vriendin vind hem leuk?? wat moet ik doen??

^okee, het is een lang verhaal maar ik ga het even uitleggen:

er is dus op school een jongen die ik wel leuk vind, alleen ik zit in de eerste en hij in de tweede. al mijn vriendinnen weten het, en de laatste tijd dwongen ze me ook om met hem te praten. alleen wist ik toen nog helemaal niks van hem.

pauze 1:
een vriendin ging naar hem toe en vroeg zijn naam, daarna keken ze de hele tijd naar ons. eigenlijk niet zo veel dus

pauze 2:
oke wij kwamen dus terug bij onze kluisjes, en na de goede boeken gepakt te hebben bleven we daar nog even staan om te kletsen. oke, toen kwam dus die hele groep jongens en gingen ze de hele tijd zijn naam roepen naar die jongen (die ik leuk vind). toen dacht ik oke apart, wij gingen toen weg.

een tijdje later kwam mijn vriendin terug en vertelde:
ik zei tegen hem dat mn vriendin je wel zag zitten (al die vrienden gelijk oeeeeh roepen)
en vroeg ook of hij mij wel wou leren kennen ( die vrienden allemaal zo jaaaaa)
oke, toen ik dit hoorde wou ik haar echt vermoorden, want ik wist echt helemaal van niks.

maarja, nu zegt zij ook dat hij wel schattig is en zo. dus ik ben bang dat zij hem ook leuk vind. en ze liegt vaak tegen me dus ik vertrouw haar ook niet, wat moet ik doen??

en wat moet ik met die jongen doen??

xx
en respect voor het lezen

nieuwe dag, en helaas nieuwe gebeurtenissen

pauze: vriendin gaat naar groep jongens toe, de jongens zeggen gelijk al dat hij er niet is want hij was boven. zij gaat vragen als het een goed idee is om mij te koppelen met hem. daarna komen ze allemaal naar mij en mn vriendinnen toe. ik dacht echt shit shit shit, wat moet ik doen. ik wou haar der zin niet geven want ze had beloofd niks tegen ze te zeggen, wat ze dus wel deed. dus wij gaan de trap op naar wc, wat heel gunstig was want ik deed t bijna in mn broek. bij de trap waren ze gestopt, en vonden dat zij een stalker was.

zij werd natuurlijk helemaal pissed, maar ja.
het gaat erom dat ik nu heel bang ervoor ben dat ze mij ook een stalker vinden, en dat ik echt geen kans meer bij hem maak. ik ben echt heel boos doordat ze de hele tijd liegt, maar eigenlijk gaat het voor mij om die jongen

nog steeds heel veel respect voor het lezenxx

Okee, ik snap dat je baalt van haar actie.
Ze had dit even met je kunnen overleggen.

Aan de andere kant, wat kan er gebeuren?
Je kan met de jongen in contact komen en kletsen.
Of het gewoon zo laten.

en vandaag zei ze omdat ik al eerder weg ging met shoppen:
als je niet nog een kwartier blijft vertel ik aan hem dat je op hem geilt en hem stalkt. wat absoluut niet waar is

Dit klinkt dus niet echt als een vriendin. Dumpen dat kind en leukere vrienden gaan zoeken.

wieheeft er nog meer tips??

Wat ontzettend stom dat ze je probeert te chanteren! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met zo’n “vriendin” aan moet. Maar met hem kun je wel gewoon wat vakker praten enzo, beter leren kennen, want het klonk alsof 'ie jou ook zag staan toch?

dat weet ik dus niet zeker, en hij is nogal stil. want toen mn vriendin dus naar m toe ging zei die zelf niks

iemand nog tips, hij staat ook altijd bij zijnvrienden

Probeer met al je vriendinnen bij hun te gaan staan en gewoon een groot gesprek te beginnen ofzo (;

Succes :kissing:

dankjeee, en trouwens ze zei van dat geilen enzo dat het een grapje was, dus ik ben benieuwd morgen

Pak die jongen van haar af, als zij het gemeen speelt doe jij het ook gewoon. Even lief lachen naar hem als je langs loopt. Of stap gewoon op hem af en maak een praatje! Zo kan hij zien dat jij toch veel leuker bent dan je vriendin.

dat lief lachen ga ik zeker doenxx

zij kan heel goed toneelspelen, geloof me. eerst trapte ik erin

dat soort dingen zegt ze altijd na schooltijd

oke nu heb ik een nieuw deel, ga het er gelijk bij zetten

Dit gaat lullig klinken, maar hoe goed ken je die jongen uberhaupt?
Hij kan er wel heel leuk uitzien enzo, maar dat wil nog niet zeggen dat jullie bij elkaar passen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er niets te verliezen valt.
Als hij je al een stalker vindt, zou ik hem al niet meer de moeite waard vinden. Er zijn nog zoveel andere leuke jongens!

Voor nu zou ik zulke dingen iet zoveel door jouw / zijn vrienden laten beïnvloeden, en als je een jongen echt leuk vindt niet op je vriendin vertrouwen :slightly_smiling_face: Gewoon lekker zelf initiatief nemen.

ken hem helemaal niet goed, maar doordat iedereen me dwingt en alles wat er gebeurd durf ik zelf niet meer op hem aftestappen. als dit alles niet was gebeurd had ik het zo gedaan

Ik zou sowieso even met je vriendin gaan praten, wat zij heeft gedaan vind ik echt niet kunnen…
En wat Sheepish al zegt, je hebt niets te verliezen… Misschien is die jongen wel helemaal niet zo leuk als dat hij eruit ziet!

dat is waar

Wow, ik vind dat je vriendin nogal lullig doet, niet echt vriendin-waardig!
Ze weet dat jij hem leuk vind, van de situatie maakt ze (in mijn ogen) misbruik door aandacht te trekken bij het groepje.
Ik zou je vriendin er even op aanspreken.
Daarbij zou ik zelf naar het groepje toe gaan en excuseren voor haar gedrag, wat dan kan eindigen in een gesprek. Zien ze zelf hoe leuk dat JIJ bent en niet je vriendin! :grinning: