vriendin van mij haar zus d'r vriend is een pedo/verkrachter.

Oke, nogal ingewikkelde titel. Mijn beste vriendin haar zus heeft sinds kort een vriend, en die vriend mag zijn 3 kinderen niet meer zien omdat hij ze in het verleden heeft misbruikt. Die zus weet dit, maar ze zegt dat het haar niet uitmaakt en dat hij verandert is. Ik vind dit ziek en belachelijk, die ouders ook maar ja ze is meerderjarig dus wat kan je eraan doen. Maar ik kom daar vaak en die zus woont nog thuis, en ik zie haar dus ook steeds. Maar ik kan gewoon niet omgaan met het idee dat die vriend dat heeft gedaan en dat zíj dat gewoon accepteert, die vriend komt soms ook langs. Wat moet ik doen? Ik word gewoon pissed als ik haar zie.

Je kán niks doen.

Hmm lastig, ik denk alleen dat er voor jou weinig aan te doen is… als zij echt verliefd is kan je dat niet zomaar veranderen zeg maar.
Ze komt er vast vanzelf wel achter hoe fout ze zat

Volgens mij is het enige wat je kan doen voor jezelf zorgen en daardoor situaties voorkomen waarbij je alleen met die man bent. Hetzelfde geldt voor je vriendin. Verder kunnen jullie niet iets doen, als ze verliefd zijn gaan ze toch niks veranderen.

Ik vind het goed dat je er iets aan wil doen, maar ik denk niet dat je echt iets kúnt doen.
Tenzij je zou kunnen aantonen dat die vriend niet veranderd is.

Wees volwassen en negeer die 2 gewoon.

Misschien moet je dan eens met die zus praten (op een volwassen manier) en zeggen dat je hem niet in je buurt wenst omwille van zijn verleden. Oké als zij het kan accepteren, maar daarom moeten anderen nog niet doen alsof er niks aan de hand is. Hen negeren of niks zeggen, gaat het probleem niet echt oplossen, denk ik. Naar mijn mening moet ze er maar begrip voor opbrengen.

Rare situatie inderdaad. Jammer genoeg is het vaak ongelofelijk moeilijk om door te dringen tot iemand die verliefd is.

Ik moest die titel trouwens echt even visualiseren hahaha

Belachelijk ja.
Maar liefde maakt blind

Als zij van hem houdt heb jij daar niets over te zeggen. En het is niet eens familie, dus dan sowieso al niet. Deal with it, dat is alles wat je kunt doen.
En het klinkt heel erg, maar mensen maken fouten. Ik praat het niet goed, maar hij heeft zn straf gehad en nog steeds, dus daar zul je het mee moeten doen.

Je kunt niets doen, je bent niet bevriend met haar en ze is geen familie.

Zoals iedereen hier zegt kan je er niks aan doen. In haar ogen ben je gewoon een vriendin van haar zusje. Je hebt eigenlijk niks te zeggen over hen. En ik zou ze gewoon laten. Als die zus zich er bij goed voelt , moet ze het vooral doen toch ?

Ik zou zelf echt niet kunnen samenzijn met zo’n kerel. Maar ik denk dat noch jij noch die vriendin er iets kunnen aan veranderen. Ooit zal ze het zelf wel inzien veronderstel ik.

Ew ik kan me heel erg goed voorstellen dat dit echt een lastige situatie voor je is. je kan zoals al vaker gezegd is inderdaad helaas niks doen, wachten tot ze het zelf in ziet, dat is het enige.

Ik zou niks met zo’n vent te maken willen hebben. Hoe hard hij ook zegt dat hij veranderd is, je bent ziek als je kinderen misbruikt en dan ook nog eens je eigen kinderen. Maarja, die zus is een meerderjarige vrouw en je kunt er heel weinig tegen beginnen. Hopelijk gaat ze vanzelf inzien wat voor een man het is.

Je kan inderdaad niet echt iets doen. Ik vind dat je je niet zo met iemands relatie moet bemoeien (ze is al gewaarschuwd dus dat hoef jij niet echt meer te doen) en je kan gewoon proberen om niet teveel en niet alleen bij hem in de buurt te zijn, de rest is jouw zaak niet.