Vriendin wil het niet, what to do?

Een paar weken geleden heb ik tijdens het uitgaan een jongen ontmoet. Gister zijn we samen wat leuks gaan doen, en het was echt heel gezellig.
Mijn vriendin ziet het echter helemaal niet zitten. Ze vindt het een probleem dat hij 23 is en ik 16, daar kan ik nog wel wat van begrijpen, maar ik vind niet dat een leeftijdsverschil iemands geluk in de weg kan staan.
Ook vindt ze het een probleem dat ik hem tijdens het uitgaan heb leren kennen en ze vindt dat het allemaal veel te snel gaat.
Ze wilt niet dat ik gebruikt word en ze maakt zich zorgen.
Op zich vind ik het heel lief dat ze zich zo’n zorgen om me maakt, maar ik heb haar al een paar keer uitgelegd dat ik zelf ook rustig aan wil doen en hem eerst beter wil leren kennen voordat ik ergens aan begin.
Ik heb heel erg mijn best gedaan om te zorgen dat ze hier wat minder pessimistisch over doet, maar het lukt niet.
Ik vind dit natuurlijk supervervelend want ik wil helemaal niet kiezen…

What can I do?

Niks, je hebt het uitgelegd en het is jouw leven. Ze moet ook achter je keuzes staan. Lekker laten lullen en dan zal ze zien dat het wel prima gaat. Je kan best je eigen keuzes maken

Idd je vriendin is niet de baas over jou, en mocht het toch niet goed gaan dan kom je daar zelf wel achter

Ik kan de zorgen van je vriendin begrijpen, maar het is jouw leven.

Het is jouw leven met jouw beslissingen,fouten, keuzes, en leermomenten. Maar sluit je niet helemaal af wat de buitenwereld zegt want als het echt fout gaat dan maakt de liefde blind en zie je het zelf niet meer in.

Je bent de baas over je eigen leven.

Thanks! Ik vind het gewoon moeilijk dat ze nog amper over me praat en dat ik er niet met haar over kan praten terwijl ze mijn beste vriendin is.
Het is denk ik ook beter om eerst af te wachten hoe het verder loopt, maar dit is gewoon een ontzettende vervelende situatie vind ik.

Als ze echt jouw beste vriendin is en je heel goed kent dan moet je misschien ook wel nadenken of het dan wel echt een goede vriendin is… Of je moet naar haar luisteren omdat zo goed kent en weet dat er iets niet klopt. Hope you understand hihi xx

Ik vind 't gewoon kunnen… 16 en 23 valt reuze mee tbh.

Niets want jij hebt daarvoor gekozen en dat beslis jij, je ziet hoe het loopt en als ke vriendin hier echt NIET mee akkoord gaat dan zal je moeten kiezen. :slightly_smiling_face:

Het is wel een fijne tip dat ze zegt dat het misschien te snel gaat. Je moet datgene doen wat fijn voelt. Ze wilt je beschermen en spreekt dat uit naar je. Je hoeft haar advies niet letterlijk op te volgen, maar ook niet met hangende pootjes bij haar terugkomen dat hij je wel gebruikt. Als hij 23 is, dan laat hij jou de tijd nemen en gaat alles niet te gehaast.

Doe het gewoon rustig aan, laat zien dat je het wel aankunt.
Als ze ziet dat jullie er serieus over zijn, draait ze vast wel bij.

En als dat niet zo is… Dan is het misschien geen goede vriendin.
Ik ben toen ik een relatie kreeg ook vriendinnen verloren, ze kenden hem niet dus ze vonden hem niet leuk genoeg. Nu zijn we 3 jaar verder en we zijn nog steeds samen, en die vriendinnen hebben in de tussentijd nog nooit gedate of wat dan ook. Kortom ze waren gewoon jaloers. Die mensen ben je liever kwijt dan rijk.
Ik zeg niet dat het zo bij je vriendin is… maar het kan wel.

Thanks allemaal voor jullie goede tips!
Misschien dat ik het gewoon wat langer moet aankijken, ik denk dat ze vooral bang is dat zij straks minder aandacht krijgt ofzo. Maar dat zou raar zijn omdat zij juist altijd alle aandacht van jongens krijgt…

Vandaag weer met mn vriendin gepraat.
Ze denkt dat ik op zoek ben naar een vaderfiguur (ik heb geen contact meer met mijn vader), en dat ik daarom naar een oudere ‘vent’ ga.
Ze denkt dat hij iets van me wilt, en ze maakt zich kapot veel zorgen.

Volgens mij is ze nu echt boos… :frowning_face:

Je bepaald nog steeds je eigen leven, daar heeft je vriendin niet veel over te zeggen.
Miss kan je haar vertellen hoe jij erover denkt en dat je snapt dat ze zich zorgen maakt.
Ik denk dat ze je gewoon wilt beschermen.
(only one thing… 23 jarige jongens zijn wel geïnteresseerd in andere dingen… I had the same thing).
Succes meid! Xx