Vriendin met probleem

Hallo …!
Ik heb een vriendin die thuis niet zoveel aandagt krijgt. Ja dat krijgt ze wel, maar dan in de vorm van: Doe dat niet , ruim dit op, doe dat enz…dus niet egt lieve aandagt. Maar nu gaat ze dus die aandagt bij allemaal jongens via internet zoeken enzo, en er zijn ook al een paar jongens bij haar huis geweest(niet binnen hoor) ze hadden haar gebeld en gezegt dat ze naar buiten moest komen, maar dat deed ze niet. En ze had ook contact met een man van internet, waarvan zijn vrouw een keer de moeder van mijn vriendin huilend opbelde en ze zei dat haar man wou scheiden omdat hij nu contact heeft met een ander(mijn vriendin dus…) en dat ze wel wist waar haar man op uit was… nou haar moeder was natuurlijk wel boos, maar ze besteed er verder ook niet egt veel aandagt aan… En ze verteld dit wel allemaal aan mij (volgens mij alleen maar om stoer te doen) maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. want ik ken haar wel lang genoeg dat ik weet dat als ik tegen haar zeg dat ze egt de verkeerde kant op gaat dat ze dan heel erg boos wordt… maar misschien is ze op een dag ook wel mee genomen door een jongen ofzo en dan voel ik me weer schuldig omdat ik niets had gezegt… Dus ik weet egt niet wat ik moet doen! willen jullie me aub tips geven??
Alvast bedankt

Psycholoog.

Eerst goed met haar praten

Dat is erg O__o idd psycholoog, of zeg het tegen een leerkracht op school.

Met haar praten, ook al vindt ze het misschien niet fijn. Probeer desnoods toch die ouders een beetje duidelijk te maken wat er gaande is, ze zullen zich toch wel een béétje zorgen maken om hun dochter?

Haar duidelijk maken dat dit echt niet kan en als ze echt niet wil luisteren en ermee doorgaat dan naar iemand op school of ouders etc.

Bedankt voor de reacties!
Ik denk idd dat ik wel even met haar ga praten, dan heb ik het tenminste geprobeerd… en dan maar hopen dat ze luisterd