HoiHoi.
Sorry voor de o zo duidelijke titel :’)
Dit word een lang verhaal, maar oke.
Ik heb dus een vriendin, al sinds groep 4, zij zat in 6 toen. Onze vaders zijn ook jeugdvrienden dus blabla. Haar ouders zijn ietwat streng als het om ‘jongens/relaties’ gaat en ze waren toen ze jong was en nu nog steeds niet echt ‘bezig’ met haar. Toen ze naar de eerste klas ging, werd ze verliefd. Oke, normaal, denk ik. Haar ouders kwamen erachter en in het begin dachten ze: Oke, ze kan gewoon alvast een verloving krijgen en dan na school trouwen. Hun dachten er zo over en mijn vriendin was er blij mee. De jongen natuurlijk NIET, hij dacht dat ze gewoon zouden zoenen en een filmpje pakken.
Nou oke.
Vriendje 1 was verleden tijd en toen kwam vriendje 2 aanhuppelen. Die was eerst nog geheim en ze liep altijd 's nachts - JA OP 14 JARIG LEEFTIJD - naar buiten om met hem af te spreken. Haar broertje kreeg een zak snoep en zei niets tegen de ouders. Tot op een dag haar vader de wc verliet en haar uit de deur zag lopen.
Die avond kreeg ze klappen, heel erg. Ze logeerde een dagje bij mij.
Nou, dit ging door met nog een aantal vriendjes en ze bleef klappen krijgen, maar ging toch door.
Toen ging ze een avondje mee met een jongen, naar de huis van zijn oom en sliep ze daar. De plan was om met haar naar bed te gaan, de jongen EN zijn oom, maar ze was minderjarig dus die oom weigerde.
Die nacht nog werd ze door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht voor een maagdelijkheid-test, dat ging toen natuurlijk niet door, de volgende dag wel.
Of ze maagd was of niet boeit me niet, heb het ook niet gevraagd.
Toen werd ze naar Turkije gestuurd, voor twee jaar.
Toen ze terug kwam ging ik weer veel met haar om en ik was heel blij. Ze bleef contact houden met haar EX uit Turkije en haar ex uit Nederland, weer een ander. Tot ze door middel van een flow een jongen ontmoette.
Ze besloten te trouwen en voor dat ze trouwde hadden ze het gedaan. Ouders weer helemaal in de war. Nou ja, weekje voor de trouwerij is ze door de jongen gedumpt. Moeder is toen naar Istanbul naar een soort ‘rusthuis’ gegaan, want het ging niet goed met haar.
Oke, dat was dus even een korte uitleg om de situatie te begrijpen.
Nu heeft ze weer een andere vriend en wilt ze met hem trouwen.
Inmiddels 21 jaar oud. Ze wilt over een maand o.i.d. het huis uitlopen en tja, vluchten als het ware. Ik wou eerst niets zeggen, maar haar moeder verkeerd echt in een slechte situatie. Nog meer stress en verdriet kan ze echt NIET verdragen. Ze heeft echt tientallen medicijnen en moet telkens slapen en naar het ziekenhuis. Ze is ook maar pas terug uit Istanbul.
Dus, wijze meiden, mijn vraag.
Zal ik het vertellen aan haar moeder? Zodat ze er iets mee kunnen doen?
Of zal ik doen alsof ik gek ben en wanneer ze weg is gewoon toekijken?
Ik heb echt raad nodig, zodat ik kan beslissen.