Vriendin verandert

Hee,
Een van mijn beste vriendinnen waarmee ik echt bijna elk weekend logeerde die is nu heel goed bevriend met een ander meisje (ook wel een vriendin van mij). Sinds zij zulke goede vriendinnen zijn logeren we helemaal niet meer! Ze praten ook over van alles zoals jongens enzoo en hun liefdesleven en dan vraag je ‘waar hebben jullie het over?’ En dan zeggen ze ‘nee niks’ en Jaa soms vind ik het wel stom enzoo en voel ik me een beetje een buitenstaander maar aan de andere kant moet ik gewoon hoeft ze me echt niet alles te vertellen ik bedoel ze moet gewoon tegen mij zeggen wat ze wil zeggen en dingen die ze niet wil zeggen hoeft ze ook niet te zeggen , iedereen heeft geheimen en mag ze ook hebben toxh! En ook moet ze omgaan met wie ze wil en hooft ze ook echt niet 24/7 bij mij te zijn ze moet gewoon dienaar ze zelf wil!

Maar oke nu dus het echte probleem:
Het meisje (ook een vriendin van mij hoor) die nu dus zo goed bevriend is met mijn beste vriendin, zij rookt en drinkt enzoo en ze is 14 net als mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin is heel braaf en drinkt en rookt niet enzo, maar dat meisje heeft nogal een slechts invloed oo haar want mijn beste vriendin wil nu ook graag gaan drinken en roken en ik denk dat ze lesbisch zijn want ze hebben al wel is gezoend(niks mis met lesbisch zijn!! Echt niet ! Ik ben er niet tegen ofzo! Alleen ik ben bang dat ze het alleen doet omdat die vriendin echt een voorbeeld is voor haar en haar volgt in alles wat ze doet). Ze moet gewoon doen wat ze wil enzoo en echt niet met alles wat ze doet aan mij te denken ! Maar alsnog vind ik het erg om te zien dat ze zo verandert (qua drinken en roken, niks mis met lesbisch zijn!) hoe dan ook ik vroeg me af of ik het gewoon moet laten rusten of het er met haar over te hebben. Iemand advies? Xx

Eventueel kun je je vriendin wijzen op de gevaren van drinken en roken, verder valt er denk ik niet zoveel te doen.

En als je je buitengesloten voelt -wat ik op zich wel kan begrijpen- kun je kijken of je met andere mensen kan optrekken, of het er met je vriendin over hebben.

En als je je buitengesloten voelt -wat ik op zich wel kan begrijpen- kun je kijken of je met andere mensen kan optrekken, of het er met je vriendin over hebben.
[/quote]
Heb ik al gedaan! Dat gaat ook best goed want ik ga nu ook wel meer om met de beste vriendin van dat meisje en zij is heel aardig ! Maar alsnog bedankt😘

Ïk denk dat je moet begrijpen dat op de leeftijd van 14 alles en iedereen verandert. Het enige wat je kunt doen is haar vertellen wat jij van roken en drinken vindt, voor de rest zijn het allemaal haar keuzes. Vriendschappen veranderen en verwateren naarmate mensen zichzelf ‘vinden’ en erachter komen dat je misschien helemaal niet zo bij elkaar past.