vriendin of vriendje?

ik vind een jongen heeel erg leuk, en hij mij ook.
alleen 1 probleempje: mijn vriendin vindt hem ook al een half jaar ofzo leuk.
hij vindt haar al heel lang niet meer leuk,
maar ze zegt dat als ik met hem neem, ze mij nooit vergeeft.
ik weet echt niet wat ik nu moet doen…

Het is gemeen van haar dat ze jou uit jaloezie laat kiezen.
Ze zou eerder gewoon blij voor je moeten zijn.

vriendin, sowieso

vriendin

hoe dierbaar is jou vriendin jou?
meestal kies je voor vriendinnen, want vriendschap gaat bijna nooit stuk en relaties wel.
maar je moet zelf kiezen.

Vriendin

goed met je vriendin erover praten… zeggen dat je echt verliefd bent, dat het wederzijds is, enz… en vragen hoe zij zich ermee voelt, of ze het je wilt gunnen, dat soort dingen
en als ze ook echt verliefd is, dan voor je vriendin gaan

oh, nu ik het zo lees, is mijn antwoord:
Beiden of alleen vriendin

nou, ze zit bij me in de klas en ik zit vaak naast haar.
hij zit ook bij me in de klas trouwens, dus dan zou ze ons elke dag zien…

dat is niet waar, de meeste vriendinnen heb ik voor een jaar ofzo, daarna groeien we uitelkaar, krijgen we ruzie, verwatert de vriendschap, komen andere (nieuwere) vriendschappen op een hogere plek, krijgt een van de twee een vriendje waardoor je elkaar minder ziet … Er zijn maar een paar échte vriendinnen die je voor een hele lange tijd hebt (of zelfs voor altijd) en in dat geval moet je zeker voor je vriendschap kiezen.
Maar als zij jou niet eens het geluk gunt van een lief vriendje en je laat kiezen zegt dat al genoeg i guess.

edit: dan moet je wel tegen haar zeggen dat je voor beide kiest, dat jij nog steeds vrienden wilt zijn met haar, maar dat je echt heel vele gevoelens hebt etc. voor die jongen. Grote kans dat ze dan ook wel weer bijdraait…

als ik die vriendin was zou ik het best wel genaaid van je vinden als je met die jongen neemt… maar ik snap het van jou ook wel weer…
Maja, ik zou net als die andere als zeiden, bedenken hoe belangrijk zij voor je is en hoe belangrijk hij voor je is en dan bedenken wat je doet :wink:

Het is heel makkelijk een goede vriendin gunt jouw een lief vriendje. Het is logisch dat het moeilijk voor haar is maar ze hebben niks gehad begrijp ik uit jou verhaal. Hoe ouder je word hoe vaker het gebeurd dat je een gemeenschappelijke jongen leuk vind maar dan is het gewoon een kwestie van accepteren. Als ze een echte vriendin is gunt ze het je

Hier ben ik het helemaal mee eens!

morgen weer school, en dan zit ik bij een project in een groepje van 4 met;
mijn vriendin die ook op hem is, hij , en een goede vriend van me.
nou heb ik van een vriend van hem gehoord dat hij me dan uit wil vragen,
als m’n vriendin even weg is . (volgen jullie het nog?:p)
zal ik ‘ja’ zeggen of afwijzen en uitleggen dat het niet kan vanwege m’n vriendin?

Ja, dat is waar maar als je een goede vriendschap hebt gaat het niet stuk.
Een goede vriendschap is ook dat ze jou het gunt en niet laat kiezen.
Kies idd voor beide, zij moet zich er maar bij neerleggen.

Persoonlijk vind ik dat die vriendin gewoon even d’r gevoelens in moet slikken. Ik bedoel, jullie vinden elkaar écht heel leuk, dan is het gemeen om jullie relatie te verbieden!

Hij vind jou leuk en niet haar.

Dus die vriendin valt sowieso buiten de boot.

hij is woensdag jarig.

Als je met hem uit gaat, dan één ding: Lieg er niet over tegen je vriendin.

nee was ik ook niet van plan :slightly_smiling_face:

Zij word jaloers… begrijpelijk, maar dat ze dan zulke opmerkingen gaat maken?! Ze laat je geen keuze zo, wat zij natuurlijk ook wilt. Praat daar eens over, en laat die hele jongen even een keer. Ze zou ook blij voor je kunnen zijn!