vriendin werkt zich kapot

-

Wat lief dat je je zorgen om haar maakt!
Kan je eerst misschien even met haar gaan praten? En anders ga je even naar de klassenmentor, misschien kan die je helpen!

ja ik praat nu met haar, ik heb tegen haar gezegd dat ze inderdaad misschien naar de mentor moet gaan.
mijn moeder zei ook dat ik naar de mentor moest gaan maar ik wou het niet zonder haar toestemming doen.

ik zou niet weten hoe het zit met de regels, maar het klinkt als veel te veel… als ze in slaap valt op school is dat genoeg reden om minder te werken toch? ik zou zeggen, praat veel met haar, als je merkt dat dat niets oplost kun je misschien eens haar moeder of mentor bellen?

ja ik heb het er heel vaak over met haar en dan zeg ik ook dat het echt niet goed is, haal school lijdt er heel erg onder, ze kan vwo, doet havo en moest zelfs bijna naar mavo… mentor heb ik al met haar over gehad, maar ze zegt dat dat toch geen zin heeft. moeder kan niet want ze kan geen Nederlands

ik denk dat ik wel naar de mentor ga, maar vind het wel moeilijk als ze geen toestemming geeft

Vind het lief dat je je zorgen maakt. Mij lijkt het wel dat ze al te veel uur werkt. Lijkt me toch dat ze in Duitsland ook regels hebben daarover? Ik zou idd naar de mentor gaan, verder zou ik niet weten wat je kan doen…