Vriendin of vriend?

Ik weet niet zeker waar dit topic moet maar ik denk hier…

Ik zit in een lastige situatie… Mijn beste vriendin belt me eigenlijk dagelijks. Normaal niet, maar het is nu uit met haar vriend en ze is er achtergekomen dat hij misschien vreemd ging. Nou het is al helemaal een kut situatie voor haar natuurlijk, maar het is een beetje haar fout dat het uitging, ze kan heel claimerig en bezitterig doen en jaloers. Dat weet ze, zo deed ik vroeger ook, toen ging het uit met mijn vriend en ook met haar toenmalige en dat was tegelijkertijd dus toen hadden we heel veel tijd voor elkaar dat was heel fijn want ze heeft mij heel goed geholpen en ik haar.

Maar nou is het probleem, ze weet dat zij fout zit en kan zichzelf niet echt onder controle houden, ik zeg steeds dingen als: bel hem niet hij is jou aandacht toch niet waard! vooral nu hij waarschijnlijk vreemd ging, maar dan gaat ze in paniek zeggen: ja ik ga naar zn huis(en dan hysterisch huilen waarom doe je dit me aan). Nou ik wil niet dat ze zich voor lul zet natuurlijk en probeer haar dat duidelijk te maken dat ze zich totaal niet zo moet gedragen, maar in de meeste gevallen luisterd ze niet. Dan belt ze me (weer) huilend op, ja ik heb hem tóch gebeld en blabla.

Nou gaat het met mijn vriend heel goed en had ik van de week allerlei activiteiten, zoals verjaardagen en oppassen op zijn broertjes en naar de ikea en met zijn familie eten en zij belde uitgerekend toen. En een keer waren we in de supermarkt en heb ik wel even gebeld, maar ik kan niet elke keer gaan bellen als ik met mijn vriend ben. En dit is mijn laatste week vakantie daarna gaan mijn vriend en ik stagelopen van half 9 tot half 6, elke dag dus wij willen elkaar nog even zien en leuke dingen doen.

Ik probeer mijn vriendin te helpen maar ik weet niet wat ik moet zeggen als ze in de meeste gevallen toch niet luisterd en haar eigen lijn trekt. Ik wil haar niet laten vallen vooral niet wanneer ze mij het hardste nodig heeft, maar ik wil ook gewoon leuke dingen doen met mijn vriendje.
Wat moet ik doen?

Ze is in haar vorige relatie in een soort van nasleep van een jaar blijven hangen, constant bellen en toch met hem afspreken en hij had alleen seks met haar omdat het makkelijk was(hij had alweer een vriendin) en zij vind het niet eens erg om ‘gebruikt’ te worden want ze wil alleen maar met hem zijn. En ik vind dat ze hem het beste kan vergeten en alles wissen, van haar telefoon, msn. Maar ze wil zich wanhopig blijven vasthouden. Ik snap dat wel mijn eerste liefde(nu dus weer vriend) heeft het ook op een kutmanier uitgemaakt en ik weet hoe het is om een gebroken hart te hebben, maar op een gegeven moment moet je verder en dat is niet naar een jaar in mijn mening.

Oeh lastig. Maar als ze niet naar je luistert zou je kunnen proberen de hulp van meer vrienden van haar/jezelf in te kunnen schakelen om zo meer ‘impact’ te maken. Misschien heeft het zin om een dagje met haar iets te doen en haar in te laten zien dat de wereld niet om hém draait, als je tijd/zin hebt natuurlijk:P
En laatstens zou ik zeggen. professionele hulp, als niks mocht helpen. Daar weet ik vrij weinig over… maar daar kan je vast research over doen…

Ik vind het wel supertof van je dat je volhoud met je vriendin! Ik hoop dat ik je eeeenigszins heb geholpen? X Succes!

awh, wat een moeilijke situatie! ten eerste: ga zo door met het helpen van je vriendin, want vriendinnen zijn ook heel belangrijk en je kan d’r niet laten vallen als ze 't moeilijk heeft, ten 2e: het is wel kut dat je vriendin niet naar je luisterd en d’r eigen weg gaat, ookal zeg je dat ze sommige dingen niet moet doen. misschien moet je ook praten met dr andere vriendinnen en vragen of zij ook met d’r kunnen praten, zodat ze inziet dat ze over die jongen heen moet komen. als d’r andere vriendinnen ook met d’r praten, zal ze hun ook wel opbellen en belt ze jou dus minder op en kun jij nog genieten van je laatste vakantiedagen. succes!