Vriendin wil zelfmoord plegen.

hey allemaal,

ik ben nu helemaal hopeloos.
mijn beste vriendin wil om verschillende redenen opeens zelfmoord gaan plegen, maar ik kan haar niet tegen houden want ze woont in een heel andere stad…

als ze eenmaal iets in haar hoofd heeft krijg je het er niet meer uit…
ik ben helemaal kapot hier van en ik ben helemaal van d e kaart omdat ik niet kan helpen…

please helpe me!!! ze wil het dit weekend al doen!!!

Iemand waarschuwen die wel in de buurt is?! (en die hulp kan verlenen)
Ookal wordt ze dan boos op je.
Of ga erheen & probeer met haar te praten.

is het niet om aandacht te vragen?(ja klinkt raar maar zo’n vriendin had ik dus steeds zeggen ja ik zie het niet meer zitten ik pleeg zelfmoord enzo, gewoon om aandacht te vragen van nee moet je niet doen en bla bla bla)

als het serieus is, bel haar dan of ga bij haar langs, zulkiets moet je zo persoonlijk mogelijk doen, dus geen msn/hyves/facebook ed.
laat haar praten(praten lucht op)
vertel haar ook dat je haar wilt helpen, dat het het niet waard is om zelfmoord te plegen, en misschien kun je voorstellen dat ze hulp gaat zoeken voor haar problemen?(denk aan psycholoog ed.)
sterkte meid, dit is een rot situatie

mensen die het zeggen doen het meestal uiteindelijk niet

maar probeer mensen in te lichten, haar ouders ofzo?
en probeer gewoon zoveel mogelijk met haar te praten

mijn vriendin deed wel om aandacht te vragen…
ik vroeg hoe wil je dat doen dan? toen zei ze : mezelf door de wc spoelen. Nou ik wens je veel sterkte, maar ze noemt zichzelf al altijd dik. Dan moet je toch echt wel inzien, dat dat al helemaal niet gaat lukken.

maarja, iemand waarschuwen als het wel echt is?
iemand die bijhaar in de buurt woont.

het is niet lullig bedoeld echt niet;
maar mensen die zelfmoord gaan/willen plegen, die waarschuwen echt nooit iemand. Die laten een briefje achter zodat je het al te laat weet…
Succes ermee !

Gaat niet gebeuren idd, don’t worry, steun haar =) (heeft ze blijkbaar nodig, want dit is een schreeuw om aandacht).

Klopt.
Het is idd een schreeuw om aandacht, zoals de anderen zeggen. Praat met haar, vraag waarom ze zelfmoord wilt plegen, wat haar dwarszit en laat haar duidelijk merken dat je er voor haar bent en niet oordeelt over haar.

DR OUDERS

Ga naar haar toe dan!

hmm misschien is het om aandacht te vragen, maar toch gewoon even haar opbellen en praten (aangezien je blijkbaar niet langs kan gaan)
en wat iedereen zegt mense die zegge doen het niet… das niet waar…
(stond eens in een of ander wetenschappelijk blad of in real live stuk van een blad mrgood) mensen die het vaker zeggen van ik ga mezelf van kant maken, ik spring voor de trein, ik spring uit het raam, e.d. die doen dat uiteindelijk ook… dus waarschuw iemand in haar omgeving die jij vertrouwd en die dicht bij haar staat. of ga zelf langs, als je het aan je moeder uitlegt snapt ze vast wel dat je je vriendin wilt helpe.
succes

^
dat ja…

jep

Same problem here, maar die van mij probeerde het. Haar ouders zijn niet te overtuigen (raar volk). Jij moet met haar praten en vertellen dat ze te sterk is voor zo iets zwaks.

Ik zou niet met d’r ouders gaan praten. Dat slaat echt nergens op. Ouders zijn dom en hebben geen besef van wat hun kind denkt. Ik denk dat je beter met haar kan gaan praten, gewoon voor haar er kan zijn. Dat is meestal het enige wat hen helpt. Dat ze inzien dat er mensen zijn die om haar geven. Door haar ouders in te lichten krijgt ze alleen maar meer besef van het feit dat de wereld je altijd naaistreken levert omdat men niet begrijpt wat jij voelt.

een vriend van me wilde het ook doen,
heb het probeert uit zijn hoofd proberen te praten, echt hele nacht doorgepraat,
en toen ik uiteindelijk ging slapen, heeft hij het alsnog geprobeert, door middel van heel veel pijnstillers te nemen.
is gelukkig niet gelukt!
maar oke,
ik denk dat als ze het echt wil doen het niet aan jou zou vertellen.
of juist wel, omdat je zo ver weg woont en dus eigenlijk niets kan doen…
ik zou in ieder geval vrienden die dichterbij haar wonen erover vertellen ofzo, vragen of ze willen helpen.