Vriendin wil zelfmoord plegen PLEASE HELP

Mijn vriendin whatsappde me net dat ze vannacht weg gaat en zelfmoord gaat plegen. Ze is al lang depressief en ik ben echt heel bang dat ze het echt gaat doen!

Wat moet ik doen?

Haar ouders bellen.

Naar haar toe gaan.

Ik snap niet dat ze iemand gaat whatsappen om te vertellen dat ze zelfmoord wil plegen, ik zou inderdaad haar ouders ofzo bellen. Succes ermee!

Dankjewel. Haar ouders begrijpen haar niet. Haar moeder slaat haar ook en scheld haar uit. Haar ouders zijn ook gescheiden wat het alleen maar moeilijker maakt.

Ik zou naar haar toe gaan idd.
Vind het wel heel raar dat ze je dat appt, omdat je haar dan nog tegen kan houden. En als ze het echt wil, ze dat risico niet zou nemen.

Bedoel het niet verkeerd hoor!

Maar sowieso naar haar toe gaan als dat kan.

Neem haar mee naar jouw huis.

Ik denk inderdaad ook dat ze het misschien niet echt wil, maar ik denk meer dat het een schreeuw om aandacht is. Dus ik zou inderdaad naar haar toe gaan, want als je zoiets zegt is er sowieso iets aan de hand…

Naar haar toen gaan, praten, en dan iets gaan doen ofzo zodat ze even ergens anders aan denkt. Want als ze het zegt wil ze het niet echt denk ik… Dus dan zou ik niet meteen haar ouders bellen want dan wordt ze alleen maar bozer denk ik. Maar als je denkt dat het serieus os wel natuurlijk.

als ze allang depressief is, is het misschien handig dat je haar ouders inlicht (moesten ze het niet weten) en dat ze professionele hulp krijgt. Ja niet zo fijn voor haar waarschijnlijk, maar uiteindelijk is het goed bedoelt en om haar te helpen.

Ik denk dat die ouders het toch wel zouden willen weten als hun dochter mensen appt met dat ze zelfmoord wil plegen. Ik weet niet of ze het echt zou doen omdat ze je appt idd, maar meestal als zo iemand zelfmoord heeft gepleegd zitten die ouders daarna van hadden we maar iets geweten van wat er in m’n kind zijn of haar hoofd omging.

Als dit om een vriendin van mij ging zou ik sowieso naar haar toe gaan en ook met haar moeder/ouders gaan praten.

Sowieso haar ouders inlichten. Het lijkt mij ook dat als ze het echt zou willen ze je niet zou appen, maar ik zou geen risico nemen. En als haar ouders boos worden bespreek het ook met jou ouders zodat ze vanavond bij jou kan blijven.

Ik bedoel dit niet lullig maar mensen die zelfmoord plegen geven niet van tevoren aan dat ze het daadwerkelijk gaan doen toch? Tenminste, dat lijkt me van niet aangezien mensen ze dan toch wel tegen proberen te houden. Maargoed, voor de ts: Vertel het haar ouders.

Ga naar haar toe & praat met haar.

vanmiddag een paar uur slapen en dan naar dr toegaan en de hele nacht wakker blijven… en met dr praten natuurlijk

Ik zou nu meteen naar haar toe gaan, ik ben er niet trots op om het te zeggen en hiermee zoek ik geen aandacht maar ik heb het zelf ook geprobeerd. Ergens wil je het niet en wil je dat iemand je komt helpen maar aan de andere kant wil je niets liever.

Help haar alsjeblieft, ze heeft het heel hard nodig. Praat met haar en laat haar bij jou logeren voor een paar dagen en een soort oplossing bedenken.

Succes :sob::muscle:

Doen ze ook nooit.

Zeg nooit nooit want ik ken iemand die dat wel deed.
Al was dat een hele andere situatie dan dit.

En als eem vriendin van mij dat zou zeggen zou ik gelijk op de fiets springen en erheen gaan

Wat iedereen zegt: naar haar toe gaan en met haar praten. Indien mogelijk een paar dagen bij jou laten logeren, zodat ze even ‘weg’ is.

Overigens ben ik het niet eens dat mensen zeggen dat ze het toch niet doet, dat is voor iedereen anders. Niemand wil écht zelfmoord plegen, je wilt alleen dat het leven zoals zodanig stopt en alle problemen weg zijn, maar soms zie je niet meer dat die kans erin zit.

Hou je ons op de hoogte? Ik hoop dat je tot haar door kunt dringen…

Idd. Mensen die echt zelfmoord gaan plegen zullen eerder zwijgen of nèt ervoor een bericht sturen. Je moet zulke berichten altijd serieus nemen, maar meestal is zo’n bericht gewoon een schreeuw om hulp.

OT: ouders onmiddelijk inlichten!