Vriendin van broer.

Hi, ik wil even mijn hart luchten en informeren of er lotgenoten zijn!

Ik irriteer me dood aan de vriendin van mijn broertje. Haar aanwezigheid alleen al irriteerd me mateloos. In het begin dacht ik dat ik de jaloerse/beschermende grote zus was, maar bij zijn vorige vriendin had ik dat niet. Soms schrik ik ervan dat ik zulke haatgevoelens tegen iemand bezit. Dat heb ik nog nooit gehad! Zelfs niet tegen mijn eigen verschrikkelijke exen haha!

Ze denkt het altijd beter te weten, maar in werkelijkheid komt ze met verkeerde informatie aanzetten, en denkt alsnog dat ze gelijk heeft. Het komt ook vaker voor dat ze mijn broertje de huid vol scheld om de meest kleine dingen. Een tijdje geleden was hij een ‘domme idioot’ omdat hij s’ morgens cola drinkt.

Nou ben ik ook niet van onbesproken gedrag. Ik ben als het ware een open boek, en als ik me aan haar stoor is dat duidelijk merkbaar. Ik kan het soms ook niet laten om een sarcastische of gemene opmerking te maken. En dat lucht zo op! Het voelt echt als een uitlaatklep en daar schrik ik van. Want zo ben ik normaal gesproken niet.

Mijn ouders weten hoe ik over haar denk, zijn zelf ook niet blij met haar, maar ik moet me gedeist houden. Toch houden ze haar de hand boven het hoofd. Ze betalen dingen voor haar en nemen haar zelfs mee op vakantie (op mijn ouders kosten). Ik snap niet waarom ze dat doen. Ze mogen haar ook niet maar doen wel zulke acties? Als ik er wat van zeg verstoor ik de orde in de familie, en is het weer mijn schuld. Dan hou ik liever mijn mond.

Zijn er meiden met zo’n soort gelijke situatie? Of weet iemand wat ik het beste kan doen? Op deze manier wil ik zo snel mogelijk het huis uit aangezien ze meer dan de helft vd week bij ons bivakeerd.

Mijn zus heeft een vriend waar ik me ook rot aan irriteer. Iig als hij er is vind ik dat erg vervelend en ga ik maar naar mijn kamer. Zo kan ik ook geen vervelende dingen zeggen en hoef ik me aan minder aan hem te ergeren…

Ohh lastig zeg.
Ik snap je, maar stel je het eens andersom voor. Jij hebt een vriend waarmee je helemaal gelukkig bent. En dan komt je broertje aanzetten die continu sarcastische opmerkingen maakt en boos is dat je vriend mee mag op vakantie.
Zou je dat leuk vinden?
Denk het niet. Dus ja, ik snap dat ze misschien een onuitstaanbaar kreng is, maar zolang je broertje gelukkig met haar is, dien je dat te respecteren. Hoe lastig dat ook is. Probeer de opmerkingen voor je te houden en aardig tegen haar te doen, actie → reactie.

Dat snap ik goed. Ik doe mijn best om aardig te zijn tegen haar, maar soms lukt dat niet zo goed. Ik moet af en toe wat vaker tot 10 tellen. :flushed:

Mijn vriendin haar broer had zo’n vriendin. Ik dacht dat mijn vriendin zich gewoon aanstelde, maar echt wat een rotwijf was dat. Ze verdiende echt een nekschot. Maar ik snap je punt, maar er is helaas niks aan te doen aan zulke mensen.

Niks aan te doen, je broer is blijkbaar gelukkig met haar en dan moet je maar blij voor hem zijn. Jullie ouders doen het ook omdat ze willen dat hun zoon gelukkig is. Jammer dat je niet goed met haar kan opschieten, maar probeer je een beetje in te houden.