vriendin 'steelt vriendje'.

hai,
ik ben al een tijdje verliefd op een jongen van school.
ik heb een vriendin,en aan haar heb ik natuurlijk alles verteld,dat ik hem ongelofelijk leuk vond en al die dingen.
nu gister op hockeytraining,vroeg ze eerst heel vrolijk of ik nog verliefd was,en ik zei natuurlijk ja,heel erg! toen zei ze : Weetje,ik vind hem ook heel erg leuk! ik : :expressionless: nu zul je denken,oke dat kan gebeuren.
alleen mijn vriendin is een meisje dat al aardig wat jongens heeft gehad,al seks heeft gehad(15)en gewoon heel erg achter jongens aanzit en heel erg makkelijk te krijgen is,en ik ben iemand die helemaal niet zo is.als ik een jongen leuk vind ben ik ook echt heel erg verliefd. nadat ze dat had verteld was het even een tijdje stil,en toen begon ze opeens over allemaal dingen die in haar gezin waren gebeurd en dat ze dat heel erg vond en heel soort van zielig te doen. ik kreeg dus medelijden want ze vertelde best wel erge dingen.
Dus heet leek alsof ze soort van medelijden wilde opwekken bij mij en dan zou ik minder boos worden,zo kwam het eigenlijk bij mij over.
& vandaag opschool ben ik op haar afgestapt en toch gezegt dat ik het eigenlijk gewoon niet vind kunnen,en ik haar vroeg of zei het soms normaal vond als met de jongen zou gaan flirten en een relatie kreeg waar zei op verliefd is.haar antwoord was:‘nee dat zou ik niet erg vinden’
Ik vind dit dus echt zwaar niet normaal,en ik legde ook aan haar uit dat onze vriendschap dan gelijk over zou zijn.het enige wat zei daar op kon zeggen was ‘maar je laat toch niet een jongen tussen onze vriendschap komen?’ en ‘je moet je ookwel verplaatsen in mij’.En haar vraag was wat ik dan wilde dat ze zou doen,dat ze helemaal niet meer met hem mag praten of gewoon mag doen wat ze wil.wat moet ik daar in godsnaam op zeggen?ik heb het aan mijn 2 beste vriendinnen verteld die ik vertrouw,en mijn moeder.alle drie zeggen ze dat ze het ECHT niet normaal vinden als ze dat gewoon zou doen,met die jongen gaan. hoe moet ik hierop reageren?ik wil ook geen vriendin kwijtraken maar dit hoor je toch niet te doen? sorry dat het zo’n ENORM lang verhaal is maar ik moest echt even alles kwijt en als iémand het leest,dankjewel.

Wat een egoistische TRUT. Dat je dat nog een vriendin noemt :open_mouth:

ik zou haar echt haten!

ik snap wat je bedoeld,en dat vind ik ook!maar elke keer als dat tegen haar zeg is het enige wat ze zegt is ‘maar ik kan er toch niks aan doen dat ik hem leuk vind’ en ‘verplaats je eens in mij’ wat moet ik daarop zeggen dan? NEE je mag niet meer met hem praten ! ? dat kan toch niet,?want hij is mijn vriendje niet…

Inderdaad een egoïstische trut!

Ik vind het echt niet leuk van die vriendin van je!
En dat ze dan ook nog zegt dat die jongen niet tussen jullie vriendschap mag komen en vervolgens wel met hem flirt.
Wijs haar erop dat ze al lang wist dat jij hem leuk vindt en dat het niet eerlijk is als zij nu met hem gaat flirten.
Als je vriendinnen wil blijven zou je misschien moeten afspreken dat jullie hem allebei ‘vergeten’ (wat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan), want jullie vriendschap zou niet door hem verpest moeten worden. Maar hoe jou vriendin doet vind ik eigelijk niet echt kunnen, ik weet niet of ik bevriend met haar zou willen blijven.

je hebt gelijk :slightly_smiling_face: maar ik ga hem dus echt niet vergeten,dan moet ik hem gaan vergeten omdat zij hem ook leuk vind?dat zou echt een stomme reden zijn en ook niet eerlijk.

Hier ben ik het dus volledig mee eens. Als zij ineens met hem gaat lopen jezus hoe kut zou dat zijn. Als ik jou was, had ik haar al lang gedumpt. Voor mij zijn dat soort jongens gewoon verboden terrein tegenover vriendinnen. Maar mja, dat is mijn mening. In ieder geval, ik vind het echt niet kunnen van je vriendin. Als zij het oneerlijk vindt dat jij voor 'm gaat, tja, dan is het idd het beste hem allebei te vergeten, hoe moeilijk dat ook is. Maar goed, dat is voorlopig wel nog even moeilijk denk ik. Praat nog 's een keertje met haar erover en zeg echt volledig hoe jij je erbij voelt. En als ze nog steeds zo’n goede vriendin is als zij zegt dat ze is, dan hoort ze jou te begrijpen en zal ze je het wel gunnen om jou iets met die jongen te laten beginnen … of gewoon terug dikke vriendinnen te zijn en hem allebei vergeten ^^

Ja, me hoela.

Er mag geen jongen tussen onze vriendschap komen,
dan kan zij daar voor zorgen. Door niet met hem te flirten.
Kan idd. niet.

Ik zou ook gewoon echt geen vrienden meer kunnen zijn met haar.
Bitch.

de beste revanche zou zijn om zelf met hem te krijgen,
en dan tegen die vriendin zeggen… achja zou jij ook doen toch?

dus go for him girl :grinning_face_with_smiling_eyes:

ja jullie hebben allemaal wel gelijk :slightly_smiling_face:
alleen als ik morgen weer opschool haar zie,is het morgen ‘Hoi!!’ en ik heb dan niet echt zin om vrolijk te reageren,en dan zegt ze waarschijnlijk ’ ik dacht dat we het uitgepraat hadden’ ?
blegh… weetje iedereen aan wie ik het heb verteld zegt dat ze een bitch en een trut is en je zo iets gewoon niet flikt.ik snap eigenlijk waarom ik niet gewoon tekeer ben gegaan. ik heb morgen geen zin om aardig te doen en denk dat ik gewoon maar in actie ga komen bij hem :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik er hard voor gaan! Niet iedere jongen valt op een meisjes die met iedereen heeft gehad.

Als zij dan begint te zaniken dat je hem inpikt zeg je gewoon: anders had jij het gedaan.

Kijk als zij iets met hem krijgt is het natuurlijk geen probleem, volgens haar dan. Als jij iets met hem krijgt dan is het wereld oorlog 3 want jij hebt hem ingepikt. Dus neem hem gewoon & ga ervoor!

haha
het is idd wel een idee :grinning_face_with_smiling_eyes:
best wel gemeen maarja

hoezo gemeen?

ik zou sowieso die vriendschap beeindigen.

Revanches zijn altijd gemeen XD Of ze nou terecht zijn of niet … maar mja ergens zit daar misschien wel waarheid in …

naja hoeft niet altijd :] up

Misschien vond zij hem ook al een hele tijd écht leuk maar durfde ze het niet te zeggen?
Ik vind het nog steeds heel gemeen van haar hoor x] Maar zelf vertel ik het niet meteen als ik iemand best leuk vind en een vriendin van mij doet dat wel, en we vallen nogal vaak op dezelfden.