Vriendin veranderd.

Hee,
Alvast bedankt dat je mijn gemiep wilt lezen :slightly_smiling_face:

Ik heb een erg goede vriendin, we zijn altijd heel erg close geweest. Maar sinds afgelopen jaar is ze de alternatieve kant op gegaan wat ik op zich helemaal niet erg vind en het probleem ook niet is. Maar telkens als ik bij haar ben luistert ze keiharde muziek, ook als we buiten lopen… en in de winkel etc etc… En haar kleren zijn nu alleen nog maar zwart, zwart, zwart. en haar make-up ook heel erg. Ze heeft ook een vriendengroep waar iedereen zo is. Ik ben echt blij voor haar dat ze ‘haar echte ik’ zoals ze het noemt heeft gevonden, maar haar gedrag is ook heel erg veranderd, wat ik wel erg jammer vind :frowning_face: vroeger konden we overal om lachen en lekker vrolijk doen maar ik merk dat ze wat meer in zichzelf is geworden en nogal ‘down’ is, ze sneed zichzelf ook… maar daar is ze mee gestopt zegt ze. Ik wil weer met haar lachen zoals vroeger maar hoe moet ik dit tegen haar zeggen? want ik vind het nogal moeilijk om er over te beginnen… Heeft iemand tips? $$ – Dankje! :heart:

X Luca

Veel meiden hebben zo’n periode, niet allemaal, maar wel veel. Sommige blijven zo, anderen ontgroeien die ‘fase’. Ik denk dat je er eigenlijk op het moment niks aan kunt doen, behalve met haar blijven omgaan en afwachten eigenlijk. Ik denk dat ze op het moment ook niet naar je zal luisteren, aangezien zij dit nu als haar ‘nieuwe identiteit’ ziet.

Sommige vriendschappen verwateren gewoon, dat kan gebeuren. Zij vindt heel andere dingen leuk dan jij.
Ik weet niet of je van je vriendin kan vragen om weer ‘‘net zoals eerst’’ of ‘‘normaal’’ te doen, ik zou het zelf ook niet echt leuk vinden als iemand het zo zou zeggen. Ik heb niet echt tips eigenlijk haha :stuck_out_tongue:

Meestal is het een fase… Wat skyelover zegt.

Ik zou er niet over beginnen. De reden daarvoor zit al verwerkt in bovenstaande reacties ;’)

Wat andere al zeiden; het is een fase.
Maar je kan ook gewoon uit elkaar groeien, dat heb ik ook gehad met een vriendin. Heel rot enzo, maar je moet verder gaan. Ga wat meer om met andere vrienden, want je moet die andere vriendin niet willen veranderen.

Ik zit zelf ook in zo’n soort fase … Mijn vriendin en ik waren sinds groep 5 ofzo al beste vriendinnen en nu nog steeds, op de basisschool deden we altijd alles samen, en nu heeft ze hele andere interesses dan mij (of hoe je dat ook zegt). Nu lachen we nog wel eens enzo, maar het is heel anders dan vroeger …

Bedankt voor al die reacties! <3

Ik blijf gewoon met haar omgaan en afwachten, want ik wil haar echt niet laten stikken! want (oke, dit gaat heel kinderachtig klinken) ze is mijn beste vriendinnetje zolang ik me kan herinneren, we deden bijna alles samen en kennen elkaar al ons hele leven.
Ik wist echt niet dat de meeste meiden dit zoals Skyelover zei hebben, zo’n periode bedoel ik (:
Misschien groeien we wel uit elkaar, ik zal het wel merken in de loop van de tijd…

Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties!

Hier mag nu denk ik wel een slotje op (: