vriendin van mijn vriend

hey allemaal,

ik heb sinds 4 maanden een vriend. nog niet zo heel lang.
Nu gaat hij dus close om met een meisje bij ons op school. in het begin vond ik dit niet erg, maar ik kwam erachter dat hij mij eigenlijk heel vaak negeert op app en dan praat met haar. zij zoekt op school ook veel aandacht bij hem en hangt vaak aan hem en zij zijn op school eigenlijk nog vaker samen bij elkaar dan dat hij met mij is. Zij gaan trouwens alleen op school met elkaar om, buiten school niet zover ik weet, dus alleen schoolvrienden.

Ook heeft hij een keer als grap gezegd dat hij haar wel lekker vind. en hij heeft eerder een keer zijn nummer gegeven aan een ander meisje dat hij veder niet kende. Hierdoor twijfel ik een beetje of hij misschien zoveel met haar praat omdat hij haar echt leuk vind. En daarom heb ik hem gevraagd om wat minder met haar om te gaan. En dat vond zij niet zo leuk. Want als mijn vriend haar zegt dat hij minder met haar om wilt gaan, dan geeft zij hem een grote mond terug waar hij volgens mij niet echt iets op terug durft te zeggen.

Nou heeft ze mij dus ook een berichtje gestuurd waarin ze zich met onze relatie bemoeide, en ze zij dat ze gewoon vrienden zouden blijven of ik het wou of niet. Ik vond dat zij zich er buiten moest houden , maar mijn vriend nam het voor haar op.

Andersom heeft hij nummers van hele goede vrienden geblokt en verwijderd, en ik vraag hem dan alleen om minder om te gaan met 1 persoon en dat doet hij dan niet.

Nou is mijn vraag, heb ik gelijk dat ik wil dat hij minder met haar omgaat, of overdrijf ik nou heel erg?

Ik vind dat jullie relatie niet klopt. Voor elkaar gaan bepalen met wie je wel of niet om mag gaan? Dat is niet gezond en moeten jullie het over hebben. Zij ging zich bemoeien met jullie relatie omdat jij je bemoeide met de relatie tussen hem en haar. Tuurlijk doet ze boos als hij letterlijk zegt dat hij minder met haar wil omgaan. Je kan zeggen dat je je er niet prettig bij voelt en dan is het aan hem om jou te overtuigen dat het niks is of om te beslissen of het niet beter is haar wat minder te spreken.

Jullie moeten duidelijk met elkaar gaan praten over verschillende dingen. Er is nu geen goede communicatie en dan gaat het fout

Ja dat klopt, alleen hij doet het ook bij mij en dat moet ik dan maar pikken van hem. Hij word best boos als ik met jongens praat maar zelf mag hij dat dan wel. En als ik dan zeg dat we het bij elkaar dan beiden niet moeten beslissen , dan wilt hij alsnog niet dat ik met jongens praat.

Maar zo te lezen praat je niet. Je zegt dan alleen dat jullie het niet bij elkaar moeten beslissen. Ga práten. Vraag waarom hij het niet wilt en vraag door. Kan zijn dat het onzekerheid is omdat er iets in het verleden is gebeurd wat jij misschien nog niet weet. Probeer te achterhalen wat zijn probleem daarin is en probeer te zien hoe jullie dat kunnen oplossen.

Ja dan moet ik er met hem maar eens beter over praten. wel bedankt iniedergeval!

Wacht, wat? HIJ heeft nummers van JOUW vrienden geblokkeerd? Ik vind dat niet normaal. Als ik jouw bericht lees vind ik dat je hem niks mag verbieden, ik vind het zelfs netjes van dat meisje dat ze het vraagt of jij het goed vind dat hun vrienden zijn.

Ja hij heeft nummers van mijn vrienden geblokkeerd. Hij verbied mij andersom ook om met ze om te gaan, en dit is van ons allebei natuurlijk niet goed. Alleen ik verbied het hem niet ik had hem alleen gevraagd om wat minder met haar om te gaan.En ik vind het zelf niet netjes van haar want ze zei het niet op een normale manier. Ze had het natuurlijk op een normale manier kunnen vragen, maar dit deed ze niet. Ze zij dat wij een een: ‘kk troep relatie’ hadden en dat ik niet zo ‘kk zielig moest doen’. Ik kan misschien wel snappen dat ze het niet zo leuk vind maar dat had zij ook op een normale manier kunnen zeggen.

Ik vind het echt niet normaal dat hij jou verbied om met mensen om te gaan. Oh ik dacht dat ze gewoon iets had gezegd van: ‘Hey, ik weet dat jij en naam van je vriend een relatie hebben, vind je het goed als ik en naam van je vriend gewoon vrienden kunnen blijven?’ maar niet zo. Jezus wat een figuren. Ik vind je vriend echt een lijer.

Een vriend van mij heeft ook zo’n relatie waarbij zijn vriendin alle meiden in zijn telefoon consequent blokkeert, en dat gaat echt tot Facebook aan toe. Ik vind dat zoiets absurds, als je elkaar niet vertrouwt, waarom heb je dan in godsnaam een relatie? Als ik een vriend zou hebben die dit bij mij zou doen, zou ik echt de pan uit flippen en lekker mijn eigen gang gaan en alsnog met de jongens in kwestie blijven praten, als ik weet dat ze inderdaad gewoon vrienden zijn. Tuurlijk, even vragen of je wat minder ‘intiem’ wil zijn is terecht maar elkaar verbieden om met anderen omgaan is voor mij al genoeg om te zeggen van joh, zoek het uit

Dit

Meid pas op! Zoiets is bij mij ook gebeurd! Hij ging uiteindelijk vreemd met haar. Ik keurde alles goed van hem en hij verbood mij ook van alles. Echt waar meiss doe er wat aan en anders kappen met hem. Het bespaart je echt veel ellende!

Lijkt me duidelijk, aan alle citaten te zien.

huh?

Het kan toch dat ze inderdaad gewoon goed bevriend zijn? Het betekent echt niet meteen dat hij vreemd zal gaan hoor.

Ik zou het echt niet fijn vinden als er een meisje zo om mijn vriend heen zou hangen. Ik zou inderdaad ook twijfelen of hij wel zo gek op mij is.

Persoonlijk ben ik van mening dat je als vriendin zijnde je best mag bemoeien met de vrienden van je vriend. Natuurlijk kan je iemand nooit verbieden, want je bent niet zijn moeder…
Maar je mag daar zeker wel je gevoel over uitspreken. Ik denk dat als je dat niet doet, dat je jezelf tekort doet. Je kunt gevoel immers moeilijk uitschakelen.

Ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat ik het gedrag van die meid(en van mijn vriend) zou zien als een persoonlijke aanval. Dat zij alles doet om hem van mij af te pakken en hij gaat daarin mee.

Als hij haar daarnaast ook nog ‘lekker’ noemt en het voor haar opneemt dan zou ik denk ik gezegd hebben: have fun met haar, ik ben pleite.

Inderdaad. Ik zou van dat meisje niet eens zo’n heel groot probleem hebben gemaakt maar hij verbied haar dingen. Dat is gewoon niet ok. En dat wijf is volgens mij gestoord. Sowieso als ik erachter zou komen dat die vriendin gevoelens voor hem heeft, dan mag ze niet met hem omgaan. Simpel.

Ja dat bedoel ik dus ook, En daar ben ik dan bang voor dat ze elkaar misschien wel echt leuk vinden. Maar als ik ernaar vraag dan zegt hij dat het niks voorstelt en dat ze gewoon vrienden zijn. En eerder zei hij had in zijn cultuur vrouwen minderwaardig zijn (hij is Turks) en dat hij dus met meerdere meisjes iets mag nemen en mag genieten.