Vriendin twijfelt over relatie

Heyhey, sorry dat ik hier binnen kom stormen als jongen :sweat_smile:

Ik vroeg me echter wel af hoe ik nu verder moet, mijn vriendin en ik hebben elkaar sinds vorig jaar elkaar leren kennen en besloten om het dit jaar serieuzer aan te pakken door een relatie aan te gaan. Nadat we dit gesprek hadden gevoerd, begon de connectie tussen ons 2 alleen maar achteruit te gaan en kreeg ik te horen dat zij er niet meer zeker van is of we wel voor elkaar gemaakt zijn en heeft ze niet de “spark” meer zoals ze die vorig jaar had.

Ik vroeg me af hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan? Het viel me op dat ze steeds kouder en kouder werd totdat we het gesprek hierboven aan gingen. Echter lijkt de situatie tussen ons 2 nu weer totaal te veranderen, waardoor we het gezelliger met elkaar hebben. Ik probeer zo positief mogelijk te blijven als ik maar kan, haar te supporten met school/dagelijkse activiteiten, gesprekken aan te gaan en haar tijd te geven. Maar toch twijfelt ze nog steeds aan haar gevoelens en denkt dat we meer geschikt zijn als vrienden ipv lovers. Ik geef oprecht veel om haar en het laatste wat ik wil is haar kwijtraken.

Je kunt een ander niet dwingen om van iemand te houden. Als zij de verliefde gevoelens niet (meer) heeft, dan is het heel jammer, maar niet anders.
Ik denk dat je het beste gewoon zo positief kunt blijven en haar in haar waarde laten en gevoelens te accepteren

Probeer gewoon een leuke tijd samen te hebben, leuke dingen te doen, tijd met elkaar door te brengen. Het ‘labeltje’ relatie is niet belangrijk. Misschien vind ze het ook wel wat benauwend. Dus, ik zou geen nadruk leggen op het ‘relatie’ deel. Als jullie wederzijds van elkaar houden en er is een toekomst, dan gaat het wel vanzelf en komt het vertrouwen wel.
Als toch langzaam de intieme relatie uitdooft, ja dan kun je daar ook niks aan doen. Maar, zit er niet te veel bovenop.