Vriendin - slet

Ik zit eigenlijk een beetje met een ‘probleem’…
Ik heb een vriendin, ik noem haar even K. K is een wel knap meisje, en erg makkelijk in de omgang, als ze mensen niet kent zorgt ze wel dat ze haar kent, ze praat met ze, flirt met ze, danst met ze, ouwehoert met ze… Het maakt haar niks uit.
Ik zelf ben heel anders, mensen die ik goed ken praat ik open mee, ouwehoer ik wel mee, dans ik mee enzo… Maar mensen die ik niet ken, praat ik niet zo open mee, dan ben ik best verlegen.
Als we uit gaan ofzo met zijn tweeën gaat allee aandacht altijd naar haar. Nou maakt mij op zich dat niet zo veel uit, maar ik zelf wordt er verschrikkelijk onzeker van, ik vergelijk mezelf télkens maar weer met haar, ik wou gewoon dat ik zoals haar ben, terwijl ik om mij heen steeds vaker hoor dat ze niet zo ‘geweldig’ is. K laat alle jongens namelijk verliefd op haar worden (zelfs de jongens waarvan ze weet dat ik ze leuk vind…). Ze zoent ook met iedereen, nodigt iedereen uit, gaat bij iedereen op bezoek (ook dat durf ik niet). Maar iig veel jongens die haar écht hebben leren kennen zeggen van; ja zij is ook wel een beetje een slet enzo he.
Oke nu dwaal ik een beetje af. Maar weten jullie wat ik eraan kan doen dat ik mij minder onzeker voel ofzo? Of dat zij zich minder sletterig gaat gedragen, want ik vind het behoorlijk kut ook dat ze zoveel mensen kwetst. Elke keer vind ze iemand ‘leuk’ en dumpt ze die net zo hard, dat heeft ze ook een keer bij mn beste vriend gedaan… Ik heb het haar vaak genoeg gezegd! Maar in haar ogen is het blijkbaar normaal…

Ga nu niet zeggen dat ik haar moet dumpen of wat, want verder is ze wel een goede vriendin hoor! Ik kan alles bij haar kwijt, want ze zegt echt niks door enzo, en ze geeft ook advies en alles… maar ze is gewoon een… slet.

Lastig probleem ja… Ik denk ook niet dat de definitie ‘slet’ dingen beter zullen maken.

Ik zou me maar niet al te druk maken over dat zij meer aandacht krijgt, want je zei het zelf ook; jij bent veel minder open en verlegen. Dat is juist goed, want anders kan je inderdaad die stempel van ‘slet’ op je voorhoofd krijgen zoals je vriendin dat heeft. Wees tevreden met jezelf hoe je bent want iemand die meer open is lijkt gezelliger, maar heeft ook nadelen zoals het ‘harde dumpen’.

Een van de meest belangrijke redenen is dat je vriendin meer open is, maar dat maakt jou niet minder leuk.

Eigenlijk ligt het probleem niet bij haar, maar bij jou, als jij je minder onzeker wil voelen dan moet je er zelf aan werken, je kan niet verwachten van je vriendinnen dat ze zich anders gaan gedragen, zodat jij je minder onzeker zou voelen. Gwn jezelf niet vergelijken met haar…

Misschien ben jij wel een beetje jaloers op de aandacht die je vriendin krijgt.
Probeer lekker je eigen leven te leiden en trek je er niet zo veel van aan.
Vroeg of laat gaan de jongens echt wel inzien dat jij leuker bent dan zij.
Misschien voelt zij zich wel heel eenzaam.
Het is natuurlijk haar keuze om met zoveel jongens te zoenen, daar kan jij niks aan veranderen. Probeer haar gedrag niet te veranderen want ze komt zichzelf ooit wel een keer tegen, dumpen de jongens haar net zo hard als zij hen en dan zeg jij dat je dit al had zien aankomen.
Die leert haar lesje wel een keer!
En onthoud, jij bent jij en jij bent anders dan zij en dat maakt jou zo speciaal!

Dankjullie wel! Aan jullie reacties heb ik wat, want jullie hebben echt wel gelijk.
Ik mag niet eens bedenken om haar te veranderen, en het ligt aan mij…
En idd; ik denk dat ik gewoon jaloers ben, maar soms zou ik ook wel willen dat ik alle aandacht kreeg snapje?
Maarja het gaat mij ook niet om de aandacht, ik heb nu bijna een vriend dus im happy… Maar tog maakt het me wel onzeker dat iedereen altijd voor haar kiest, ook de jongens met wie ik dan eerst wat had…
maarja ik moet natuurlijk gewoon mezelf blijven… heel logish ook
whatever mijn gedrag/gedachte slaat nergens op… ><

Iedereen is wel eens jaloers hoor, zeker als het nét die jongens zijn die jij leuk vond, maar het beste is gewoon het je niet te hard aantrekken.

‘ik wou gewoon dat ik zoals haar ben’

Sorry maar je wilt toch niet als slet gezien worden?
Jij bent wie je bent en de een is wat opener dan de ander bij vreemde mensen die je net pas hebt leren kennen. Ben blij dat jij dingen voor je kan houden en niet met iedere jongen zoent die je tegenkomt.
Misschien ben jij gewoon een meisje dat wacht tot ze een hele leuke jongen tegenkomt en daarna pas wat opener wordt en er mee wil zoenen, dat is juist prima, toch?

ik zit met hetzelfde probleem als jou.
mijn vriendin, genaamd S is hetzelfde.
alleen iets minder sletterig.
Bij het uitgaan kent zij iedereen, bijna iedere jonge waarmee ze praat wil wel met haar zoenen etc.
ze durft ook alles enzo.
en ik hang er maar een beetje bij altijd.
want zij kent ook heel veel meiden daar blablabla.
ik voel me echt vet onzeker daardoor.
want ik heb dat gewoon niet.
mijn vriendinnen kan je ongvr op 1 hand tellen,
en sommige zijn niet eens zo close met mij.
ik voel me vet onzeker hierdoor.
Heb nog maar 1x gezoend.
en 1 keer een vriendje gehad.
dat was maar 1 weekje :S

ik stel me nu mischien vet hard aan,
en het ligt ook aanmezelf ofcourse.
maar ik kan er gewoon niet vanaf komen dit probleem.
voor mijn gevoel vind iedereen altijd mijn vriendinnen enzo leuker,
dan mij.
ook op mijn werk, zie ik de hoofdvakkenvullers altijd lol hebben met alle andere meiden,
en ik?
mij vertellen ze gewoon wat ik moet doen en verder praten we niet.
en ik haaat het!

Ik had eerst ook zo’n vriendin ( Is nou geen vriendin meer ) Eerst was ze kei aardig enzo, en ik met alles over haar praten, nou luistert ze alleen als je drank of feestje zegt. Ze zoent met kei veel jongens die ze niet kent. En nou heeft ze de gewoonte ontwikkeld om die ook nog af te gaan trekken. Iedereen vind haar nou dan ook een slet.
Maar goed, ik kan je verder niet helpen dus, misschien moet je met haar praten. Beschouw het maar als een upje =P

Meid wees blij dat je niet zo bent als je vriendin, een leven als die van haar is volgens mij helemaal niet zo leuk dan dat je denkt. Je zegt het zelf: ze is een slet. Wees jezelf en blijf ook zo, als je vindt dat zij een goede vriendin is dan blijft het ook daar bij, je hoeft niet helemaal haar te worden.

Haha & zei wil waarschijnlijk net als jou zijn, :astonished:

xRoseanne, zei is een werkwoord, het is ‘zij’.

Anyway, je moet niet zoals haar willen zijn want sletterigheid is niets om trots op te zijn.
Blijkbaar voelen heel wat mensen hier er anders over (Zie het Sletten op vakantie topic) maar geloof mij, mensen ergeren zich kapot aan sletten. Dus stop in elk geval met jezelf te vergelijken met haar.
Ik zou er wel wat van zeggen, want als ze telkens maar mensen blijft kwetsen is dat niet leuk.

Je moet niet als iemand anders willen zijn.
Iedereen is anders, en iedereen heeft andere plus- en minpunten.
Waarschijnlijk zal zij ook ergens onzeker over zijn, want dat is iedereen over zichzelf.
Alleen is ze heel knap om dat te verbloemen en te verbergen, dat heb ik zelf ook.
Mijn zwaktes toon ik niet en mijn onzekerheden ook niet.
Maargoed, iedereen is mooi op zn eigen manier jij dus ook.
Kijk naar de goede dingen van jezelf en niet naar de slechte dingen en vergelijk je niet met haar… want jij bent een heel ander persoon.

ik had precies hetzelfde met een vriendin! daardoor zijn we ook de laatste tijd steeds verder uit elkaar gegroeid…wat opzich wel heel vervelend is, maar van de ene kant ben ik wel blij dat we nu nie tmeer zo close zijn want door haar voelde ik me heel onzeker. ik zou als ik jou was jezelf afvragen of je nog wel echt vriendinnen wil zijn die samen uitgaan enzo, want ik haalde mezelf hierdoor steeds meer naar beneden.

Ik heb ook precies het zelfde gehad, vooral dat jongens die haar dan beter kennen haar ook een slet vinden… Als we ergens naartoe gingen en er waren leuke mensen liet ze mij vallen en negeerde ze me de rest van de dag, dan logeren en was ze weer super aardig.
Als ik ergens naar toe ga dan ga ik gewoon niet meer met haar, en zo zijn we wel uit elkaar gegroeid maar dat vind ik niet erg…

ik heb dat ook met mijn beste vriendin… (niet dat ze een slet is ze heeft een vriend en dat gaat heel goed!)
maar als we dan bij een deel van onze vriendengroep… en ik ging eerst voornamelijk met die jongns om, heb dr een x meegenomen… en nu hoort ze er ook bij helemaal prima natuurlijk anders was ik steeds maar enige meisje enz… alleen nu is het zo van als we bij hun zijn… BESTA ik niet meer voor ze… tot me bf weg gaat… dan besta ik weer… en ik weet van die jongens wel dat ze haar leuk vinden en knap en alles. maar toch voel ik me een vervanging voor haar…
gelukkig heb ik 1 hele goede vriend die me dan nog wel ziet staan…
en door hem heb ik ook weer zyn hele vriendengroep(/uitbreiding van onze vriendengroep) leren kennen…

en het is altijd al zo geweest mijn bf en ik zijn elkaars tegenpolen… we zyn zo verschillend maar toch gelijk(beetje vaag) maar zy heeft de grote mond… zy heeft in de klas de macht en alles. en ik ben wat rustiger stiller.(tot je me eht boos hebt:p)
volgend jaar zit ik niet meer bij haar in de klas(ik ben blijven zitten… maar ookal was ik overgegaan hadden we toch in andere clusters(4havo) gezeten)

alleen het maakt me wel heel erg onzeker soms… wnat het zijn gewoon vrienden van me… en dan besta je niet eens voor je vrienden…

ik heb ook een beste vriendin die alle aandacht op eist.
maar dat maakt me niet uit, gelukkig is ze geen slet ofzo…:stuck_out_tongue:
ze heeft ook een vriend en daar gaat 't ook heel goed mee.

ik lijk wel een beedje op hoe je je vriendin omschrijft soms worde andere ook onzeker maar ik ben gewoon heel spontaan tegen iedereen .

dus ik vind eigelijk dat je vriendin niks fout doet ja mensen kwetse maar daar worde ze vast harder van en heel veel jongens kwetse ook meisjes

Je zegt dan wel dat je haar niet wilt dumpen, maar dat is de enige manier om echt van haar af te zijn als je dat wilt. Je moet je er anders gewoon niet zoveel van aantrekken dat zij zoveel aandacht krijgt van alle jongens, jij krijgt er ooit ook nog wel eentje. De ware kom je vanzelf tegen, en dan zullen de jongens ook inzien dat jouw vrienden een slet is.

Je moet juist blij zijn dat je niet als haar bent.

ik heb zelf ook zo’n vriendin gehad die was nog veel erger…
met uitgaan danste ze met iedereen in het dagelijkske leven sprak ze met iedereen af en ze deed veel meer met die jongens dan alleen zoenen…
jongens vonden haar daarom leuk. niet omdat ze zo mooi was ofzo
maar gewoon omdat ze snel in dingen meeging je kan alles met der doen en dan dumpen.
doordat ik met haar omging kreeg ik ook zo’n naam…
ik was er niet bepaald erg blij mee en heb haar vaak duidelijk gemaakt dat hier mee moet stoppen. ze luisterde niet
en daardoor is onze vriendschap verbroken.
en ik ben er eigelijk blij mee want om nou bekent te staan als slet
is bepaald niet leuk…

nou heel zeik verhaal maar beschouw het als een upje