Vriendin/vriend probleem

Oke ik heb even hulp nodig want ik weet niet wat moraal juist is nu.

Het gaat over mijn beste vriendin. Zij heeft 3 jaar terug ofzo een jongen leuk gevonden (die ik toen niet mocht en nu nog steeds niet) en daar heeft ze mee gezoend. Ze vond hem echt heel leuk. Is uiteindelijk niks geworden om een (toen ) vage reden.

Nu verteld het broertje van die vriend dat zij toen een ‘back-up’ plan was. Hij was bezig met een ander meisje (nu zijn vriendin) en haar tegelijkertijd, en zou met haar nemen oid als het niks werd met het andere meisje. Dit heeft hij twee weken geleden aan mij verteld en heeft de keuze bij mij gelegd of ik het haar wilde zeggen of niet. Tot nu toe niet gedaan.

Nu heeft datzelfde broertje verteld aan haar, dat wij iets weten over haar en dat we dat niet willen vertellen. Nu vind ik dit op zich al een trieste actie (ben er ook een beetje boos over, is dat te overdreven?) maar nu vraagt zij zich af wat het is. En ik weet niet of ik het moet vertellen omdat:

-Ik wil haar geen pijn doen. Ze vind die jongen echt een goede vriend, vertrouwt hem ook etc. (ze heeft zelf nu btw ook al lang een vriend)
-Ik wil geen ophef veroorzaken en de vriendschap tussen haar en die jongen verpesten.
-Maar ik ben bang dat ik misschien iets te subjectief ben? Ik vind die jongen 10 x niks, vanaf het begin al.

Hij behandelde haar niet goed vond ik (en terecht dus) en zijn hele karakter is verschrikkelijk, praat alleen over zichzelf, roddelt over andere mensen (o.a. mij, geen goede dingen). Hij zegt ook nooit hallo oid tegen mij (we werken allemaal bij hetzelfde bedrijf) Nouja komt erop neer ik mag hem niet, heb hem nooit vertrouwt en mijn humeur gaat drie stappen omlaag als ik zijn gezicht zie.

Wat moet ik doen? Moet ik het vertellen aan haar of niet? Maar zij vertrouwt hem dus terwijl hij niet te vertrouwen is en dat worries me. Samen met het feit dat ze weet dat er nu iets aan de hand is.

upje

Trieste actie van die gast, maar vind wel dat je het nu moet vertellen daardoor. Weet ze ook meteen wat voor een eikel het is. Doet ff pijn, maar beter dat ze weet dat er iets is, maar niet mag weten wat.

Ja vond ik ook maar ik twijfel alsnog… :confused: Vind het erg kut vooral om die hele lange vriendschap te verpesten, en dat die vriend boos word op dat broertje van hem die een vriend van mij is ;p