dat ik hier het meeste kwijt kan/goede adviezen kan krijgen.

Mijn vriendin (20) en ik (23) hebben nu al 3 jaar een relatie en dat verliep eigenlijk kei goed en waren voornamelijk de eerste 2 jaar bijna elke dag samen. Echter is ze de laatste tijd gaan twijfelen of ze in het algemeen wel een relatie wilt, ze is bang dat als het in de toekomst fout loopt tussen ons dat ze haar jonge jaren heeft weggegooid. Ik heb haar vaker geprobeerd duidelijk te maken dat als ze voor mij kiest op dit moment dat ik echt voor de rest van mijn leven voor haar zou kiezen, want dat is oprecht wat ik voel, ik ben echt nog steeds stapelgek op haar!

We hadden ongeveer een maand geleden dus ook afgesproken om 2 weken rust te nemen en daarna te kijken of we nog verder gaan samen, ik wil niks anders dan verder met haar! De afgelopen maand voel ik me dus door deze situatie erg onzeker omdat het steeds niet zeker was of mijn toekomstbeeld die ik voor me heb nog doorgezet wordt of niet…

Na deze 2 weken had ze na veel twijfel besloten om onze relatie nog n kans te geven. Maar nu we weer 2 weken verder zijn na die rust periode spelen de twijfelen sinds een week weer bij haar op en heeft ze laten weten dat voor haar de 2 weken rust niet genoeg waren en dat ze het nog steeds niet zeker weet, ze geeft aan dat dat ook misschien kan komen doordat we in die 2 weken nog wel whatsapp contact hadden en elkaar regelmatig op de hoogte hielden van belangrijke zaken.

Nu wilt ze na deze week 1 maand volledige rust om na te denken over of ze verder wilt met de relatie of kiest voor het jonge leven dat ze bang is nooit mee te kunnen maken, ik heb haar in alle mogelijke manieren tegemoet proberen te komen door te zeggen dat ze overal mag gaan en staan waar ze wilt zolang er maar geen andere jongens in het spel komen, en hier zou ik ook geen moeite mee hebben. Ze kan nu ook al doen wat ze wilt in de relatie.

Ik heb hier erg veel moeite mee en wil niet nog een maand in deze verschrikkelijke onzekerheid leven en zou het liefst willen horen dat het na die maand wel goed komt met ons samen, maar dat kan ze niet garanderen. Ik kan nergens anders aan denken dan aan haar en mijn angst dat dit tussen ons voorbij gaat. Ik wil haar wel die rust geven desnoods van een maand maar niet als ik dan weer een hele maand in deze onzekerheid zit, het maakt me echt fysiek en mentaal kapot.

Ik hoop dat jullie misschien haar kant ergens begrijpen, want eerlijk gezegd begrijp ik haar niet zo goed omdat ik haar nergens in tegen hou en juist overal in probeer mee te denken en een oplossing voor ons wil zoeken. En misschien dat jullie nog tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken? Want ik wil haar echt echt echt niet kwijt!

Nog een kleine toevoeging: Ze zegt wel dat ze nog echt heel veel van me houd, alleen de twijfels over het ‘jonge leven’ ook groot zijn.

Met vriendelijke groet,
Nick

Eerlijk gezegd, ik begrijp haar volledig. Ze was erg jong toen ze een relatie kreeg. Je wilt in je jonge jaren ook het gevoel hebben dat je jezelf hebt kunnen ontdekken.

Als ik het even op mezelf betrek.

Ik wil leven, ervaren, voelen, daten en seksen met verschillende mensen, niet altijd iemand om me heen hebben waar ik rekening mee moet houden. Ik wil mezelf ontdekken. Misschien wel solo reizen.

Ik zou het verschrikkelijk vinden als een relatie met een leuke jongen mijn jonge jaren heeft beperkt, en dat ik nooit heb kunnen ontdekken wie ik nu ben als persoon. Als je een relatie hebt, moet je altijd rekening houden met je partner.

Ik ben bang dat ze het uit gaat maken. Jullie zijn denk ik te jong in een relatie gestapt.
Wat je nog zou kunnen doen, praat met haar en vraag wat ze nodig heeft. Geef haar dan ook de vrijheid die ze nodig heeft. Laat haar dingen alleen doen. Misschien zelfs een open relatie proberen.

Liefde is ook elkaar de vrijheid gunnen.

Ik hoop dat je ongelijk hebt, daar zou ik namelijk kapot van zijn en ze neemt me dan wel weer mee op vakantie met haar gezin, (waar we nu zijn) daarnaast knuffelt ze me ook uit haar zelf en geeft ze erg gemixte signalen. Daarnaast wilt ze zelf ook geen open relatie

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Maar naar jouw antwoord zou ik het liefste nu me spullen pakken en verdwijnen

Verder nog dames die iets anders denken?

Ik denk dat als ze echt voor jou wil gaan ze dat zelf moet beslissen.

Ik heb ook al jong een relatie, en soms twijfel ik over de toekomst. Maar het gevoel dat het belangrijker is iets met mijn vriend op te bouwen overheerst altijd, want ik hou van hem en geniet van ons leven samen.

Jij verdient iemand die dat gevoel heeft bij jou. Trek je eigen grenzen. En je hoeft die onzekerheid niet te accepteren, je mag ook beslissen dat je niet op haar wil wachten. (Graag of niet). Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Toevoeging: ik denk dat het enorm verschilt ook. Zoals Minako aangaf, zij verlangde naar het jonge leven en dat is helemaal prima. Ik heb dat verlangen nooit op die manier gehad, maar dat is heel persoonlijk. Jouw vriendin heeft het wel, daar gaat het nu om.

Ik begrijp haar niet. Ik begrijp niet helemaal wat ze bedoelt met bang zijn om haar ‘jonge jaren’ weg te gooien. Als jullie nu een fijne relatie hebben, gooi je toch helemaal niks weg lijkt mij?
Wat is de reden waarom ze geen relatie zou willen? Vrijheid, of wil ze met andere jongens experimenteren? Ik zou goed met haar praten en proberen duidelijk te krijgen waar ze concreet behoefte aan heeft. Die onzekerheid lijkt mij inderdaad vreselijk. Succes, hopelijk komt het goed.

Er zijn toch enorm veel redenen te bedenken? Als je een relatie hebt, zijn er beperkingen en mis je wat. Als je niet in een relatie zit, zijn er ook beperkingen en mis je wat. Er zijn altijd beperkingen. Als je al drie jaar, dus vanaf haar 17e jaar(!) in een vaste relatie zit, dan heb je heel veel dingen niet kunnen doen. Je ziet vrijgezelle vriendinnen andere leuke dingen doen en daar ben je geen onderdeel van.

Ik snap haar heel goed.

Daarnaast, na 3 jaar is de ‘new relationship energy’ echt wel op. De verliefdheid is echt wel verdwenen. Of er liefde is? Misschien blijft ze wel, omdat ze niks anders kent. Nu begint ze het een beetje te realiseren dat ze wel veel offers moet brengen. Misschien wil ze dat nog niet.

Wat TS moet doen is een veilige situatie creëren om eens goed te luisteren wat ze te vertellen heeft. Dus, niet reageren, maar spreek 10-15 minuten af dat je alleen luistert. Draai dan de rollen om. Niet reageren, maar vertellen wat je zelf wenst. Misschien krijg je dan wat meer duidelijkheid.

Op je twintigste ken ik heel weinig meiden die zich al willen settelen. Misschien zegt het meer over mijn bubble.

Ik ken juist veel meiden van mijn leeftijd die een serieuze relatie hebben. Ik zou (als ik mijn relatie niet had) denk ik ook weinig behoefte hebben aan seks of uitgaan of ‘los gaan’.
Het zit gewoon niet in me, of zo.

Maar ik krijg niet duidelijk of TO’s vriendin seks wil met anderen, geen toekomst ziet, inderdaad die ‘druk’ van een relatie voelt en altijd met iemand rekening moeten houden.

Denk dat een goed gesprek daarover nodig is, of haar inderdaad tijd geven. Maar als die onzekerheid hem zo kapot maakt is uitmaken mogelijk beter… denk ik

@Nick024
Ik had je een privebericht gestuurd

1 like

Ik heb vaker geprobeerd om het duidelijk te krijgen, maar ik kreeg vervolgens een voorbeeld als: Stel dat haar vriendinnen plots uit gaan als ze bij mij is dat ze dan niet gelijk zou kunnen gaan. Echter heb ik haar duidelijk gemaakt dat dat wel zou kunnen en ik daar aan mee zou willen werken als dat haar behoeftes zijn. Het enige wat ik vraag van haar is niks met andere jongens te doen, en ze geeft aan dat ze dat ook niet wilt of naar verlangt

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind een relatie hebben juist vele malen leuker dan single zijn. Ik had namelijk ook nooit de behoefte om ‘los’ te gaan of seksueel te experimenteren met vreemden. Toen ik 17 was verlangde ik juist naar een relatie. Voor mij voelde het destijds juist dat ik de enige was zonder relatie.

1 like

Ja dan begrijp ik inderdaad helemaal niks van haar twijfels. Dan zou er toch iets anders moeten zijn wat ze niet vertelt.

1 like

Verder is er niet veel mis met onze relatie, we hebben zelfs sinds 2/3 maanden een hond genomen samen en ik ben gewoon doodsbang om haar kwijt te raken en daarmee ook mijn toekomstbeeld dat ik voor me had. Ze laat erg veel verschillende fases zien, de ene keer trekt ze veel naar me toe en de andere keer juist wat meer van me af. Verder heeft ze wel wat mentale problemen waar ze mee struggled, zoals een laag zelfbeeld en sinds kort ook (best ernstig) ondergewicht

Dat heb ik zelf ook, zit totaal niet te wachten op een single leven. Ik wil niks anders dan verder gaan en ik gun haar ook echt de rust voor een maand als ze dat nodig heeft, alleen ik kan het echt niet aan als ik daarna te horen zou krijgen dat het na die maand eindigt. Ik en haar ouders denken dat ze erg met haarzelf in de knoop zit, maar ik zou het super zonde vinden als dat onze relatie zou kosten

Ik heb voornamelijk het idee dat ze een maand rust wilt om te kijken wat ze fijner vind, het ‘single’ leven of in een relatie met mij. Ik ga haar vanavond vragen om wat meer duidelijkheid en misschien dat ze me wat meer zekerheid kan geven over hoe het eruit ziet na die maand. Want vandaag zei ze tegen me dat ze graag nog dit jaar samen met onze hond nog op vakantie wilt. Dus ik krijg super veel verschillende meningen en behoeftes vanuit haar kant en probeer me niet zo druk te maken omdat ze dus nog wel dat soort toekomstplannen voor haar ziet. Maar ik ben echt als de dood dat het na die maand voorbij is en wil er echt alles aan hebben gedaan om dat te voorkomen, dus vandaar dat ik nu ook hier op dit platform mijn verhaal kwijt wil en hoop op goede adviezen voor een hopelijk goed einde voor ons

Ik denk dat je aan jezelf moet werken. Je klinkt heel afhankelijk van haar.

Ze kan je altijd verlaten. Nu of over tien jaar. Dat is beangstigend, maar daar moet je mee leren dealen. Je kan haar niet dwingen iets met jou te willen of voor jou te willen gaan.

Ik snap nog wel dat je in een relatie toch altijd rekening houdt met iemand, altijd aan de ander denkt.

Het kan ook heel fijn voelen dat even niet te hebben, maar dat verschilt enorm per persoon. Ik snap wat Minako zegt, maar ook wat jij zegt. Alleen het gaat om haar…, en blijkbaar heeft ze toch andere behoeftes dan een voltijd relatie met hem.

Ik denk dat je enige optie is om zelf een beslissing te maken.

Wil je wachten? Dan moet je accepteren dat je een maand in onzekerheid zit en daar mee moet dealen, en haar rust gunt.

Wil je dat niet? Dan moet je het uitmaken.

1 like

Ja dat denk ik ook, ik heb me ook al voorgenomen om met de huisarts te praten als ik terug ben van deze vakantie om hulp te krijgen voor dat stukje, mijn ouders hebben altijd alles voor ons gedaan en ik denk dat ik dat overneem in de relaties in mijn leven

Ik heb dat zelf ook hoor, heel lastig. Succes