“Vriendin” op afstand houden, hoe?

Aan het begin van het jaar kwam er een nieuw meisje bij ons in de klas. Niemand mocht haar en ze mixte niet echt lekker in de groep. Uitgerekend zij werd naast mij geplaatst en dus raakte we langzaam maar zeker aan de praat en werden we goede klasgenoten.

Het probleem is nu dat zij zich heel erg aan mij opdringt, ze vraagt elke dag meerdere keren of ik na school naar de stad wil en als ik haar dan zeg dat ik geen zin heb, drijft ze haar zin door.

Hier zou ik normaal gesproken geen problemen mee hebben, maar er is IETS met haar. Dat voel ik aan alle kanten. Een soort van instinct.

Ze heeft nu een vriendje, sinds kort en hij heeft veel geld en betaald veel voor haar. Hij woont ver weg en hij gaat niet naar school.

Vandaag had ze ineens heel veel geld in d’r portemonnee (paar honderd euro) en toen een vriendin van mij haar daarop wees, schrok ze en begon ze snel ergens anders over.

Ik heb gewoon het gevoel alsof er iets niet helemaal klopt en ik wil haar graag op afstand houden. Als klasgenoten vind ik het prima, maar meer dan dat hoeft het van mij ook niet te zijn. Alleen, ben ik de enige die haar een eerlijke kans heeft gegeven en blijft ze zich dus aan mij vastklampen.

Ik snap dat dit verhaal redelijk vaag is, maar als ik in detail zou treden vind ik dat ook niet eerlijk tegenover haar en haar privacy.

Weten jullie hoe ik hiermee om moet gaan?

@Deluxionista mm lastig ik zou haar gewoon beetje negeren zeggen dat je echt niet kan en dat ze niet moet doordraven enz.

Zoiets heb ik ook een keer gehad.
Alleen heb ik niet echt tips voor je, sorry!

Klinkt misschien beetje raar maar is die vriend niet ofso een loverboy?..
oke daar gaat het topic helemaal niet over x)

Maar ik denk dat je moet gaan praten met haar

Dat dacht ik dus ook. (Een paar honderd euro in één keer is wel een beetje veel, vind je niet?)

inderdaad wat hier boven gezegd is
misschien is het een loverboy
maar ik snap dat jij daar niets mee te maken wilt hebben
dus zou het met je mentor over hebben.

Dat is precies waar ik mij zorgen om maak. Als ik verhalen vaan haar hoor klinkt het allemaal net iets te mooi om waar te zijn, en meestal is het dat dan ook.

Ik heb ook vaak het gevoel dat ze liegt over dingen… Ik heb er gewoon totaal geen lekker gevoel bij en ik vind het heel vervelend dat ik nu in deze positie wordt gezet door haar. Ze zadelt mij op met haar problemen, en daar heb ik geen zin in. Snap je?

Nou ik weet heel bijna zeker dat het een loverboy is,
ookal weten we het nu niet zeker,
als ik jou was zou ik uit de buurt blijven,
want die ventjes proberen ook altijd de vriendinnen en kennisen van het ‘vriendinnetje’ te fixen.

Ik heb er wel wat ervaring mee omdat op mijn oude school een stel loverboys zaten die daarna duh. werden geschorst. Ze zijn echt sneeky. Ik ging wel een beetje om met hun, om wat redenen, dus ik weet hoe hun hun werk deden, stelletje losers.

Dat is ook de reden waarom ik buiten school om niet met haar om wil gaan. Een vriendin van mij zei ookal dat ze het niet slim vond als ik iedere keer met haar mee naar de stad ging.

Ik weet het alleen natuurlijk niet zeker en ik weet dus niet hoe ik haar moet afschudden…

Ik zal gewoon met haar gaan praten.
Je kunt het maar gewoon beter eerlijk tegen haar zeggen hoe je je voelt en hoe je over bepaalde dingen denkt.

Het kan ook dat zij een lovergirl is die probeert te ronselen…
ik kan moeilijk iemand beschuldigen want ik ken ze niet…
maar ik zal toch iets uit kijken. wnat lijkt me een beetje raar als iemand gelijk een paar honderd euro mee neemt

Ik zou het gewoon duidelijk tegen haar zeggen. Dat je haar gewoon als klasgenoot ziet, en dat ze niet jou type vriendin is.

En als het dan een loverboy is, is het uiteindelijk ook zielig voor haar. Ik zou er dus met iemand over praten die er wat aan kan doen (en ook je vermoedens uitleggen). misschien lost dat al een klein beetje van de problemen op.

Spreek anders een keer bij haar af, bij haar thuis dus niet in de stad ofzo, dan is de kans ook klein dat je hem tegen kan komen. En ga een gesprek aan, ik snap dat je hier niet op zit te wachten, want ik heb ook zo iemand in de klas (zonder vriendje dan maar toch), en vertel dan de problemen aan je mentor.
Dan voel je je misschien wel een verklikker, maar hè. Jij moet ook je problemen kwijt kunnen, jij kan dat ook niet allemaal dragen.
Het belangrijkste is nu vooral: Vergeet jezelf niet meid! :heart:

Het klinkt misschien heel egoïstisch, en dat is het eigenlijk ook. Maar als het een loverboy is, wil ik er helemaal niks mee te maken hebben. Ik ga me niet met zulke serieuze zaken bemoeien. Ik heb d’r vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik het raar vind dat 'ie aan zoveel geld komt en ze blijft er heel naïef over doen. Meer dan dan wil ik niet doen.

Ik zou zeggen dat je gewoon recht in 1x de harde waarheid moet vertellen over dat je haar niet bij je wilt helpen… Misschien dringt dat tot de door en blijft ze op afstand?

écht! Serieus niet aan dit meisje beginnen, maar ik kan natuurlijk niet oordelen, want ik ken der niet… Maar ík zou op afstand blijven…

Sterkte!

Ik dacht er ook al aan om bij mij thuis af te spreken, vind ik een fijnere omgeving en haar dan duidelijk te maken dat het niet mijn bedoeling is om lullig tegen haar te doen, maar dat ik me er gewoon niet fijn bij voel. Alleen ik vind het zó lastig!

Het zijn niet zomaar dingen waar ik haar van verdenk en als ik ernaast zit is dat ongelooflijk kwetsen, dat maakt het zo ingewikkeld.

Je weet het niet zeker, maar risico nemen moet je niet doen.
Gewoon zeggen 'meid, je bent lief ditdat, maar ik wil afstand van je nemen want ik vind je vreemd, doei!’

Haha, ik zal het wel iets subtieler aanpakken, maar het is zeker een idee. Dankjewel voor jullie advies, allemaal. Ik zat hier namelijk écht heel erg mee. :slight_smile:

Het klinkt idd als een loverboy. Ik zou je vermoedens aan je mentor vertellen. Of misschien kun je haar moeder eens bellen, want er deugt iets niet.

En dat je haar niet als vriendin wil, kun je dat het beste gewoon eerlijk tegen haar zeggen.