vriendin van mij haar zus d'r vriend is een pedo/verkrachter.

Je kan er niets aan doen, overigens vind ik dat je niet te snel mag oordelen, je weet niets over zijn achtergrond en waarom het gebeurt is. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat praat ik ook niet goed, maar je weet eigenlijk helemaal niets, en hoe hij er zelf tegenover staat. Dat hij het toen gedaan heeft betekent niet dat hij voor altijd een slecht persoon is en weer zal misbruiken.

Daarnaast denk ik dat de zus van je beste vriendin zelf ook wel slim genoeg is om te zoeken wat ze er mee aan moet dat hij dat gedaan heeft. En blijkbaar heeft ze gekozen dat ze het accepteert, dat is aan haar en niet aan jou, of haar zus of haar ouders. Ik vind wel dat ze moet uitleggen waarom, maar niet dat de rest van haar familie hem af moet wijzen. Het is voor haar en voor hem echt niet makkelijk om zomaar een relatie te beginnen met zo’n achtergrond.

Je kan niks doen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat soort mensen echt kan veranderen, maar persoonlijk zou ik er nooit een relatie mee hebben. Je beste vriendin kan met haar praten, maar verder denk ik dat je ze alleen maar meer bij elkaar drijft als je hem gaat veroordelen.

Duurde even voordat ik de titel snapte :’)

Ik vind het al heel wat dat ze het van hem weet. Er zijn ook genoeg mensen die met zoiets rondlopen en het verborgen houden.

Maar het is niet jouw probleem.