vriendin steekt vinger in d'r keel

-

Stuur haar naar een psycholoog

ik ken dit wel een beetje, en wat ik als ik jou was zou doen is haar overtuigen dat ze naar een psycholoog of iets dergelijks moet gaan. Ik heb namelijk zelf een paar jaar geprobeerd de problemen van een vriendin op te lossen, maar dat lukt niet en je wordt er zelf niet vrolijker van.

Natuurlijk kun je haar wel ondersteunen als ze hulp gaat zoeken, maar je moet niet zelf voor psycholoogje gaan spelen.

ja dat dacht ik al… je wordt er inderdaad niet vrolijker op

Haar steunen en anders misschien een psycholoog.

:dance1:

Helemaal mee eens.

Bovendien kún jij haar dat helemaal niet laten inzien, dat is iets wat van binnenuit moet komen. Toen mijn beste vriendin dat deed ben ik naar haar ouders gegaan omdat ik haar niet kon overhalen hulp te zoeken.

Hallo,
Ik zit zelf ook in behandeling voor boulimia, en je moet echt zorgen dat ze hulp zoekt want er zelf mee stoppen is heel moeilijk om te doen.
Je kan het tegen een vertrouwenspersoon op school zeggen die dan met haar gaat praten, naar haar ouders toe gaan kan ook maar dat is wel heel eng en moeilijk! Je moet er in ieder geval wel wat aan doen! En het vooral niet door vertellen tegen anderen mensen want het is echt verschrikkelijk als dit zou uitkomen!
Succes!!

Volgens mij is dit best wel roepen om aandacht & vissen naar complimentjes.

superbedankt voor jullie tips en reacties, ze heeft het nu, uit zichzelf, tegen d’r moeder vertelt, ik hoop echt dat die haar naar een psycholoog stuurt… ze heeft volgens mij aandacht tekort… anyway, bedankt…