Hooii meiden, ik besloot om dit topic te maken omdat ik me erge zorgen maak om een van mijn beste vriendinnen en ik jullie advies wil.
Nou, gister was er dus een vragenrondje op whatsapp, waar je dus allemaal vragen moet beantwoorden enzo. Toen antwoordde mijn vriendin, laten we haar M noemen, op een vraag waaruit blijkt dat ze verslaafd was (roken, alcohol, drugs) en ze meerdere zelfmoordpogingen heeft gedaan.
Ze vertelde me dat ze een moeilijke jeugd heeft gehad met ook al één zelfmoord in haar familie. Ze is altijd al gepest (ze is wat dikker dan andere mensen, kan ze niks aan doen is namelijk een ziekte) en ze haat zichzelf en ze is erg onzeker.
Ook vertelde ze me dat ze zichzelf snijdt, al sinds groep 8. (Ik zit in de eerste, M in de tweede)
Haar ouders mishandelen haar en zelf zegt ze wel dat jeugdzorg elke 2 dagen bij hun komt.
Ze heeft een veel te negatief zelfbeeld en ze zegt dat het beter is zonder haar, en dat iedereen er wel weer overheen komt als ze eventueel zelfmoord pleegt. Ook heeft ze echt een depressie.
Ze heeft tegen me verteld dat ik dat tegen NIEMAND mag vertellen…
Ik heb het vandaag toch tegen mijn mentor verteld, en die zei dat hij het met de zorgcoördinator ging bespreken.
Ik voel me nu zo schuldig dat ik het toch heb verteld aan iemand, en ik ben echt heel bang dat ik haar als vriendin kwijtraak…
Wat denken jullie ervan? Wat moet ik nog verder doen? Is het goed wat ik heb gedaan of niet? Ik wil haar namelijk niet kwijt…
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips!
BTW, ik ben 13 en M is 14.