Aan het begin van het jaar kwam er een nieuw meisje bij ons in de klas. Niemand mocht haar en ze mixte niet echt lekker in de groep. Uitgerekend zij werd naast mij geplaatst en dus raakte we langzaam maar zeker aan de praat en werden we goede klasgenoten.
Het probleem is nu dat zij zich heel erg aan mij opdringt, ze vraagt elke dag meerdere keren of ik na school naar de stad wil en als ik haar dan zeg dat ik geen zin heb, drijft ze haar zin door.
Hier zou ik normaal gesproken geen problemen mee hebben, maar er is IETS met haar. Dat voel ik aan alle kanten. Een soort van instinct.
Ze heeft nu een vriendje, sinds kort en hij heeft veel geld en betaald veel voor haar. Hij woont ver weg en hij gaat niet naar school.
Vandaag had ze ineens heel veel geld in d’r portemonnee (paar honderd euro) en toen een vriendin van mij haar daarop wees, schrok ze en begon ze snel ergens anders over.
Ik heb gewoon het gevoel alsof er iets niet helemaal klopt en ik wil haar graag op afstand houden. Als klasgenoten vind ik het prima, maar meer dan dat hoeft het van mij ook niet te zijn. Alleen, ben ik de enige die haar een eerlijke kans heeft gegeven en blijft ze zich dus aan mij vastklampen.
Ik snap dat dit verhaal redelijk vaag is, maar als ik in detail zou treden vind ik dat ook niet eerlijk tegenover haar en haar privacy.
Weten jullie hoe ik hiermee om moet gaan?